کاربخش: «وداع با اسلحه» روایت جدیدی از موضوع فلسطین است

کارگردان مستند «وداع با اسلحه» گفت: سعی کردیم کلیشه زدایی کنیم و سعی کردیم قصه‌هایی را که تا به حال گفته نشده است به تصویر بکشیم و به مخاطب نشان بدهیم. این مستند روایت جدیدی از موضوع فلسطین و اسراییل است.

کاربخش: «وداع با اسلحه» روایت جدیدی از موضوع فلسطین است

امیرحسین کاربخش، کارگردان مستند «وداع با اسلحه» در برنامه «ساعت به وقت قدس» گفت: چهار سال است که در حوزه مستند فعالیت می‌کنم. این مستند اولین تجربه حرفه‌ای و بلندی بود که به عنوان کارگردان و نویسنده داشتم. در ایران همیشه کلیشه‌ای نسبت به موضوع فلسطین داشتیم و لایه‌ای موضوعات فلسطین را پوشانده بود. سعی کردیم کلیشه زدایی کنیم و سعی کردیم قصه‌هایی را که تا به حال گفته نشده است به تصویر بکشیم و به مخاطب نشان بدهیم این مستند روایت جدیدی از موضوع فلسطین و اسراییل است. 

او افزود: جالب‌ترین نکته در ماجرای فلسطین بحث صلح میان اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها بود. رهبر مبارز و چریک آزادی خواهی که سال‌ها مردمش را به مبارزه و جنگیدن و نبرد علیه اسراییل دعوت کرده بود تا بتوانند کشورشان را آزاد کنند، پای میز مذاکره می‌نشیند و صلح می‌کند تا وقتی از مسیر مبارزه نتوانسته نتیجه بگیرد از راه صلح موفق شود.

کاربخش توضیح داد: بحث فلسطین، بحث پرچالش و پرسوژه‌ای است، می‌شود روش‌های زندگی یاسر عرفات یا آداب و رسوم مردم فلسطین مورد بررسی قرار بگیرد.

کارگردان مستند «وداع با اسلحه» ادامه داد: در مستندهای دیگری که ساخته شده به این موضوعات پرداخته شده است و ما هم سعی می‌کنیم حیطه و موضوعمان را حفظ کرده و در کارهای بعدی حرف‌های تازه‌ای را برای مخاطب به نمایش بگذاریم. 

علیرضا منتظری، تهیه کننده مستند نیز در ادامه گفت: یکی از نقاط قوت این فیلم آرشیوهای بسیار خوبی است که در آن مورد استفاده قرار گرفته است. توانستیم روابط خوبی با شبکه المنار لبنان برقرار کنیم و تصاویر خوبی را از این شبکه دریافت کردیم.  

او یادآور شد: بالغ بر107 دانشگاه سراسرکشور برای اکران این مستند اقبال نشان دادند. تصاویری از اکران مستند در این دانشگاه‌ها داریم که شاهد حضور پرشور دانشجویان است.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۸۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت