بزرگ ترین کشتی تفریحی جهان با ۳۶۲ متر طول اولین سفر دریایی اش را آغاز می کند

سه سال از زمان شروع به ساخت آن می گذرد اما بزرگ ترین کشتی تفریحی جهان بالاخره آماده استقبال از مسافران شده است.

بزرگ ترین کشتی تفریحی جهان با ۳۶۲ متر طول اولین سفر دریایی اش را آغاز می کند

به گزارش CNN، کشتی Wonder of the Seas در کارخانه‌ی کشتی‌ سازی Chantiers de l’Atlantique در سن-نزر فرانسه ساخته شده است. «شگفتی دریاها» می‌تواند ۶۹۸۸ مسافر را در ۱۸ عرشه‌ اش جا دهد. این کشتی کروز ۲۴ آسانسور برای مسافرها دارد و ۲۳۰۰ نفر به عنوان خدمه بر روی آن کار می‌ کنند. «شگفتی دریاها» می‌ تواند با سرعتی معادل ۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

 

بزرگ ترین کشتی تفریحی جهان با ۳۶۲ متر طول اولین سفر دریایی اش را آغاز می کند

این کشتی که ۳۶۲ متر طول و Wonder of the Seas (شگفتی دریاها) نام دارد قرار است اولین سفرش را در تاریخ ۴ مارس از فورت لادردیل در فلوریدا به مقصد کارائیب آغاز کند.

بزرگ ترین کشتی کروز جهان

 
 

 

مارک تامیس، معاون ارشد شرکت کشتی سازی Royal Caribbean International می گوید: «ما از این که می توانیم پس از فرآیندی ۶ ساله در این کشتی و امکانات فوق العاده اش پذیرای مهمانانی از سراسر جهان باشیم، هیجان زده ایم.»

بزرگ ترین کشتی کروز جهان

این کشتی عظیم‌ الجثه‌ی ۳۶۲ متری، به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد و در ۴ مارس ۲۰۲۲ از خانه‌ی خود در فورت لادردیل به دریای کارائیب و بعد به بارسلونا و رم رهسپار خواهد شد و بدین ترتیب آغازگر تعطیلات تابستانی خواهد بود.

از امکانات فوق العاده این کشتی تفریحی می توان به بخشی با ۲۰ هزار گیاه طبیعی، بزرگترین سرسره درون دریا، زیپ لاینی که ۱۰ عرشه ارتفاع دارد و پرده سینما کنار استخری بزرگ اشاره کرد.

کشتی کروز

قرار بر این بود که آغاز به کار این کشتی کروز سال ۲۰۲۱ باشد اما این امر به خاطر تاخیرهایی که به سبب همه گیری کرونا روی داد، به عقب افتاد.

صنعت ساخت و ساز کشتی های کروز در دو سال اخیر به خاطر همه گیری کرونا دچار اخلال های فراوانی بوده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده امریکا اواخر دسامبر و پس از شیوع سویه اومیکرون سفرهای کشتی های کروز را به خاطر موارد بالای ابتلا به کووید ۱۹ در میان مسافران و خدمه در رده ی پرخطر قرار داد. در ماه اخیر اما این مرکز سطح ریسک را از ۴ به ۳ کاهش داد. در نتیجه برای انجام سفر کروز صرف این که مسافران ۲ دوز واکسن زده باشند کفایت می کند.

کشتی کروز شگفتی دریاها

شرکت Royal Caribbean پیش از این عملیات ساخت برخی از کشتی هایش همچون Symphony of the Sea (سمفونی دریاها) و Serenade of the Seas (آواز عاشقانه دریاها) را به خاطر شرایط مرتبط با همه گیری کرونا به حالت تعلیق درآورده بود.

اما با بهبود شرایط، حالا باید شاهد آغاز به کار  بزرگ ترین کشتی کروز جهان باشیم.

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۵۷۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت