رکورد حضور کارگردانان زن در جشنواره فیلم کن

هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن امسال در حالی برگزار خواهد شد که این جشنواره رکورد خود را با حضور شش فیلم از کارگردانان زن در بخش رقابت‌های جشنواره می‌شکند.

رکورد حضور کارگردانان زن در جشنواره فیلم کن

مدیران جشنواره کن امسال یکی از قوی‌ترین ترکیب‌ها را در میان فیلم‌های انتخابی اعلام کردند. فیلم‌های جدید جاناتان گلیزر، کن لوچ و مارتین اسکورسیزی امسال به نمایش در خواهند آمد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی که در پاریس برگزار شد، از تاد هینز، ویم وندرس، وس اندرسون، نانی مورتی و ... به عنوان کارگردانان آثار انتخابی در جشنواره ۲۰۲۳ یاد کردند.

این جشنواره همچنین رکورد خود را با فهرست شش فیلم از کارگردانان زن شکست که کاترین بریا، آلیچه رورواکر و جسیکا هاسنر و ... به رقابت خواهند پرداخت.

فیلم جدید جانان گلیزر، کارگردان بریتانیایی با عنوان منطقه مورد علاقه من است که درباره یک افسر نازی است که عاشق همسر فرمانده اردوگاه کار اجباری می شود.

فیلم جدید کن لوچ که با عنوان «بلوط پیر» به نمایش درمی‌آید در یک روستای سابق معدن زغال سنگ رخ می‌دهد که هرگز به طور کامل پس از بسته شدن معادن شرایط خوبی نداشته است. جامعه‌ای که زمانی پر رونق بود که در میان خشم و ناامیدی فزاینده، برای زنده نگه داشتن ارزش‌های قدیمی تلاش می‌کند، در حالی که تعداد کمی از جوان‌ها در روستا باقی مانده‌اند.

تاد هینز فیلم «می دسامبر» را کارگردانی کرده که فیلمی درام رمانتیک و آمریکایی است. داستان فیلم درباره یک بازیگر (با بازی ناتالی پورتمن) است که به مین سفر می‌کند و قرار است در فیلمی بازی کند.

«قاتلان ماه کامل» فیلمی جنایی وسترن آمریکایی است که مارتین اسکورسیزی آن را کارگردانی کرده است. این فیلم که خارج از رقابت به نمایش درمی‌آید، به قتل‌های اوکلاهما در دهه ۱۹۲۰ به دنبال کشف نفت در زمین قبیله سرخ پوست اوسیج‌ها می‌پردازد. لئوناردو دی کاپریو که تهیه کننده فیلم است در کنار رابرت دنیرو، لیلی گلداستون، جسی پلمونس به ایفای نقش می‌پردازد.

فیلم «ایندیانا جونز و گردانه‌ی سرنوشت» فیلم اکشن آمریکایی به کارگردانی جیمز منگولد است. این فیلم که خارج از رقابت است در آن هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز بازی می‌کند.

«استروید سیتی» یک فیم کمدی و عاشقانه، علمی و تخیلی آمریکایی است که کارگردان، نویسنده و تهیه کننده آن وس اندرسون بوده است. این فیلم به تحولاتی می‌پردازد که در اواسط دهه ۱۹۵۰ رخ می‌دهد. جیسون شوارتزمن، اسکارلت جوهانسون، تام هنکس و مارگو رابی ... از بازیگران آن هستند.

فیلم جدید جسیکا هاسنر با عنوان «باشگاه صفر» در اکسفورد فیلمبرداری شد و ستاره میا یک معلم در یک مدرسه‌ی شبانه روزی بین‌المللی است.

روبن اوستلوند کارگردان سوئدی، رئیس هیئت داوران این جشنواره خواهد بود.

امسال هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن از ۱۶ تا ۲۷ می (26 اردیبهشت تا 6 خرداد) برگزار می‌شود.

جشنواره به طور سنتی تعداد انگشت شماری را در هفته‌های بعد اضافه می‌کند. در میان ممکن است این فیلم‌های جدید از رومن پولانسکی، وودی الن و الکساندر پین به نمایش درآید.

فیلم مایوین به نام «ژان دوباری» در افتتاحیه جشنواره به نمایش خواهد آمد. جانی دپ در این فیلم نقش پادشاه فرانسه لویی پانزدهم را ایفا می‌کند. ژان ووبرنیه زن جوان از طبقه کارگر از هوش و جذابیت خود استفاده می‌کند تا از پله‌های ترقی را بالا برود. او محبوبه‌ی پادشاه لویی پانزدهم می‌شود...

انتخاب رسمی جشنواره‌ی کن ۲۰۲۳ در بخش رقابت:

باشگاه صفر به کارگردانی جسیکا هاسنر. کشورهای تولید کننده: اتریش، دانمارک، فرانسه، آلمان، بریتانیا.

برگ‌های افتاده به کارگردان آکی کائوریسماکی. کشور تولید کننده: فنلاند.

چهار دختر به کارگردانی کائوتر بن هانیا. کشور تولید کننده: تونس

استروید سیتی به کارگردانی وس اندرسون.کشور تولید کننده: ایالات متحده.

آناتومی یک سقوط ه کارگردانی ژوستین تریه. کشور تولید کننده: فرانسه.

هیولا به کارگردانی هیروکازوکورئیدا. کشور تولید کننده: ژاپن.

خورشید آینده به کارگردانی نانی مورتی.کشور تولید کننده: ایتالیا.

تابستان قبل به کارگردانی کاترین بریا. کشور تولید کننده: فرانسه.

گلدان روی آتش به کارگردانی تران آن هونگ.کشور تولید کننده: فرانسه.

روی علف‌های خشک به کارگردانی نوری بیلکه جیلان. کشور تولید کننده: ترکیه.

می دسامبر به کارگردانی تاد هینز. کشور تولید کننده: ایالات متحده.

ربوده شده به کارگردانی مارکو بلوکیو.کشور تولید کننده: ایتالیا.

فتنه‌گر به کارگردانی کریم عینوز. کشور تولید کننده: انگلستان.

بلوط پیر به کارگردانی کن لوچ. کشور تولید کننده: انگلستان.

منطقه مورد علاقه من به کارگردانی جاناتان گلیزر. کشورهای تولید کننده: بریتانیا، لهستان، ایالات متحده.

بانل و آداما به کارگردانی راماتا تولای سی. کشور تولید کننده: سنگال.

روزهای عالی به کارگردانی ویم وندرس.کشور تولید کننده: آلمان و ژاپن.

جوانی به کارگردانی وانگ بینگ. کشور تولید کننده: چین.

شیمر به کارگردانی آلیچه رورواکر. کشورهای تولید کننده: ایتالیا، فرانسه و سوئیس.

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۶۷۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت