توسط یک فیلم‌ساز آلمانی؛

ورنر هرتسوگ سوژه یک فیلم شد/ مستندی در جستجوی ابدی زیبایی

فیلم‌ساز مشهور آلمانی سوژه مستندی شد که زندگی و آثارش را دربرمی‌گیرد.

ورنر هرتسوگ سوژه یک فیلم شد/ مستندی در جستجوی ابدی زیبایی

تصویری از یک فیلمساز درجه یک، نویسنده و شاعری در جستجوی حقیقت یعنی ورنر هرتسوگ در قاب یک مستند ساخته شد.

مردی که یک قایق بخار ۳۲۰ تنی را بر فراز تپه‌ای شیب‌دار در پرو بالا برده بود، فیلمسازی که بازیگرانش را هیپنوتیزم می‌کند، از آتشفشان‌ها بالا می‌رود، با قاتلان محکوم به اعدام صحبت می‌کند، کفش‌های خودش را می‌پزد و می‌خورد حالا سوژه یک مستند شده است.

هرتسوگ مردی است که صدایش را به «سیمپسون‌ها» و فیلم‌های پرفروشی مانند «ماندالوریان» داده و از مونیخ به پاریس رفته تا از مرگ زنی منتقد سینما که بسیار تحسینش می‌کرد جلوگیری کند… چنین داستان‌هایی است که موجب شده این کارگردان برجسته به یک چهره تاثیرگذار در سراسر جهان بدل شود.

اکنون مستندی با عنوان «ورنر هرتسوگ: رویاپرداز رادیکال» با دسترسی انحصاری به پشت صحنه زندگی روزمره هرتسوگ، با استفاده از مطالب بایگانی کمیاب و مصاحبه‌های عمیق با خود این چهره و همکاران مشهور وی در قالب این مستند شکل گرفته است.

در این مستند چهره‌های مشهور از جمله کریستین بیل، نیکول کیدمن و همسر کارگردان لنا هرتزوگ با نگاهی هیجان‌انگیز به وی درباره فرآیند کار و زندگی شخصی او صحبت کرده‌اند.

این مستند که برای اولین بار پرتره‌ای جامع از یک هنرمند نمادین زمان ما ارائه می‌دهد توسط توماس فون اشتاینکر مستندساز و روزنامه‌نگار آلمانی ساخته شده است.

این فیلم دربرگیرنده بازیگران، کارگردان‌ها، مدیران فیلمبرداری و تهیه‌کنندگانی چون مارتیه هرتزوگ گرومان، پل هولدنگرابر، توماس ماچ، رابرت پتینسون، ولکر شلوندورف، پتی اسمیت، کارل وترز، ویم وندرس، پیتر زایتلینگر و کلوئه ژائو است که در طول دوران طولانی حرفه‌ای هرتسوگ با وی کرده‌اند و در این فیلم در برابر دوربین رفته‌اند تا از هرتسوگ بگویند.

همچنین خود هرتسوگ حکایت‌های فوق‌العاده‌ای درباره لوکیش‌های و صحنه‌های فیلم‌هایش بیان می‌کند و اینکه در جستجویی ابدی برای کشف زیبایی است.

هر یک از این مصاحبه‌ها به دقت با تصاویر آرشیوی هرتسوگ که پیشتر دیده نشده‌اند و گزیده‌هایی نمادین از فیلم‌های بلند و مستند و فیلم‌های کوتاه وی درهم‌آمیخته شده است.

این فیلم که محصول مشترک آلمان و بریتانیا در سال ۲۰۲۲ است و اولین نمایش جهانی خود را ماه سپتامبر در جشنواره تلوراید انجام داد، سپس به جشنواره‌های کلن، ایدفا، کورک و سانتاباربارا نیز رفت و به نمایش درآمد.

شرکت متافیلم مستقر در بریتانیا حقوق فروش این مستند را در سراسر جهان به جز آمریکا، آلمان و فرانسه به دست آورده است.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۶۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت