قیمت چندصد میلیونی این قلوه‌سنگِ چشم‌پلاستیکی!

کمپانی فیلم‌سازی A24 اخیرا تعدادی از لوازم صحنۀ فیلم «همه‌چیز، همه‌جا، ناگهان» را در یک حراجی به فروش گذاشت که بیشتر آن‌ها به قیمت‌های بسیار بالایی به فروش رفتند.

قیمت چندصد میلیونی این قلوه‌سنگِ چشم‌پلاستیکی!

یک جفت دستِ هات‌داگی، یک هدست بلوتوثی مخصوص ارتباط بین دنیا‌های مختلف و یک قلوه‌سنگ با چشم‌های پلاستیکی جزء مواردی بودند که در یکی از عجیب‌ترین حراجی‌های امسال به فروش رسیدند.

این موارد همگی بخش‌هایی از اسباب و اثاث صحنه بودند که در فیلم «همه چیز، همه‌جا، ناگهان» به کار رفته بودند. این فیلم سوررئال و هیجان‌انگیز یکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۲ بود که توانسته در اسکار امسال در ۱۱ بخش نامزد شود.

داستان فیلم دربارۀ زنی آسیایی‌تبار است که یک مغازۀ خشکشویی را در آمریکا اداره می‌کند و ناگهان وارد یک ماجراجویی خیال‌انگیز در دنیا‌های موازی می‌شود. مثلا در یکی از این دنیا‌ها همه چیز شبیه دنیای ماست به غیر از اینکه انگشت‌های آدم‌هایش شبیه هات‌داگ است!

کمپانی A۲۴ تصمیم گرفته بود که ۴۳ مورد از یادگاری‌های این فیلم را در یک حراجی به فروش بگذارد؛ نتیجۀ حراجی هم واقعا خیره کننده بود، زیرا رقم فروش مجموع این اشیاء به بیش از ۵۰۰ هزار دلار رسید؛ مبلغی که طبق اعلام قبلی به موسسات خیریه اهدا شد.

قیمت چندصد میلیونی این قلوه‌سنگِ چشم‌پلاستیکی!

(راکون مکانیکی که در این صحنه از فیلم استفاده شده بود گرانترین شیء به فروش رفته در حراجی بود)

گران‌ترین شیء فروخته شده در این حراجی یک راکون مکانیکی بود که به قیمت ۹۰ هزار دلار فروخته شد. این حیوان در یکی از صحنه‌های فیلم روی سر یک آشپز نشسته و حرکات او را هدایت می‌کند (اشاره‌ای بامزه به فیلم موش سرآشپز). دست‌های هات‌داگی هم با رقم جالب‌توجه ۵۵ هزار دلار به فروش رسید.

اما شاید بامزه‌تر از همۀ این‌ها یک قلوه‌سنگ چشم‌دار باشد. در یکی از صحنه‌های فیلم، قهرمان داستان وارد دنیایی می‌شود که ساکنانش سنگ‌های سخنگو هستند! قلوه‌سنگی که در این بخش از فیلم استفاده شده بود با قیمت ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار (معادل بیش از ۶۵۰ میلیون تومان) به فروش رسید.

منبع: فرادید
کد مطلب: ۳۶۶۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت