انیمیشن بچه زرنگ سریال می‌شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه تولید ۶ فیلم و پویانمایی در دست اقدام است، گفت:‌ سال آینده پویانمایی ۵۲ قسمتی «بچه زرنگ» و «راز جنگل» در قالب سریال آغاز می‌شود.

انیمیشن بچه زرنگ سریال می‌شود

حامد علامتی در جلسه شورای معاونین کانون که با حضور حجت‌الله الماسی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در انجام برنامه‌های کانون به کمک ما آمده است، به‌ خصوص برای احیای طرح کانون مدرسه. یک بال موتور محرک کانون پرورش فکری مربیان هستند که با راهنمایی معاونت فرهنگی و عوامل‌شان فعالیت می‌کنند و این نیروهای خوب و دلسوز عوامل اجرایی تمهیدات کانون هستند.

کتاب‌های کانون ۱۲میلیون جلد می‌شود

علامتی افزود: بال دیگر کانون، تولیدات است. کانون پرورش فکری امروز روی کتاب سرمایه‌گذاری کلان دارد. کتاب‌ها رگ حیاتی ما هستند. در چند سال گذشته کتاب قابل توجهی تولید نشده بود، اما الان ۵۰۰ عنوان کتاب در قالب ۳ میلیون جلد کتاب زیر چاپ است. مراکز کانون به کتاب زنده است و کتاب باید دست بچه‌ها باشد. از این ۵۰۰ عنوان کتاب ۳۵۰ عنوان آثار پرمخاطب است که تجدید چاپ شدند و ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول هستند.

کانون پرورش فکری از ابتدای تأسیس ۹میلیون کتاب داشته است و الان ۳میلیون جلد هم به آن اضافه می‌شود. بنابراین کانون در مجموع حدود ۱۲میلیون کتاب در اختیار کودک و نوجوان قرار داده است.

علامتی درباره کانون زبان ایران بیان کرد: در کانون زبان معماری کلان به سمت ماموریت محور شدن در حرکت است. کانون زبان با دو هدف آموزش زبان براساس زیست بوم ایرانی و درآمدزایی فعالیت می‌کند که در این مسیر باید از نگاه دولتی دور شود و انگیزه ایجاد کند. در حوزه تولید هم علاقه‌مند هستیم در بخش سینما و انیمیشن سرمایه‌گذاری کنیم. امروز اگر می‌خواهیم با دنیا و با کودک و نوجوان حرف بزنیم باید در قالب هنر باشد.

تولید ۶ فیلم و انیمیشن در دست اقدام / ساخت سریال ۵۲ قسمتی بچه زرنگ سال آینده

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: در دنیای امروز همه کشورها روی سینما سرمایه‌گذاری می‌کنند. ما هم در این مدت کوتاه با سرمایه‌گذاری، پویانمایی «بچه زرنگ» و فیلم «در آغوش درخت» را تولید کردیم و درحال حاضر حدود ۶ فیلم و انیمیشن در دست اقدام داریم.

وی افزود: اگر کار با سرعت پیش رود از اواخر سال آینده انیمیشن ۵۲ قسمتی بچه زرنگ و راز جنگل را هم در قالب سریال خواهیم داشت. در عین حال سعی داریم از دل این مجموعه‌ها تولید شخصیت‌های عروسکی و لوازم تحریر را نیز طراحی و ارایه کنیم.

ساخت بازی استراتژیک «ساواکی‌ها» / تجیهز ۱۲۵ سالن سینمای

مدیرعامل کانون با اشاره به تولید بازی «ساواکی‌ها» از تولید محصولات استراتژیک در حوزه بازی و اسباب بازی خبر داد و گفت: همچنین ۱۲۵ سالن سینمای مبتدی داریم و با شرکتی جدید که زیرمجموعه حوزه هنری است صحبت‌هایی شده است تا سالن‌ها به سینما تبدیل شوند.

علامتی تصریح کرد: در هدایت بازی‌ها سعی داریم، به سمت تولید متفاوت برویم و از گروه‌های کوچک مردمی حمایت کنیم. در واقع از تصدی‌گری عبور کنیم. در حوزه مولدسازی هم کانون پرورش فکری زمین خوبی در شهرک غرب دارد و طی تفاهم‌نامه‌ای که بسته شده قرار است براساس زیست بوم ایرانی اسلامی شهر کودک را طراحی و اجرا کنیم.

وی ادامه داد: براساس سرفصل‌های کتاب‌ها، فیلم، تئاتر و کتاب تولید خواهد شد و همه اینها می‌تواند به طرح «کانون مدرسه» متصل شود. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید به مدرسه نزدیک شود و طرح «کانون مدرسه» یکی از موارد تعامل و همراهی بیشتر در این زمینه است.

راه‌اندازی بخش پژوهش در کانون برای ذائقه‌شناسی

حجت‌الله الماسی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه بچه‌های امروز سبک زندگی‌شان مانند گذشته نیست، گفت: کودکان و نوجوانان نسل جدید اهل سرعت و صحبت‌های کوتاه، نسل تنوع طلب و به دنبال انتخاب کردن هستند. نسل امروز دستوری کار نمی‌کنند و بیشترین اطلاعات را از همان دوران کودکی دریافت می‌کنند. بنابراین کار کردن برای این نسل سختی خود را دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری و موفقیت اخیر در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: شما مسیر را درست تشخیص داده‌اید. رسانه امروز در حاشیه نیست، بلکه همه چیز است. رشد تربیتی، رشد علمی، سرگرمی و همه در رسانه اتفاق می‌افتد. موفقیت پویانمایی «بچه زرنگ» هم همین موضوع را نشان می‌دهد.

الماسی با تأکید بر راه‌اندازی بخش پژوهش در کانون برای ذائقه‌شناسی مخاطب تصریح کرد: یک بخش مخاطب‌شناسی در دستور کار ایجاد است تا مخاطب را به صورت عمیق بررسی کند. درباره نسل امروز باید بدون وقفه پیمایش و نیازسنجی داشته باشیم، در غیر این صورت موفق نمی‌شویم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در باره دیپلماسی کودک عنوان کرد: الان کشورهای همسایه و حوزه مقاومت می‌توانند از طریق کانون پرورش فکری زیبایی‌های فرهنگی، ایرانی و اسلامی را دریافت کنند. کانون می‌تواند با دیپلماسی کودک زیبایی‌های فرهنگ، تمدن و اخلاق ملت بزرگ ایران را از طریق کودکان به دنیا معرفی کند.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در ادامه تعامل میان کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش را موضوعی مهم عنوان کرد که امروز بهتر و بیشتر از دوره‌های گذشته وجود دارد. نظر وزیر تعامل و همکاری میان این دو مجموعه است. مدیران کل آموزش و پرورش باید پای کار کانون پرورش فکری باشند.

الماسی گفت: از ظرفیت‌های موجود کمک بگیرید و از ظرفیت‌ها بهره‌برداری درست داشته باشید. ایده‌های خود را بدهید. معاون‌های کانون با مدیرکل‌های وزارت تعامل داشته باشند تا بتوانیم قدمی در مسیر بهبود اوضاع تعلیم تربیت برداریم.

در ادامه جلسه اعضای شورای معاونان و سایر مدیران حاضر نیز در خصوص تعامل بیشتر و توجه متفاوت وزارت آموزش و پرورش به کانون در عرصه های مختلف نکاتی را مطرح کردند.

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۶۶۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت