خلاصه داستان فیلم‌های در حال اکران سینماها

در گزارشی کوتاه به معرفی عوامل، میران فروش و خلاصه داستان فیلم های در حال اکران سینماهای کشور پرداخته شده است.

خلاصه داستان فیلم‌های در حال اکران سینماها

سینماهای سراسر کشور هرماه با اکران فیلم‌های جدید و متنوع میزبان علاقه‌مندان فیلم دوست هستند که  از این جهت در این گزارش به معرفی فیلم‌ها و عوامل آن‌ها پرداخته شده است.

فیلم سینمایی فسیل

فیلم کمدی فسیل به کارگردانی کریم امینی، نویسندگی حمزه صالحی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان محصول سال ۱۳۹۹ است که در ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ روی پرده سینماهای سراسر کشور به اکران درآمد. فسیل با فروش بیش از ۳میلیون بلیط توانست به طور تقریبی  ۱۵۸ میلیارد تومان بفروشد و لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند.

فسیل

در خلاصه‌ای از این فیلم سینمایی آمده است که اسی، سعید و صفا، که عضو گروه موسیقی بلک داگز هستند، برای معروفیت و موفقیت تلاش دارند؛ اسی دنبال اجرا جلوی شاه می‌رود صفا با سرودن ترانه‌های اعتراضی سعی می‌کند، محبوبیتی بین مردم کسب کند، ولی به خاطر ترانه‌ای اعتراضی، به زندان ساواک می‌افتند. اسی قرار بود برای شاه بخواند، اما طی تصادفی، اسی به کما می‌رود و ۱۰ سال بعد به هوش می‌آید. او متوجه می‌شود که شاه فرار کرده و جمهوری اسلامی سر کار است، همچنین فرنگیس، نامزدش، ازدواج کرده و سعید عضو کمیته مردمی انقلاب و صفا به سازمان مجاهدین خلق پیوسته‌اند. او حالا مورد اتهام بسیج قرار گرفته‌است.

بهرام افشاری، هادی کاظمی، ایمان صفا، الناز حبیبی، الهه حصاری، بابک کریمی، سید جواد هاشمی، غلامرضا نیکخواه و سمانه منیری در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم سینمایی سه کام حبس

سه کام حبس فیلمی درام اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی سامان سالور و تهیه‌کنندگی ساسان سالور محصول سال ۱۳۹۸ است. سه کام حبس نخستین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت چهار جایزه شد و پس از سه سال در ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ اکران عمومی شد. این فیلم سینمایی از زمان اکران خود تاکنون توانسته به طور تقریبی ۱۳ میلیارد تومان بفروشد.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است که نسیم (پریناز ایزدیار) و مجتبی (محسن تنابنده) زوج جوانی هستند که تازه صاحب فرزند شده‌اند و در جنوب تهران زندگی خوب و ساده‌ای دارند. مجتبی ظروف پلاستیکی یکبارمصرف می‌فروشد و نسیم عروسک درست می‌کند و ترشی خانگی تهیه می‌کند. یک روز مجتبی تصادف می‌کند و نسیم تمام تلاش خود را برای نجات خانواده اش در غیاب او انجام می‌دهد، اما وقتی می‌فهمد شوهر محبوبش در واقع برای تهیه پول، موادمخدر خرید و فروش می‌کند و بیش از یک سال است که کار خود را از دست داده، همه چیز تغییر می‌کند. مجتبی مقدار زیادی پول به ارباب موادمخدر بدهکار است. نسیم در شرایط دشواری قرار می‌گیرد، برای نجات همسرش چاره‌ای نیست جز اینکه خود باقیمانده مواد را بفروشد و در کمترین زمان به یک قاچاقچی تبدیل شود.

 پریناز ایزدیار، محسن تنابنده و سمیرا حسن‌پور به ایفای نقش در این فیلم پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی سه کام حبس

فیلم سینمایی آهنگ دو نفره

آهنگ دو نفره فیلمی به کارگردانی آرزو ارزانش و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال ۱۳۹۹ است. این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشته است و از ۲۹فروریدن ماه روی پرده اکران سینماها رفت. آهنگ دونفره تا کنون توانسته تقریبا ۱۰ میلیارد تومان بفروشد.
 احمد مهران‌فر،  فرزاد فرزین،  امیرحسین رستمی،  بهاره کیان‌افشار،  هادی کاظمی و  علیرضا استادی به ایفای نقش در این فیلم پرداخته اند.

سینماها

فیلم سینمایی غریب

غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی و به نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا محصول سال ۱۴۰۱ است. این فیلم دربارهٔ محمد بروجردی است که نقش او توسط بابک حمیدیان ایفا شده‌است و نخستین‌بار در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و سپس در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به اکران درآمد.

غریب تا کنون توانسته با رقم تقریبی ۱۰ میلیارد در سینماهای سراسر کشور فروش داشته باشد.

فیلم سینمایی غریب

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: با آغاز شورش کرد‌ها در ایران توسط احزاب کُرد در سال ۱۳۵۸ از جمله کومله و دموکرات، محمد بروجردی از طرف آیت الله خمینی مأموریت می‌یابد تا به‌عنوان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کردستان وضعیت را به حالت عادی برگرداند. این فیلم به بخشی از زندگی محمد بروجردی و شیوه فرماندهی او در کردستان پرداخته‌است.

 بابک حمیدیان در نقش محمد بروجردی، مهران احمدی، رحیم نوروزی،  پردیس پورعابدینی،  هژیرسام احمدی،  محمد رسول صفری،  سام کبودوند، حسام محمودی، فرهاد قائمیان در نقش ایرج نصرت زاد، جعفر دهقان در نقش، ولی الله فلاحی و سامیه لک به ایفای نقش در این فیلم پرداخته اند.

فیلم سینمایی عروس خیابان فرشته

عروس خیابان فرشته با نام سابق عروس هندی، فیلمی به کارگردانی مهدی خسروی، نویسندگی الهه زارع و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا محصول سال ۱۳۹۹ است.این فیلم سینمایی از ۲۴ ایفند ماه روی پرده سینماهای سراسر کشور است.

محمدرضا شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی‌نیا، علیرضا جعفری،فهیمه رحیمیان، سام نوری، پوریا پورسرخ، حسام نواب‌صفوی، کمند امیرسلیمانی، شقایق فراهانی، رامین ناصرنصیر، تارا عطار، ملودی موسوی، فهیمه رحیم‌نیا، هلیا امامی و مجتبی شفیعی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی عروس خیابان فرشته

فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم

جنگ جهانی سوم کاری از هومن سیدی و نویسندگی سیدی، آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان است. این فیلم سینمایی از زمان اکران خو در سینماهای سراسر کشور توانست قریب به   ۷ میلیارد بفروشد.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: شکیب (محسن تنابنده) یک کارگر روزمزد میانسالِ بی‌خانمان است که همسر و پسرش را سال‌ها پیش در زلزله از دست داده و تاکنون با این امر کنار نیامده است. او در طی چند سال گذشته، با یک زن لال و ناشنوای جوان به نام لادن رابطه برقرار کرده‌است. محل ساخت‌وسازی که او امروز در آن کار می‌کند، معلوم می‌شود که صحنهٔ فیلمی دربارهٔ جنایات آدولف هیتلر در طول جنگ جهانی دوم است. شکیب به‌عنوان جایگزین بازیگر قبلی انتخاب می‌شود و خانهٔ بزرگی به او داده می‌شود. لادن با متوجه شدن این موضوع از او برای حل مشکلی کمک می‌خواهد ...

محسن تنابنده در نقش اصلی، در کنار مهسا حجازی، ندا جبرائیلی، نوید نصرتی و مرتضی خانجانی به ایفای نقش در این فیلم سینمایی پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم

فیلم سینمایی  دسته دختران

دسته دختران فیلمی به کارگردانی منیر قیدی است که در سال ۱۴۰۰ به نمایش درآمد اما در اواخر فروردین ماه سال جاری روی پرده سینماهای سراسر کشور اکران شد. این فیلم تاکنون ۱۱۴هزار بلیط به ارزش سه میلیارد و پانصد میلیون تومان فروخته است.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: این فیلم راوی مقاومت و ایثار زنان در روز‌های پرتلاطم ابتدایی جنگ است و با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانه به خانه خرمشهر، اولین تصویر سینمایی با نگاه زنانه از آن مقاومت را خلق کرده‌است. 

نیکی کریمی در نقش یگانه، پانته‌آ پناهی‌ها در نقش وجیهه، فرشته حسینی در نقش سیمین، هدی زین‌العابدین در نقش فرشته، حسین سلیمانی در نقش سربازف صدف عسگری در نقش آذر و مهدی حسینی‌نیا در نقش همسر وجیهه به ایفای نقش در این فیلم سینمایی پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی دسته دختران

فیلم سینمایی   بابا سیبیلو

بابا سیبیلو نخستین فیلم سینمایی ادوین خاچیکیان فرزند ساموئل خاچیکیان به عنوان کارگردان می‌باشد که به تهیه‌کنندگی احمد احمدی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده‌است. این فیلم سینمایی تا کنون ۳ میلیارد فروش داشته است.

بهاره رهنما، امیرحسین صدیق، رضا شفیعی‌جم، رز رضوی، پارسیا شکوری، محمدطا‌ها بهروزپور، یوسف صیادی، علی کاظمی، عباس محبوب، اردشیر کاظمی، هانیه غلامی، مهرگان علوی، محمدرضا احمدی، فرهاد ریش‌سفیدی، آوا دهقانی، محمد پناهی، زهرا گلدوست، شهلا سرشار، احمد یاوری شاد، احسان پرفکت، مرتضی دلداده، حسینعلی قورچی، یگانه ظرافتی و ابوالفضل قهرمان زا بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی بابا سیبیلو

فیلم سینمایی   یقه سفید‌ها

یقه سفیدها به کارگردانی و تهیه‌کنندگی شهرام مسلخی و نویسندگی فرزاد گودرزی محصول سال ۱۳۹۹ است که در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری روی پرده اکران سینماهای سراسر کشور رفت و تاکنون قریب به ۳۲ هزار بلیط فروخته است.

مهدی هاشمی، مهدی کوشکی، رضا داوودنژادف لیلا اوتادی، صحرا اسدالهی، علیرضا استادیف مهدی تهرانی، ایمان صفا، مرتضی زارع، یوسف یزدانی، آزاده نوبهار، علی یازرلو، مسعود حقی و رضا درودی به ایفای نقش در این فیلم سینمایی پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی یقه سفید‌ها

فیلم سینمایی   بچه‌های طوفان

بچه‌های طوفان فیلم به نویسندگی عبدالجبار دلدار و پروانه مرزبان و کارگردانی صادق صادق دقیقی و تهیه‌کنندگی پروانه مرزبان محصول ۱۳۹۸ است که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ روی پرده سینماهای سراسر کشور است.

فیلم سینمایی بچه‌های طوفان

در خلاصه‌ای از داستان این فیلم آمده است: در اثر سیل و طوفان شدید تعدادی از مردم جان خود را از دست داده‌اند، رضا به همراه دوستانش تصمیم می‌گیرند هر طور شده کمک حال خانواده و مردم باشند، اما قهرمان بودن سخته…

پژمان بازغی، مریم بوبانی، سوگل طهماسبی، رضا ناجی، جواد زیتونی، پرهام دلدار، ونوس کانلی و طا‌ها طاهری گروه بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب: ۳۶۸۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت