نظر انجمن مطبوعات خارجی هالیوود؛

۱۲۸ رای‌دهنده جدید به گلدن‌گلوب اضافه می‌شود/ افزایش تنوع نژادی

گلدن گلوب اعلام کرد در دور بعدی ۱۲۸ روزنامه‌نگار دیگر جذب می‌کند تا شمار رای‌دهندگان این جوایز افزایش یابد.

۱۲۸ رای‌دهنده جدید به گلدن‌گلوب اضافه می‌شود/ افزایش تنوع نژادی

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود ۱۲۸ روزنامه‌نگار دیگر را برای پیوستن به هیات رای‌دهی این جوایز به شمار اعضای خود می‌افزاید.

با افزوده شدن این افراد جدید شمار افرادی که به برندگان جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۴ رای می‌دهند به ۳۱۰ نفر می‌رسد که نمایندگانی از ۷۶ کشور جهان خواهند بود.

گلدن گلوب پس از رسوایی عدم تنوع در میان رای‌دهندگان خود متعهد شده بود شمار اعضا و شیوه انتخاب خود را گسترش دهد.

سال پیش ۱۰۳ نفر روزنامه‌نگار بین‌المللی جدید برای رای دادن در جوایز ۲۰۲۳ به اعضای گلدن گلوب افزوده شدند. از این گروه ۸۷ نفر برای انتخاب نامزدها و برندگان سال ۲۰۲۴ بازمی‌گردند و ۱۲۸ عضو جدید هم به آنها افزوده می‌شوند تا در کنار ۹۵ عضو دایم انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، شمار رای دهندگان دوره بعدی به ۳۱۰ نفر برسد.

گفته شده با رای‌دهندگان جدید، تقسیم‌بندی نژادی و قومی رای‌دهندگان گسترش می‌یابد و ۲۵ درصد رای‌دهندگان لاتین‌تبار، ۱۴ درصد آسیایی، ۱۰ درصد سیاه‌پوست، ۹ درصد خاورمیانه‌ای و ۴۲ درصد سفیدپوست خواهد بود.

جوایز گلدن گلوب امسال که ماه ژانویه اهدا شد با رای ۲۰۰ رای دهنده برندگان خود را شناخت که ۵۲ درصد آنها از قومیت‌های مختلف بودند. روزنامه‌نگاران بین‌المللی باید خارج از آمریکا زندگی کنند.

گلدن گلوب همچنین تلاش دارد تا شمار اعضای اصلی خود را هم افزایش دهد. جذب اعضای جدید تابستان صورت می‌گیرد. در اکتبر ۲۰۲۱ گلدن گلوب ۲۱ عضو جدید دایمی پذیرفته بود.

هشتادو یکمین دوره گلدن گلوب ۷ ژانویه ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۷۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت