برای نخستین بار فیلمی با سرمایه‌گذاری عربستان فیلم افتتاحیه جشنواره کن شد

«ژان دو باری» (Jeanne du Barry) با بازی «جانی دپ»، نخستین فیلم انتخاب شده در افتتاحیه جشنواره کن امسال است.

برای نخستین بار فیلمی با سرمایه‌گذاری عربستان فیلم افتتاحیه جشنواره کن شد

به نقل از هالیوود ریپورتر، «ژان دو باری» به کارگردانی «مایوین»، فیلمساز فرانسوی، نخستین فیلمی است که برای افتتاحیه جشنواره کن انتخاب شده است.

«مایوین» علاوه بر کارگردانی این کار، نقش مادام دو باری؛ معشوقه پادشاه فرانسه را نیز برعهده دارد و «جانی دپ» هم در این فیلم، در نقش پادشاه لویی پانزدهم ظاهر شده است و احتمال می‌رود که این فیلم در کن ۲۰۲۳، سر و صدای زیادی کند.

نخستین نمایش جهانی «ژان دو باری» در تاریخ ۱۶ می‌در کاخ جشنواره کن خواهد بود.

این فیلم به روایت زندگی، ظهور و سقوط لویی پانزدهم، پادشاه فرانسه می‌پردازد که قرار است همزمان با نمایش آن در کن، در سینما‌های فرانسه نیز، به اکران در آید.

داستان «ژان دوباری» درمورد زن جوانی از طبقه کارگر و تشنه لذت است که می‌خواهد برای بالا رفتن از پله‌های نردبان اجتماعی، از هوش و جذابیت خود استفاده کند و به همین خاطر، موفق به جلب توجه لویی پانزدهم به خود می‌شود و آن‌ها به طور دیوانه وار عاشق یکدیگر می‌شوند و ژان هم، برخلاف همه اصول، به ورسای می‌رود و موجب رسوایی دربار می‌شود.

گفتنی است که ظاهر شدن «جانی دپ» در نقش لویی پانزدهم در این اثر، کمتر از یک سال پس از پایان اختلاف و مشاجره‌های او با «امبر هرد» و پیروزی «جانی دپ» در پرونده افترا رخ داده است و بدون شک، یکی از نقش‌های برجسته او در طول دوران کار هنری اش خواهد بود و به همین خاطر، این نقش می‌تواند «جانی دپ» را به دوران اوجش بازگرداند.

«ژان دوباری» حضور تاریخی در جشنواره فیلم کن امسال خواهد داشت چراکه توسط عربستان سعودی تأمین مالی می‌شود و این برای نخستین بار است که فیلمی با حمایت مالی این کشور توانسته چنین موفقیتی را کسب کند.

افتتاحیه جشنواره کن با فیلم «جانی دپ»

«ژان دو باری»، ششمین ساخته «مایوین» است و او به همراه «تدی لوسی-مودست» و «نیکلا لیویچی» فیلمنامه این کار را نوشته اند و با توجه به این که نتفلکیس، این فیلم را خریداری کرده است، پس از اکران در سینما‌های فرانسه، روی پلتفرم استریم می‌رود و «بنجامین لاورنه»، «پیر ریچارد»، «ملویل پوپو»، «نوئمی لووفسکی»، «پاسکال گرگوری» از جمله بازیگرانی هستند که در این کار تاریخی به ایفای نقش می‌پردازند.

گفتنی است که هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن، از تاریخ ۱۶ تا ۲۷ ماه می، یعنی ۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب: ۳۶۶۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت