یازده بازیگر که با کم‌تر از سی دقیقه حضور در یک فیلم، مجسمه‌ی اسکار را بردند

برنده شدن جایزه‌ی اسکار برای خیلی از بازیگران یک دست آورد بزرگ به شمار می‌آید. بسیاری از بازیگرانَ با تجربه سال‌های طولانی و نقش‌های گوناگون را پشت سر می‌گذارند تا به این جایزه برسند.

یازده بازیگر که با کم‌تر از سی دقیقه حضور در یک فیلم، مجسمه‌ی اسکار را بردند

برخی از بازیگران نیز در همان نخستین ایفای نقش‌های خود، هنگامی که به یک نقش مهم و پررنگ جان می‌بخشند، به اسکار دست پیدا می‌کنند. ولی بازیگرانی نیز هستند که به شکل دیگری برنده‌ی این جایزه معتبر می‌شوند؛ با یک حضور کوتاه! درست است، بازیگرانی وجود دارند که حتی با کم‌تر از ۳۰ دقیقه ایفای نیز نقش توانسته‌اند برنده‌ی اسکار شوند و در این لیست به سراغ این دست بازیگران خواهیم رفت.

 

جرد لتو

جرد لتو برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سال ۲۰۱۴ شد

 

یکی از نقاط اوج کارنامه‌ی بازیگری لتو مربوط به فیلم Dallas Buyers Club می‌شود. این بازیگر که در سال‌های اخیر انتخاب‌های خوبی نداشته است توانسته بود در اسکار هشتاد و ششم فقط با ۲۱ دقیقه حضور در برابر دوربین‌ها برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شود.

ان هتوی

ان هتوی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در سال ۲۰۱۳ برد

هتوی در فیلم موزیکال Les Misérables سال ۲۰۱۲ ایفای نقش شخصیت فانتین را بر عهده داشت. هر چند که این بازیگر تنها برای ۱۵ دقیقه در این ساخته ایفای نقش کرد ولی همین میزان زمان کافی بود تا جایزه‌ی اسکار را مال خود کند.

 
 

پنه‌لوپه کروز

این بازیگر اسپانیایی برای بردن تنها جایزه‌ی اسکار خود در فیلم Vicky Cristina Barcelona که در اسپانیا جریان داشت ایفای نقش کرد. پنه‌لوپه کروز برای بردن بهترین بازیگر نقش مکمل زن تنها به ۱۵ دقیقه حضور در جلوی دوربین‌ها نیاز داشت.

آلن آرکین

آلن آرکین در سال ۲۰۰۷ برنده جایزه نقش مکمل مرد شد

آلن آرکین تنها برای ۱۴ دقیقه نقش پدربزرگ خانواده هوور را در فیلم Little Miss Sunshine بازی کرد ولی همین میزان زمان برای بردن جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در هفتاد و هشتمین مراسم جوایز آکادمی کافی بود.

نیکول کیدمن

این بازیگر با تجربه که سابقه ۵ نامزدی اسکار را نیز در کارنامه دارد، در سال ۲۰۰۳ با حضور ۲۳ دقیقه‌ای در فیلم The Hours توانست برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر زن در هفتاد و پنجمین مراسم جوایز آکادمی شود.

 

جودی دنچ

جودی دنچ در سال ۱۹۹۹ جایزه اسکار بهترین نقش مکمل زن را به دست آورد

جودی دنچ بریتانیایی در فیلم Shakespeare in Love یک نقش مکمل زن را بر عهده داشت. این هنرمند در این ساخته فقط ۸ دقیقه ایفای نقش کرد ولی همین میزان حضور در فیلم برای بردن اسکار هفتاد و یکم برای او کافی بود.

کیم بیسینگر

کیم بیسینگر تنها نامزدی و برد اسکار خود را در سال ۱۹۹۸ برای یک نقش مکمل زن در کارنامه ثبت کرد

با این که کیم بیسینگر فقط ۱۵ دقیقه در فیلم L.A. Confidential ایفای نقش کرده بود ولی همین میزان زمان نیز کافی بود تا او تنها نامزدی و برد جایزه‌ی اسکار خود را برای این نقش مکمل به دست آورد.

 

فرانسیس مک‌دورمند

این بازیگر در سال ۱۹۹۶ با فیلم Fargo برادران کوئن روی پرده‌های نقره‌ای سینما قرار گرفت. او تنها ۲۶ دقیقه از این فیلم را جلوی دوربین‌ها گذراند ولی با همین میزان ایفای نقش نیز دومین نامزدی و نخستین برد جایزه‌ی اسکار را کسب کرد.

آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز نخستین جایزه اسکار خود را در سال ۱۹۹۲ برای بهترین بازیگر مرد به دست آورد

سر آنتونی هاپکینز در جان بخشیدن پرآوازه‌اش به دکتر هانیبال لکتر در فیلم The Silence of the Lambs تنها با حضور ۱۶ دقیقه‌ای در برابر دوربین‌ها توانست نخستین جایزه‌ی اسکار خود را به دست آورد.

دیوید نیون

دیوید نیون در سال ۱۹۵۹ جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد

در سی و یکمین مراسم اسکار، دیوید نیون که تنها ۱۵ دقیقه در فیلم Separate Tables سال ۱۹۵۸ در برابر دوربین‌ها قرار داشت توانست برنده‌ی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در سال ۱۹۵۹ شود.

بیاتریس استرایت

بیاتریس استرایت در سال ۱۹۷۷ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد تا رکورد کوتاه‌ترین زمان حضور جلوی دوربین برای بردن اسکار را به نام خود بزند

این بازیگر آمریکایی یک رکورد به خود اختصاص داده است. بیاتریس استرایت فقط و فقط با پنج دقیقه و دو ثانیه ایفای نقش در فیلم Network سال ۱۹۷۶ توانست نامزدی و برد اسکار چهل و نهم را در سال ۱۹۷۷ به دست آورد تا با کم‌ترین میزان حضور جلوی دوربین در تاریخ، برنده‌ی جایزه‌ی آکادمی باشد.

منبع: دیجیاتو
کد مطلب: ۳۶۷۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت