بازگشت ۷۰ درصدی فروش گیشه ها پس از کرونا

بخش عمده ای از نگرانی سینماداران در سال های اخیر اوضاع و احوال گیشه و فروش فیلم های مختلف بوده است که این نگرانی در روزگار کرونا افزایش یافت و در پسا کرونا هم وضعیت مطلوبی را تجربه نکرد.

بازگشت ۷۰ درصدی فروش گیشه ها پس از کرونا

اگرچه گاهی اوقات با فیلم هایی چون فسیل و ... چراغ سینماهای کشور سو سویی می زند اما نمی توان نادیده گرفت که بسیاری از سینماهای ایران در فصول مختلف با این وضعیت فروش نمی توانند از پس خرج های ابتدایی نیز برآیند. موضوع را با تنی چند از سینما داران بررسی می کنیم.

سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینمایی آزادی در این باره می گوید: 

ما باید به دنبال تنوع ژانر باشیم و تا به تنوع ژانر فکر نکنیم و این تنوع را محقق نکنیم نمی توانیم به یک گیشه متوازن و پر فروغ برسیم. جامعه متشکل از سلایق گوناگون است و مخاطب بسته به ذوق و سلیقه شخصی که دارد به تماشای ژانرهای موجود می نشیند پس بیننده باید ژانر مورد علاقه خود را در سبد اکران مشاهده کند. اگر تنها یک سبدی داشته باشیم که متشکل از ژانرهای اجتماعی، کمدی یا فقط تاریخی و خاص و ... باشد مخاطبان گسترده نخواهیم داشت. بنابراین اگر این تنوع و این نوع نگاه به این موضوع ایجاد نشود، نمی‌توان انتظار یک گیشه پر فروغ و پویا داشته باشیم و این موضوع یکی از ضعف های سینمای ما است که در گیشه تک بعدی در هنگام اکران خودش را نشان می دهد.

مدیر پردیس سینمایی آزادی گفت: وضعیت فروش گیشه های سینما پس از کرونا بسیار تغییر کرده است و حدودا به 70 درصد فروش دوران قبل از کرونا بازگشتیم. اگر تنوع ژانری رعایت شود و به لحاظ تبلیغات قاعده های دقیق تری داشته باشیم می توانیم امیدوار باشیم که به دوران پیش از کرونا بازگردیم.

سجاد نوروزی ادامه داد: با روال موجود قطعا متفاوت تر از سه سال گذشته خواهیم بود. تنوع ژانری مهم ترین عاملی است که اگر رعایت نشود بزرگترین ضربه را خواهیم خورد، بنابراین اگر تنوع ژانری ایجاد شود به لحاظ جذب مخاطب کاملا به دوران قبل از کرونا بر می گردیم اگر نگاه فیلم سازان ما به مقوله هایی مانند اقتباس، رخ دادهای تاریخی، کمدی، سینمای دینی و ... توجه بیشتری کنند قطعا شاهد تفاوت فروش خواهیم بود. 

او افزود: ما نباید فقط فروش گیشه را در نظر بگیریم زیرا مانند یک خط تولید است که سازنده و... دارد که همه باید دست در دست یکدیگر دهند. نمی توان به طور قطع مشخص کرد که مخاطبان کدام ژانر بیشتر هستند، زمانی می توان مشخص کرد که کدام ژانر مخاطبان بیشتری دارد که در حوزه های مختلف اجتماعی، کمدی و ... تنوع ایجاد شود و شاهد تنوع ژانرها باشیم.

مدیر پردیس سینمایی آزادی در پایان بیان کرد: پر فروش شدن فیلم فسیل اتفاق بسیار خوبی برای سینما است، در سال های گذشته فیلم های پر فروشی مانند متری شش و نیم، شبی که ماه کامل شد، سرخ پوست و ... هم اکران شدند که ژانر کمدی نبودند و بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند. زمانی می توان گفت که مخاطبان کدام ژانر بیشتر هستند که شاهد تنوع در حوزه های مختلف باشیم. 

منبع: برنا
کد مطلب: ۳۶۸۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت