پردرآمدترین ستاره‌های سینما در سال ۲۰۲۳؛ از مارگو رابی تا لئوناردو دی‌کاپریو

اگرچه سال ۲۰۲۳ یکی از پرفراز و نشیب‌ترین سال‌ها برای صنعت سینما بود، با این حال ستاره‌های محبوب هالیوود همچنان درآمدهای هنگفتی را به جیب زدند. بر اساس گزارش اخیر مجله فوربس، ده بازیگر برتر و پردرآمدترین های سال ۲۰۲۳، در مجموع ۴۴۹ میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

پردرآمدترین ستاره‌های سینما در سال ۲۰۲۳؛ از مارگو رابی تا لئوناردو دی‌کاپریو

دنزل واشنگتن

 

پردرآمدترین ستاره‌های سینما در سال ۲۰۲۳

در رتبه دهم، دنزل واشنگتن، بازیگر قدیمی سینما با درآمد خالص ۲۸ میلیون دلار که با کسر هزینه‌ها و مالیات ۲۴ میلیون می‌شود، قرار گرفته است. اگرچه واشنگتن ۶۹ ساله، با سومین قسمت از فرنچایز هیجان انگیز اکولایزر، به این در آمد رسید، اما درآمد پایدار از آثار گذشته‌اش بیش از ۴۰ سال در صنعت سینما نیز نقش مهمی داشته است. بسیاری از آثاری که به دهه ۱۹۷۰ باز می گردند، همچنان جریان درآمد ثابتی را برای این بازیگر برنده اسکار حفظ کرده اند.

بن افلک

پردرآمدترین ستاره‌های سینما در سال ۲۰۲۳

بن افلک درآمد خالص ۴۳ میلیون دلار که با کسر هزینه‌ها و مالیات ۳۸ میلیون می‌شود، در رتبه نهم قرار گرفت. او بخشی از این درآمد را مدیون سمت مدیر اجرایی استودیوی هنری Artists Equity و فیلم موفق  Air است که در آن با دوست قدیمی‌اش مت دیمون همکاری می کند.

جیسون استاتهام

پردرآمدترین ستاره‌های سینما در سال ۲۰۲۳

جیسون استاتهام تهیه‌کننده و بازیگر ۵۶ ساله بریتانیایی، با درآمد خالص ۴۸ میلیون دلار که با کسر هزینه‌ها و مالیات ۴۱ میلیون می‌شود، در رده هشتم قرار گرفت. او در سال ۲۰۲۳ سه فیلم سریع و خشن ۱۰، مگ ۲: گودال و بی مصرف‌ها ۴ را داشت؛ اگرچه منتقدان نظر چندان مساعدی درباره فیلم مگ ۲: گودال او نداشتند. فیلم اکشن مهیج او با عنوان زنبوردار در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ است.

لئوناردو دی‌کاپریو

پردرآمدترین ستاره‌های سینما در سال ۲۰۲۳

لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر ۴۸ ساله با بازی در فیلم قاتلان ماه گل به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، با قراردادی سودآور از پخش این فیلم بهره‌مند شد. دی‌کاپریو، با درآمد خالص ۴۸ میلیون دلار که با کسر هزینه‌ها و مالیات ۴۱ میلیون می‌شود، در رده هفتم قرار گرفت.

جنیفر آنیستون

پردرآمدترین ستاره‌های سینما در سال ۲۰۲۳

جنیفر آنیستون ستاره دوست‌داشتنی سریال فرندز با درآمد خالص ۵۶ میلیون دلار که با کسر هزینه‌ها و مالیات ۴۲ میلیون می‌شود، در رده ششم قرار گرفت. او بخش بزرگی از این درآمد را مدیون سریال The Morning Show و قراردادهای تبلیغاتی با برندهای مختلف بود.

مت دیمون   و رایان گاسلینگ

در جایگاه چهارم و پنجم، دو بازیگر برجسته هالیوودی، مت دیمون و رایان گاسلینگ با درآمد خالص یکسان ۵۰ میلیون دلار که با کسر هزینه‌ها و مالیات ۴۳ میلیون دلار می شود، قرار گرفتند. دیمون بابت نقش آفرینی در فیلم‌های اپنهایمر و همکاری‌اش با استودیوی Artists Equity این میزان درآمد را کسب کرد، در حالی که گاسلینگ بیشترین سهم درآمدی خود را مدیون موفق باربی و فروش فوق‌العاده این فیلم بود.

تام کروز

پردرآمدترین ستاره‌های سینما در سال ۲۰۲۳

رتبه سوم متعلق به تام کروز بود. ستاره محبوب و پرتلاش هالیوود که همچنان به انجام بدلکاری های نفس‌گیر و حرکات خطرناک در فیلم‌هایش ادامه می‌دهد، با درآمد خالص ۵۳ میلیون دلار که با کسر هزینه ها و مالیات ۴۵ میلیون دلار می شود، باز هم ثابت کرد که یکی از آخرین بازیگرانی است که توانسته قراردادهای پرسودی منعقد کند.

مارگو رابی

پردرآمدترین ستاره‌های سینما در سال ۲۰۲۳

اما مارگو رابی، ستاره استرالیایی که با بازی در نقش باربی به یکی از مورد توجه ترین بازیگران سال ۲۰۲۳ تبدیل شد، با درآمد خالص ۷۸ میلیون دلار که با کسر هزینه ها و مالیات ۵۹ میلیون دلار می شود، در رتبه دوم پردرآمدترین ستاره‌های سینما در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت.

آدام سندلر

پردرآمدترین ستاره‌های سینما در سال ۲۰۲۳

و در نهایت رتبه نخست را آدام سندلر کمدین پرآوازه با درآمد خالص ۹۷ میلیون دلار که با کسر هزینه ها و مالیات ۷۳ میلیون دلار می شود، به خود اختصاص داد. این موفقیت بزرگ برای سندلر بیشتر ناشی از فروش و استقبال گسترده از قسمت دوم فیلم Murder Mystery 2 در نتفلیکس بود. علاوه بر این، سندلر با بیش از ۴۰ اجرای استند‌آپ کمدی، درآمد قایل توجهی داشت و در انتها نیز به پاس یک دوره کاری پربار، در جوایز منتخب مردم سال ۲۰۲۴، جایزه نماد مردم را دریافت کرد.

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۷۴۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت