هالیوود به تعطیلی نزدیک می‌شود؛ نویسندگان اعتصاب می‌کنند

نویسندگان هالیوود با نزدیک شدن به تعطیلی آن، اقدام به اعتصاب را تایید کردند؛ اینها که از ۱۵ سال پیش تاکنون دست به اعتصاب نزده‌اند می‌گویند که شرایط کار در هالیوود متناسب با تغییراتی که در دوران شبکه‌های استریم فیلم و ویدئو به وجود آمد همگامی نداشته است.

هالیوود به تعطیلی نزدیک می‌شود؛ نویسندگان اعتصاب می‌کنند

اتحادیه‌هایی که نماینده هزاران نویسنده تلویزیون و سینما هستند، روز دوشنبه در بیانیه‌ای تاکید کردند با برخورداری حمایت قاطع از اعتصاب، به رهبران خود این حق را می‌دهند که پس از اتمام قرارداد نویسندگان با استودیوهای بزرگ هالیوود در اول ماه می، دست از کار بکشند.

این اتحادیه‌ها که شاخه‌های شرقی و غربی انجمن نویسندگان آمریکا را تشکیل می‌دهند از تایید مجوز اعتصاب توسط بیش از ۹ هزار نویسنده با ۹۸ درصد آرا خبر دادند.

اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون که از طرف شرکت‌های تولیدکننده هالیوود چانه‌زنی می‌کند در بیانیه ای اعلام کرد که مجوز اعتصاب برای هیچکس نباید تعجب آور باشد.

به گفته رهبران انجمن نویسندگان آمریکا(W.G.A)، این یک لحظه «وجودی» برای نویسندگان است و ادعا کردند که در دهه گذشته با وجود انفجار سریال‌های تلویزیونی، دستمزدهای آنها تغییری نکرده است؛ مذاکره‌کنندگان اصلی در ایمیلی در هفته گذشته به نویسندگان اعلام کردند که بقای نویسندگی به عنوان یک حرفه در این مذاکره در معرض خطر قرار دارد.

در این ایمیل آمده است: به طور خلاصه، استودیوها هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه قصد دارند مشکلاتی را که اعضای ما تصمیم دارند در این مذاکره برطرف شود، نشان نداده‌اند.

با وجود این که تنها دو هفته تا پایان قرارداد باقی مانده، هیچ نشانه ای از پیشرفت در مذاکرات وجود ندارد.

کمیته مذاکره‌کننده در این ایمیل نوشت: استودیوها در ارائه پاسخ‌های معنادار در مورد مسائل اصلی اقتصادی با شکست مواجه شده و تنها امتیازات کوچکی را در چند زمینه ارائه کرده‌اند.

اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون می‌گوید هدف ما رسیدن به یک توافق عادلانه و معقول است. توافق تنها در صورتی امکان‌پذیر است که صنف متعهد باشد که تمرکز خود را به چانه‌زنی جدی از طریق درگیر شدن در بحث‌های کامل درباره مسائل با شرکت‌ها و یافتن راهکارهای منطقی معطوف کند.

مجوز اعتصاب، این را که نویسندگان در عرض دو هفته به صف‌های اعتراض بپیوندند، تایید نمی‌کند.

آخرین باری که نویسندگان دست به اعتصاب زدند، در سال ۲۰۰۷ بود. در آن سال، مدت کوتاهی پس از آن که ۹۶ درصد نویسندگان به مجوز اعتصاب رای دادند، یک توافق در آخرین لحظه با استودیوها حاصل شد. این وقفه که یکصد روز در اوایل سال ۲۰۰۸ به طول انجامید ۲.۱ میلیارد دلار به اقتصاد لس آنجلس خسارت زد.

اگر اعتصاب در اوایل ماه می آغاز شود، نمایش‌های آخر شب مانند شنبه‌شب زنده و برنامه‌های گفت و گو با میزبانی استفن کولبرت، جیمی فالون، جیمی کیمل و ست مایرز بلافاصله متوقف می‌شوند. این در حالی است که چند ماه زمان برد تا تماشاگران متوجه تأثیر روی سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی شوند.

در هفته‌های اخیر، مدیران هالیوود همزمان با دپوی فیلم‌نامه‌ها و آماده شدن برای تولید مجموعه‌های رئالیتی شو که نیازی به فیلمنامه‌نویس ندارند، در حال آمده شدن برای اعتصاب هستند.

دیوید زاسلاو مدیر اجرایی برادران وارنر دیسکاوری، که مالک استودیوهای فیلم و تلویزیون برادران وارنر و همچنین اچ‌بی‌او است، هفته گذشته در یک رویداد رسانه‌ای خبری گفت که امیدوار است توافقی حاصل شود. او تاکید کرد که اعتصاب یک چالش برای کل صنعت خواهد بود.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۷۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت