میزبانی اردیبهشتی سینماها از ۲.۵ میلیون نفر

سینماهای کشور طی اردیبهشت‌ماه با یک عملکرد روبه‌رشد، موفق شدند گیشه‌ای در حدود ۱۱۵ میلیارد تومان داشته باشند که این میزان، ۱۴درصد بیشتر از گیشه فروردین‌ماه امسال به حساب می‌آید.

میزبانی اردیبهشتی سینماها از ۲.۵ میلیون نفر

سینماهای کشور طی اردیبهشت‌ماه امسال، عملکرد خوبی داشتند و موفق شدند با جذب بیش از ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار مخاطب، گیشه‌ای معادل ۱۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان داشته باشند.

این گیشه با ۶۷ هزار و ۵۴۷ سانس محقق شده است.
طبق این گزارش، در اردیبهشت‌ماه، ۳۷۲ هزار مخاطب، بیشتر از فروردین امسال، به سینما رفتند و گیشه نیز رشدی ۱۴درصدی را به نسبت مدت مشابه ماه ابتدایی سال به ثبت رسانده است.

بهترین عملکرد سینمایی اردیبهشت‌ماه متعلق به کمدی فسیل است که این فیلم با جذب ۱ میلیون و ۶۳۷ هزار مخاطب، گیشه‌ای در حدود ۷۲ میلیارد و ۴۰۳ میلیون تومان داشته است.

سه کام حبس، دومین فیلم موفق اردیبهشت‌ماه است که با ۲۱۳ هزار مخاطب، ۱۰ میلیارد و ۴۵۱ میلیون تومان فروخته است.

آهنگ دونفره، با ۱۶۵ هزار مخاطب، توانست فروش خود را به ۷ میلیارد و ۳۲۹ میلیون تومان برساند.

جنگ جهانی سوم نیز در این ماه، ۹۲ هزار مخاطب داشت و توانست ۴ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان بفروشد.

عروس خیابان فرشته، پنجمین فیلم پراقبال ماه دوم سال بود که با حدود ۹۲ هزار مخاطب، به فروش ۳ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومانی دست یافت.

البته ملاقات خصوصی اگرچه با ۷۸ هزار مخاطب، تماشاگر کمتری به‌نسبت عروس خیابان فرشته داشت اما فروش این فیلم، بالاتر بوده و بر روی ۳ میلیارد و ۹۲۹ میلیون تومان ایستاده است.

 

این آمار درحالی برای اردیبهشت‌ماه امسال رقم خورده است که برخی گمان می‌بردند به دلیل فروکش کردن چسب فیلم‌های نوروزی، آغاز امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان و البته گرمای تدریجی هوا، روند استقبال از سینماها، نزولی خواهد بود اما این عملکرد که در ترازی به‌مراتب بهتر از فروردین‌ماه امسال رقم خورد نشان داد که سینما با اقبال خوبی همراه بوده است.

از چهارشنبه این هفته، کمدی ارثیه فامیلی به روی پرده می‌رود. همچنین بعد از تعطیلات میانه خردادماه نیز آثاری چون شهر هرت، نگهبان شب و عروسی مردم، نمایش خود را آغاز می‌کنند که ترکیب این بسته جدید به همراه آثار پرنفس اکران فعلی می‌تواند طراوت جدیدی را به اکران خردادماه داده تا روند رو به رشد سینماها، در سومین ماه بهاری نیز تداوم داشته باشد.

سینمای ایران طی ۲ ماه ابتدایی امسال، حدود ۲۱۷ میلیارد تومان فروش داشته است که این امیدواری وجود دارد با ورود فیلم‌های جدید به ناوگان سینمایی کشور، این رقم بتواند از مرز ۳۰۰ میلیارد تومان فراتر رود.

عملکردی که سبب می‌شود تا امیدواری‌های بیشتری نسبت به اکران تابستان وجود داشته باشد؛ اکرانی که در صورت یک برنامه‌ریزی هوشمندانه و صحیح می‌تواند به فصل طلایی دیگری در تقویم سینمایی امسال کشور تبدیل شود.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۷۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت