سایه بحران اقتصادی بر سینماهای آمریکا/ ۳۹ سالن سینما تعطیل شدند

سینمای زنجیره‌ای آمریکا موسوم به «رِگال» در پی بحران مالی در این کشور، ۳۹ سالن خود را تعطیل می‌کند!

سایه بحران اقتصادی بر سینماهای آمریکا/ ۳۹ سالن سینما تعطیل شدند

سینمای زنجیره‌ای «رگال» در آمریکا در پی بحران مالی در این کشور که چهار ماه پیش گریبان شرکت مادر این مجموعه سینمایی را گرفت، مجبور به تعطیلی ۳۹ سالن در سراسر آمریکا شد.

بحران مالی در آمریکا که پس از همه‌گیری کرونا به اوج رسید، دامن بسیاری از کسب‌وکارهای کلان و خرد این کشور و همچنین شرکت‌های معتبر این کشور از جمله «آمازون» و حتی «مایکروسافت» را گرفت.

همین چند روز پیش در به‌روزرسانی تارنمای اطلاع رسانی تنظیم و بازآموزی کارگران آمریکا (WARN) اعلام شده بود که شرکت آمازون ۲۳۰۰ کارمند خود را در سیاتل و بلویو اخراج خواهد کرد. اندی جسی، مدیر ارشد اجرایی شرکت آمازون اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که این شرکت حدود ۶ درصد از نیروی‌های کار شرکتی یا به عبارتی ۳۰۰ هزار نفر را اخراج می‌کند. این درحالی است که شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرده بود حدود ۱۱ هزار نفر از کارمندانش را اخراج می‌کند.

جرقه این اتفاق برای سینمای زنجیره‌ای رگال، چهار ماه پیش خورد؛ زمانی که شرکت سینمایی «سینه‌ورلد/Cineworld » که دفتر مرکزی آن در لندن واقع شده، پس از آنکه پاندمی کووید۱۹ صعنت سینما را در آمریکا تا مرز نابودی برد، اعلام ورشکستگی کرد.

سایه بحران اقتصادی بر سینماهای آمریکا/ ۳۹ سالن سینما تعطیل شدند

این شرکت سینمایی بزرگ در پرونده‌ حقوقی که هفته گذشته تشکیل داد، اعلام کرد که قصد دارد از ۱۵ فوریه قرارداد اجاره ۳۹ سالن را فسخ و از این طریق سالانه ۲۲ میلیون دلار پس‌انداز کند!

سینه‌ورلد البته برای باز نگه داشتن سایر سالن‌های خود، با صاحبان املاک در حال مذاکره است. پس از تعطیلی این ۳۹ سالن و همچنین یک دور دیگر از تعطیلی‌ سالن‌ها که در سپتامبر ۲۰۲۲ رخ داد، در حال حاضر حدود ۵۰۰ سالن سینما در دسترس این مجموعه زنجیره‌ای است.

زمانی که سینه‌ورلد پارسال تصمیم خود را برای اعلام ورشکستگی رسانه‌ای کرد، مدعی شد که قصد دارد با این کار بدهی‌هایش را تعدیل کند.

سینماهای زنجیره‌ای رگال، بعد از گروه سینمایی AMC، دومین مجموعه زنجیره‌ای سینمایی بزرگ آمریکا بوده و برای تهیه فیلم ۹۵۰ لوکیشن دارد.

تعطیلی این سالن‌ها در ایالت هایی همچون نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا خواهد بود و در نتیجه آن، برخی از شهرها آخرین سالن سینمای خود را از دست خواهند داد.

رگال باوجود اینکه دومین مجموعه زنجیره‌ای سینمایی آمریکا است، در حال حاضر بیش از ۴.۸ میلیارد دلار بدهی دارد. البته مشکل بدهی صرفا به رگال محدود نبوده و گروه سینمایی AMC هم سال ۲۰۲۱ به طور میلیمتری از ورشکستگی قسر در رفت.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۵۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت