نورمن جویسون درگذشت

پنج فیلم‌ نورمن جویسون نامزد اسکار بهترین فیلم شدند که شامل «در گرمای شب»، «ویلون زن روی بام»، «روس‌ها می‌آیند، روس‌ها می‌آیند»، «ماه‌زده» و «داستان یک سرباز» می‌شود.

نورمن جویسون درگذشت

 نورمن جویسون کارگردان  متولد کانادا و  نامزد سه جایزه اسکار که در کارنامه خود فیلم‌هایی مانند «رابطه (حادثه)توماس کراون» «ویلون‌زن روی بام»،« درگرمای شب» را دارد، در سن 97 سالگی چشم از جهان فروبست.

جویسون که کارنامه او در هالیوود از فیلم‌های کمدی دوریس دی و «ماه‌زده/Moonstruck» تا درام‌های اجتماعی چون «در گرمای شب» را در برمی‌گرفت، به مرگ طبیعی و در آرامش از دنیا رفت. کارگزار جویسون جزئیات دقیق‌تری از علت مرگ او  را اعلام نکرد. نورمن جویسون یک بار اسکار افتخاری در سال 1999 دریافت کرد. هنگامی که جویسون  خدمت سربازی خود در نیروی دریایی کانادا در طول جنگ جهانی دوم را تمام کرد، در جنوب  آمریکا دست به سفری رایگان (hitchhiked) زد و از نزدیک  با قوانین نژادپرستانه جیم کرو آشنا شد. جویسون در کتاب زندگی‌نامه خود اشاره می‌کند که نژادپرستی و بی‌عدالتی موضوع مشترک بیشتر آثار او است.

او نوشت: «هر بار که فیلمی به نژادپرستی می پردازد، بسیاری از آمریکایی ها احساس ناراحتی می کنند. با این حال باید با آن مقابله کرد. ما باید با تعصب و بی عدالتی مقابله کنیم وگرنه هرگز نخواهیم فهمید خوب و بد، درست و نادرست چیست. ما باید درک کنیم «دیگری» چه احساسی دارد.»

پنج  فیلم‌ نورمن جیسون نامزد اسکار بهترین فیلم شدند که شامل «در گرمای شب»، «ویلون زن روی بام»، «روس‌ها می‌آیند، روس‌ها می‌آیند»، «ماه‌زده» و «داستان یک سرباز» می‌شود.

 

منبع: دنیای تصویر
کد مطلب: ۳۷۳۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت