بازیگری که مهران مدیری را دست می‌انداخت!

​سحر زکریا در سریال طنز «پاورچین» شاعر بود. طبع شعری بسیار بی‌قریحه‌ای که ورود هر روزنه امیدی را به ذهن و تخیل شاعرانه بسته بود! او می‌گوید: «مسافرت به رشت و شیراز را پیشنهاد می‌کنم.»

بازیگری که مهران مدیری را دست می‌انداخت!

سحر زکریا، بازیگر سینما و تلویزیون در سریال طنز «پاورچین» شاعر بود. طبع شعری بسیار بی‌قریحه‌ای که ورود هر روزنه امیدی را به ذهن و تخیل شاعرانه مخاطب می‌بست! در اوج احساسات زمخت شعری زنانه‌اش می‌گفت: «یاس منگولا ووی ووی، دختر گولا ووی ووی». مهران مدیری را دست می‌انداخت که فقط به دوربین زل می‌زند و با او به اصطلاح کَل‌کَل می‌کرد. او که زاده استان گیلان است، دیدن شهر رشت را برای مسافران نوروزی پیشنهاد می‌کند و پس از این شهر، شیراز جزو شهرهایی است که دوست دارد دوباره به آنجا سفر کند و زیر آسمانش نفس بکشد.


او ‌در نوروز ۱۴۰۳، یک عالم آرزوی خوب برای مردم ایران دارد و دیدن دوباره سریال‌های «در حاشیه»، «قهوه تلخ» و «پاورچین» را به مخاطبانش پیشنهاد می‌کند. گفت‌وگوی ما را با این بازیگر سریال‌های طنز تلویزیون بخوانید.

امسال تهران هستید یا به مسافرت می‌روید؟

تهران می‌مانم و از خلوتی پایتخت لذت می‌برم.

اگر بخواهید شهری را برای مسافرت پیشنهاد کنید، آن شهر کدام است؟

من چون خودم شمالی‌ام و اهل استان گیلان به همین دلیل مسافرت به گیلان را پیشنهاد می‌کنم.

کجای گیلان را از همه بیشتر دوست دارید؟

رشت.

چرا؟

چون مردم شریف و دوست‌داشتنی‌ای دارد. یکی دیگر از شهرهایی که آنجا رفته‌ام و دیده‌ام و سر لوکیشن، روزها و شب‌ها زیبایی را آنجا سپری کرده‌ام و اکنون هم سفر به آنجا را به مسافران نوروزی پیشنهاد می‌کنم، شیراز است. هر دو هم جاهای دیدنی فراوانی دارند.

در نوروز ۱۴۰۳ پیشنهاد می‌کنید که مردم کدام سریال یا فیلم را ببینند؟

البته چند سالی است که خودم به شخصه کار جدی نکرده‌ام. اما در فضای مجازی و اینستاگرامم حضور دارم. اگر مخاطبان شما بخواهند باز هم به آرشیو مراجعه کنند و سریال ببینند به نظرم همچنان «پاورچین» دیدنی است. هنوز هم وقتی مردم مرا در خیابان می‌بینند، درباره مجموعه طنز پاورچین صحبت می‌کنند. از میان دیگر کارهایی که انجام داده‌ام و دیدنششان را پیشنهاد می‌کنم، می‌توانم به سریال «در حاشیه» و «قهوه تلخ» اشاره کنم. مردم عزیزمان می‌توانند با دیدن این سریال‌ها دمی بیاسایند و در ایام نوروز شاد باشند. این مجموعه‌ها به گمانم کارهای کمیک درخشانی است که آن سال‌ها روی آنتن رفت.

همچنین به عنوان یک مخاطب به شخصه می‌خواهم بدانم که چرا قهوه تلخ ادامه نیافت؟

به دلیل که ما هنوز هم پول‌هایمان را دریافت نکرده‌ایم و با مشکلات مالی مواجه شدیم.

سال نو برای مردم چه آرزویی دارید؟

در واقع هر سال آرزوهایی داریم اما هر سال وضع اقتصادی بدتر می‌شود. آرزوی این را دارم که همه مردم در آرامش و رفاه به سر ببرند. دوست دارم کشورم در سال آینده، به گونه‌ای باشد که شرایط اقتصادی به بهترین شکل رقم بخورد و بهترین اتفاقات اقتصادی رخ دهد. دوست دارم که نه تنها سال آینده بلکه در آینده دور و نزدیک هم یک ایران آرام و خوب داشته باشیم که در همه زمینه‌ها بدرخشد.

توسعه انسان محور است و سال نو به گمانم باید از فرد فرد خودمان انتظار داشته باشیم. مخالفتی با این موضوع ندارید؟

به هیچ وجه.

توصیه و راهکارتان به عنوان یک هنرمند در شرایط موجود چیست؟

من به عنوان هنرمند جامعه تا جایی که بتوانم درد مردم را بازمی‌گویم. حتی در پیجم این کار را می‌کنم اما باور کنید که غیر از این‌ها کاری از من برنمی‌آید. در سطح ثانی که به آن اشاره کردید توسعه انسان محور است، لایه‌ها و سطوح جامعه باید اصلاح شوند. باور کنید ما نه نظریه‌پرداز اقتصادی هستیم و نه مسئول اقتصادی. بنابراین برخی کارها را باید مستقیماً مسئولان اقتصادی کشور انجام دهند. بعضی کارها از دست ما خارج است.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: ۳۷۴۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت