بهترین نرم افزارهای استخراج اتریوم

به موازات حضور پرقدرت بیت کوین در فضای ارزهای دیجیتال، نام اتریوم هم در همه جا شنیده می‌شود. رمزارزی که از نظر رتبه‌بندیِ بازار، بسیار به بیت کوین نزدیک بوده و توکن آن یعنی اتر، دومین توکن محبوب پس از بیت کوین به حساب می‌آید. از همین روست که امروزه استخراج اتریوم هواخواهان زیادی دارد و افراد فعال حوزه ارزهای دیجیتال، به دنبال راه‌های مختلف استخراج آن هستند.

بهترین نرم افزارهای استخراج اتریوم

شاید تصور اینکه تنها راه استخراج اتریوم استفاده از ماینرها است، بدیهی باشد اما باید بدانیم راهکارهایی همچون استفاده از نرم‌افزارهای استخراج هم وجود دارند که دیگر در آن‌ها نیازی به استفاده از ماینرهای حجیم و پرخرج نیست و می‌توان ساده‌تر به این ارز دیجیتال باارزش رسید. تمرکز این مقاله هم بر نرم‌افزارهای مناسب برای استخراج اتریوم استوار است اما شاید بهتر باشد قبل از رفتن به سراغ لیست این نرم‌افزارها، کمی بیشتر در مورد اتریوم و کاربردهای آن بخوانیم تا رفتن به سمت نرم‌افزارهای استخراج آن توجیهی مناسب داشته باشد.

اتریوم چیست؟

اتریوم 2

اتریوم یک زیرساخت مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین است که در سال 2015 توسط Vitalik Buterin ایجاد شد. اتریوم پایدارترین پلت‌فرم نرم‌افزاریِ غیرمتمرکز است که به فرد یا افراد خاصی تعلق ندارد و قابلیت اجرای برنامه‌های رایانه‌ای غیرمتمرکز را دارد.

ساختار توزیع‌شدۀ اتریوم به گونه‌ای است که پس از نصب یک برنامه بر روی شبکه‌ی آن، برنامۀ موردنظر به هیچ‌وجه متوقف نخواهد شد و هیچ‌کس، حتی خودِ تولیدکننده‌، نمی‌تواند آن برنامه را لغو و یا دستکاری کند و هیچ شخص ثالثی امکان دخالت یا تقلب در برنامه‌های اجراشده بر روی آن را ندارد. به همین دلیل است که اتریوم بستری عالی برای اجرای قراردادهای هوشمند است که در حوزه‌های متعددی از جمله Defi  وNFT ها کاربرد دارند.

اتریوم در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از سهم بازار ارز‌های دیجیتال را از آن خود کرده و با توجه به کاربرد‌های فراوانی که دارد، پیش‌بینی می‌شود در آیندۀ نه چندان دور، خرید Ethereum روزهای پر رونق‌تری را هم به خود ببیند.

 

کاربردهای اتریوم

با مشخصات شرح داده شده در بخش قبلی می‌توان گفت که از آنجایی‌که اتریوم از طریق بلاک‌چین، سعی بر حذف واسطه‌ها در زندگی روزمره‌ دارد و کامل‌ترین پلتفرم برای فعالیت توکن‌ها و برنامه‌های غیر متمرکز است، چنانچه افراد تمایل به ایجاد و ساخت برنامه‌های کاربردی و قراردادهای هوشمند در یک بستر رمزارز داشته‌باشند، انتخاب اتریوم گزینه‌ی هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد.

همچنین، این روزها با اوج گرفتن ظهور متاورس، شاهد حضور ارزهای دیجیتال متاورس و کیف پول‌های مبتنی بر اتریوم در فضای این دنیاهای مجازی هم هستیم که کارایی اتریوم را دوچندان آشکار می‌کنند. لازم به ذکر است که کیف پول‌هایی که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند، قابلیت ذخیره‌سازی توکن های این پلتفرم را دارند و به همین دلیل، حدود ۸۰ درصد از کل توکن‌های موجود در بازار، در حال تغذیه از شبکه اتریوم هستند.  

 

چه نرم افزارهایی برای استخراج اتریوم مناسب هستند؟

اتریوم 3

از نرم افزارهای استخراج (ماینینگ) زمانی استفاده می‌شود که بخواهید به تنهایی دست به استخراج ارز دیجیتال بزنید. علاوه بر این، در صورتی که بخواهید کار استخراج رمزارز را با کامپیوتر، موبایل و یا لپ تاپ انجام دهید هم نیازمند استفاده از نرم افزارهای استخراج خواهید بود.

نرم افزارهای استخراج اتریوم به شما امکان می‌دهند تا با استفاده از از GPU کامپیوتر خود دست به استخراج این ارز دیجیتال محبوب بزنید. بدین صورت که این نرم افزارها، برنامه‌هایی تخصصی هستند که از قدرت محاسباتی سیستم شما برای حل معادلات پیچیده ماینینگ و استخراج رمزارز استفاده می‌کنند و در ازای یک عملیات استخراج، شما پاداش را در قالب ارز دیجیتال دریافت می‌کنید.

این نرم افزارها گزارشات مفصلی از فعالیت استخراج، نرخ هش و کل درآمد شما ارائه می‌دهند و از آنجا که امروزه بسیاری از پروژه‌های بلاک چین به اتریوم تکیه دارند، با افزایش قیمت این ارز دیجیتال، استفاده از این نرم افزارهای استخراج اتریوم به کاری محبوب در بین افراد فعال در این حوزه تبدیل شده‌است.  

در ادامه، به تعدادی از بهترین نرمافزارهای استخراج اتریوم اشاره شده‌است، برنامه‌هایی که ایمن‌ترین شیوه‌های رمزنگاری را دنبال می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که رمزنگاری شما در مسیر استخراج اتریوم، مراحل امنی را طی می‌کند. این نرم افزارها که شما را به استخرهای استخراج اتریوم وصل می‌کنند، به شرح زیر هستند:

1.    نرم افزار Ethermine

نرم افزار Ethermine در واقع یک استخر اتریوم است که بصورت تخصصی برای استخراج اتریوم طراحی شده است. به گفته سازندگان این نرم افزار، Ethermine در میان نرم افزارهای مشابه، بهترین عملکرد را دارد و شما می‌توانید براساس نوع سیستم عامل خود، یکی از ورژن‌های منطبق با مک، لینوکس و یا ویندوز آن را داشته باشید.

نحوه عملکرد این نرم افزار بدین صورت است که به عنوان یک خط فرمان اجرا می شود و می تواند برای استخراج اتریوم و هر رمزنگاری مبتنی بر اثبات کار استفاده شود.

2.     نرم افزار Go Ethereum

این نرم افزار که به عنوان GETH هم شناخته می‌شود، برای هر سیستم عاملی در دسترس است و در اصل یک رابط خط فرمان است که به هر کسی اجازه می‌دهد تا بتواند یک گره کامل اتریوم، استخراج و قرارداد هوشمند را اجرا کند.

امروزه نرم افزار Go Ethereum توسط 75 ٪ از ماینرهای شبکه اتریوم و توسعه دهندگان DAPP استفاده می‌شود. نحوه کار این نرم افزار به این صورت است که بلوک‌هایی را ایجاد می کند که باید از طریق مکانیسم «اثبات کار» توسط گره‌های دیگر پذیرفته و ایمن شوند.

3.      نرم افزار MinerGate

Minergate در سال 2014 توسط تعدادی از ماینرهای رمزارز راه‌اندازی شد و علاوه بر بیت کوین گلد، مونرو ، مونرو کلاسیک، بایت کوین، گرین، لایت کوین و اتریوم کلاسیک، می‌تواند اتریوم را نیز استخراج کند. این نرم افزار در حال حاضر، یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای استخراج اتریوم است و براساس آمار وب‌سایت آن، 5.1 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و از اکتبر 2021 تاکنون حدود 20 میلیون دلار به کاربران خود پرداخت کرده است. این نرم افزار، قابلیت اتصال به سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز را دارد و کار با آن برای کاربران مبتدی هم آسان است.

4.     نرم افزار Wineth

Wineth  نرم افزار استخراج مبتنی بر GPU است که بسیار مورد علاقۀ مبتدیان است. این برنامه دارای یک رابط کاربری گرافیکی و الگوریتم اطلاعاتی است که به کاربران امکان می‌دهد کارایی پروسه استخراج را متناسب با سخت‌افزار خود بهینه کنند. نرم افزار Wineth  منبع باز بوده و دارای یک رابط کاربری ساده است و به تنظیمات پیچیده نیازی ندارد و شما می‌توانید علاوه بر اتریوم، به کمک آن اتریوم کلاسیک نیز استخراج کنید. از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار امکان استفاده از آن همراه با پروکسی به‌منظور استخراج اتریوم در شبکه‌های محدود است.

5.     نرم افزار Phoenixminer

Pionexminer  به ادعای خود سریع‌ترین ماینر اتریوم است که از کارت AMD و NVIDIA پشتیبانی می‌کند.

این نرم افزار تحت ویندوز X64 و Linux X64 اجرا می‌شود و هزینه توسعه‌دهندگی در آن 0.65٪ است که کمترین مقدار در این صنعت محسوب می‌شود.

سخن پایانی

به صورت کلی، دو راه برای به دست آوردن اتریوم وجود دارد: اولین راه، خرید اتریوم از طریق صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال است و راه دوم، استخراج آن از طریق ماینر و یا نرم افزار.

تمرکز این مقاله بر روی راهکار دوم و استخراج اتریوم از طریق نرم افزارهاست و سعی کرده‌است تا به معرفی بهترین برنامه‌های تخصصی برای استخراج اتریوم بپردازد. امید که آشنایی با این برنامه‌ها، به شما در به‌دست‌آوردن این ارز دیجیتال محبوب کمک کند. 

 

کد مطلب: ۳۵۹۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت