جزئیات قاچاق آخرین فیلم محسن تنابنده | جنگ جهانی سوم را رایگان ببینید!

هیولای قاچاق در سینمای ایران، هم‌چنان مشغول قورت دادن فیلم‌های سینمایی است و در اتفاقی عجیب، فیلم تحسین‌شده «جنگ جهانی سوم» در کیفیت‌های مختلف، سر از فضای مجازی درآورده است.

جزئیات قاچاق آخرین فیلم محسن تنابنده | جنگ جهانی سوم را رایگان ببینید!

قاچاق جنگ جهانی سوم در شرایطی رخ داده که هنوز پرونده قاچاق فیلم‌های دیگر بسته نشده است. البته در کنار تمام فرضیات موضوع قاچاق جنگ جهانی سوم، ابعاد مشکوک زیادی دارد چرا که این فیلم تنها در چند جشنواره جهانی شرکت داشته که برای تمام آن جشنواره‌ها، زیرنویس انگلیسی به نسخه اصلی سنجاق شده بود و خبری از این نسخه‌ای که قاچاق شده، نیست. فیلم هومن سیدی باتوجه به اینکه در هیچ جشنواره داخلی شرکت نداشته و در هیچ محفل خصوصی هم به نمایش گذاشته نشده، بنابراین با قطعیت می‌توان اعلام کرد که افراد غیرمجاز، هیچ دسترسی به نسخه این فیلم نداشته‌اند.

هم‌اکنون ۴ فیلم قطعی برای اکران عیدفطر مشخص شده و تصمیم‌گیری‌ها برای نمایش آخرین ساخته کیومرث پوراحمد ادامه دارد. باتوجه به این اتفاق، قطعا جایگزینی فیلم هومن سیدی می‌تواند کمی از بار این عمل غیراخلاقی کاسته و خسارات تیم سازنده را به حداقل کاهش دهد

طی چند روز گذشته، خبرهایی مبنی بر نمایش فیلم در اکران عیدفطر رسانه‌ای شد. این اخبار، یک روز پیش از جلسه شورای صنفی نمایش، با قطعیت بیشتری مطرح شد و حتی برخی از عوامل اصلی فیلم، با استقبال از این اتفاق، نسبت به اشتراک‌گذاری این خبر در صفحات مجازی خود همت کردند که این اشتراک‌گذاری‌ها، با استقبال خوب سایت‌ها و خبرگزاری‌ها همراه شد. نکته قابل تامل آن‌که، نسخه باکیفیت فیلم، ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه ۲۰ فروردین‌، یعنی تنها چند ساعت مانده به برگزاری جلسه شورای صنفی نمایش، به بیرون درز پیدا کرده و فیلم عملا قاچاق می‌شود.

احتمالا همین اتفاق هم سبب شد تا فیلمی که پروانه نمایش رسمی داشته و به‌عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۳ معرفی شده بود، از اکران عیدفطر خط خورده و با این وضع قاچاقی که رخ داده، احتمالا شانسی برای نمایش عمومی نداشته باشد.

مدیریت سینمایی کشور اکنون باید با قدرت بیشتری وارد عمل شده و کاوش‌هایی را در این زمینه به انجام رسانده و نتیجه را به اطلاع عموم برساند چرا که این عمل غیراخلاقی و غیرانسانی باید با معرفی مسببان آن، مختومه شود.

اما نکته قابل تامل اینکه شورای صنفی نمایش در کمال تعجب، فیلمی که می‌توانست مخاطبان نسبتا زیادی را به سینماها بکشاند، از مهم‌ترین اکران امسال کنار گذاشت تا سختی این فضا و این عمل، برای سازندگان و دلسوزان واقعی سینما بیشتر شود.

البته که هنوز هم دیر نیست. هم‌اکنون ۴ فیلم قطعی برای اکران عیدفطر مشخص شده و تصمیم‌گیری‌ها برای نمایش آخرین ساخته کیومرث پوراحمد ادامه دارد. باتوجه به این اتفاق، قطعا جایگزینی فیلم هومن سیدی به جای پرونده باز است پوراحمد، می‌تواند کمی از بار این عمل غیراخلاقی کاسته و خسارات تیم سازنده را به حداقل کاهش دهد. تدبیری که به احتمال فراوان با مساعدت و موافقت علی قائم‌مقامی به‌عنوان تهیه‌کننده پرونده باز نیز همراه بوده تا از یک سرمایه‌سوزی بزرگ که مربوط به بخش خصوصی است، جلوگیری شود.

درواقع مدیریت سینمایی هم‌زمان با شفاف‌سازی راجع به این قاچاق می‌تواند با نمایش فیلم از ۳۰ فروردین‌ماه، علاوه بر نشان دادن حسن‌نیت خود، از آلام تیم سازنده کاسته و فضا را به سمت اعتمادسازی بیشتر سوق دهد. این ابتکار فوری، سبب می‌شود تا سرمایه دیگری از تولیدات ملی سوخت نشده و گیشه امسال، بهره‌وری بیشتری را در فصل بهار تجربه کند.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۷۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت