بازگشت «شب مُردگان زنده» به سینما

قسمت جدید از فیلم ترسناک «شب مردگان زنده» با فیلمنامه‌ای از «جورج رومرو» کارگردان فقید سینمای وحشت اواخر سال جاری میلادی تولید خواهد شد.

بازگشت «شب مُردگان زنده» به سینما

به گزارش ایندی‌وایر، «جورج رومرو» که در سال ۲۰۱۷ در سن ۷۷ سالگی پس از مبارزه با سرطان ریه درگذشت، قبل از مرگ، نگارش فیلمنامه «گرگ و میش مُردگان» را آغاز کرده بود و حالا بنیاد این سینماگر اعلام کرده این فیلم هفتمین و آخرین قسمت از سری فیلم‌های «مردگان زنده» خواهد بود که ساخته خواهد شد.

این پروژه برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ فاش شد، اما ددلاین گزارش کرده که کمپانی «Roundtable Entertainment» که به تازگی راه اندازی شده است، اکنون در تلاش برای دریافت معافیت از انجمن بازیگران آمریکا در بحبوحه اعتصابات هالیوود است تا این فیلم را اواخر سال ۲۰۲۳ مقابل دوبین ببرد.

«سوزان رومرو» همسر «جورج رومرو» که تهیه کننده این فیلم است، در بیانیه‌ای گفت: «خوشحالم که تکامل وهم‌آور جهان رومرو را به نمایش بگذارم. کمپانی "Rundtable" با عشق طولانی مدت و عمیق به آثار جورج مرا تحت تأثیر قرار داد. معتقدم که آنها چشم انداز تولید بهترین نسخه از این فیلم را دارند که به میراث رومرو احترام می گذارد. بی صبرانه منتظر شروع فیلمبرداری هستم».

«گرگ و میش مُردگان» در یک جزیره گرمسیری اتفاق می‌افتد و از دیدگاه آخرین انسان‌های روی زمین که بین گروه‌هایی از مردگان گیر افتاده‌اند، به طبیعت تاریک بشریت می‌پردازد. این فیلم به‌عنوان یک تفکر اجتماعی-سیاسی قابل تأمل و پیچیده مطابق با سبک مشخص «رومرو» در فیلم کلاسیک زامبی «شب مردگان زنده» در سال ۱۹۶۸، معرفی شده است.

فیلمنامه این فیلم جدید توسط «جو کنتر»، «رابرت لوکاس» و «پائولو زلاتی» تکمیل شده و احتمالا داستان آن از جایی شروع می‌شود که «سرزمین مردگان» در سال ۲۰۰۵ متوقف شد.

«جورج رومرو» در سال ۱۹۶۸ با ساخت فیلم کم هزینه «شب مردگان زنده» که به فروش بسیار خوبی دست یافت، به شهرت رسید و این فیلم با ارائه تعریفی مجدد از زامبی در ژانر فیلم‌های ترسناک تاثیر فراوانی در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی بعد از خود در آینده گذاشت.

این فیلم سیاه و سفید نقطه عطفی در سینمای وحشت ایجاد کرد. داستان فیلم درباره گروهی از افراد است که در یک سکونت‌گاه موقت در ایالت پنسیلوانیای آمریکا مورد تهاجم زامبی‌ها قرار می‌گیرند. این فیلم با کیفیت ۴k و بصورت دیجیتال ترمیم و تحت بازسازی شده است.

«شب مردگان زنده» که بیش از ۴۰ سال از ساخت آن می‌گذرد به عنوان فیلمی کلاسیک در سینمای جهان شناخته می‌شود که امروز نیز مورد تحسین منتقدین قرار می‌گیرد.

«شب مردگان زنده» با چندین دنباله سینمایی ساخته خود «جورج رومرو» همراه شد که شامل «طلوع مردگان»، «روز مردگان» و «سرزمین مردگان» می‌شود و دیگر فیلم‌های این کارگردان آمریکایی شامل «دیوانگان» (۱۹۷۳)، «سواران شب» (۱۹۸۱)، «میمون می‌درخشد» (۱۹۸۸) و «مشت‌زن» (۲۰۰۰) می‌شود.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۹۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت