مسابقه زیبایی زنان نظامی روسی و تفاوت آن با واکنش زنان در اوکراین

روسیه در بحبوحه تهاجم به اوکراین مسابقه زیبایی نظامی عجیبی را برای نیروهای زن خود برگزار کرده است.

مسابقه زیبایی زنان نظامی روسی و تفاوت آن با واکنش زنان در اوکراین

در حالی که پوتین همچنان در حال اعزام نیرو به اوکراین است، در روسیه مسابقه زیبایی «آرایش زیر استتار» برای زنان نیروهای موشکی استراتژیک جریان دارد. گفته‌ می‌شود حدود ۴۰ زن در این مسابقه شرکت کردند که آزمون اولیه‌اش استفاده از آرایش رزمی بود.

 

مسابقه زیبایی زنان نظامی روسی و تفاوت آن با واکنش زنان در اوکراین

 زنان سرباز همچنین می‌بایست با پوشیدن ماسک‌های ضدگاز و لباس‌های حفاظتی ویژه بر منطقه جنگی ساختگی با تهدیدهای تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی فائق می‌آمدند.

 
 

نقش زنان در جنگ روسیه و اوکراین

نقش زنان در جنگ روسیه و اوکراین

ازجمله کارهایی که زنان شرکت‌کننده باید انجام می‌دادند سر هم کردن و باز کردن اجزای تفنگ‌های تهاجمی، شلیک با کلاشینکف AK-74 و پرتاب نارنجک بود.

نقش زنان در جنگ روسیه و اوکراین

در این میان زنان اوکراینی هم بیکار ننشسته‌اند. آنها برای مقابله با روسیه دست به اسلحه شده‌ و به پوتین می‌گویند:‌ «تو بچه‌های ما را کشتی. تقاصش را پس می‌دهی.»

هزاران اوکراینی ازجمله زنان در خیابان‌ها در حال گذراندن آموزش‌های تسلیحاتی هستند تا شیوه استفاده از تفنگ‌های تهاجمی AK-47 را آموزش ببینند. زنان مطمئن هستند که در شکست نیروهای متجاوز روسیه نقش خواهند داشت. یکی از آنها که در خط مقدم جنگ در شرق آسیب دیده می‌گوید: «البته که زنان در سرتاسر شرق اوکراین در خط مقدم هستند. آنها در کنار مردان می‌جنگند و همیشه شاهد عملیات جنگی هستند.»

 
 
 
 
 
 

مقامات اوکراین این هفته به مناسبت روز جهانی زن عکس‌هایی از سربازان زن در یگان‌های خط مقدم را منتشر کردند.

نقش زنان در جنگ روسیه و اوکراین

در لِویو، شهری در غرب اوکراین، زنانی مثل کیت مَچشن ۳۳ ساله هرگز فکرش را هم نمی‌کردند که به ارتش ملحق شوند، اما حالا در حال فراگیری آموزش‌های اولیه استفاده از سلاح‌ها هستند. چند هفته پیش دغدغه روزانه او ایجاد یک کسب و کار ماساژدرمانی بود اما حالا در مرکز کهنه‌سربازان زن به سر می‌برد.

او می‌گوید: «قطعا می‌ترسم از اینکه باید تمرین کنم تا آماده کشتن کسی باشم. کشتن برای یک زن شاید کار سخت‌تری باشد و من هرگز فکر نمی‌کردم مجبور به انجام این کار شوم. اما حالا روسیه ما را مجبور کرده برای چنین چیز وحشتناکی تمرین کنیم. روس‌ها کودکان اوکراینی را می‌کشند، درنتیجه زنان اوکراینی برای محافظت از فرزندان این سرزمین هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهند.»

نقش زنان در جنگ روسیه و اوکراین

بوهدانا سیمیاکویچ، مدرس ۲۵ ساله دانشگاه در یک باروت‌فروشی قرن شانزدهمی به عملیات ساخت تورهای استتار کمک می‌کند. ناتالیا دوهالیوک، مادر ۵۲ ساله با همراهی ۶۰۰ داوطلب دیگر شبانه‌روزی کار می‌کند تا جعبه‌های اقلام مورد نیاز را بسته‌بندی کرده و به اردوگاه‌های پناهندگان اوکرایی بفرستد. او می‌گوید: «با تمام قلبم باور دارم که اوکراین جنگ را پیروز خواهد شد.»

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۵۸۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت