(ویدئو) نقاشی ملکه الیزابت دوم توسط یک ربات انسان نما

اخیرا ربات انسان نمای "آیدا" توانسته یک پرتره چند بعدی از ملکه الیزابت دوم را به تصویر بکشد. این ربات به گونه‌ای طراحی شده است که جنبه‌های مختلف تغییرات تکنولوژیکی را که در طول ۷۰ سال سلطنت ملکه رخ داده است، منعکس می‌کند.

(ویدئو) نقاشی ملکه الیزابت دوم توسط یک ربات انسان نما

اخیرا ربات انسان نمای Ai-Da توانسته تصویر ملکه الیزابت دوم را نقاشی کند. این ربات پیش از جشن پلاتینیوم رونمایی شده است.

 Ai-Da توسط سازندگانش به‌عنوان «نخستین ربات انسان‌نمای هنرمند فوق‌واقع‌گرایانه جهان» نام گذاری شده است. این ربات با استفاده از دوربین‌هایی در چشمان خود و یک بازوی رباتیک، داده‌های دیجیتال را به نقاشی‌ تبدیل می‌کند. این ربات به افتخار ریاضیدان و دانشمند "آدا لاولیس" به اسم Ai-Da نامگذاری شده است.

"آیدا" توانسته یک پرتره چند بعدی از ملکه را به تصویر بکشد. این ربات به گونه‌ای طراحی شده است که جنبه‌های مختلف تغییرات تکنولوژیکی را که در طول ۷۰ سال سلطنت ملکه رخ داده است، منعکس ‌می‌کند. ربات آیدا همچنین قادر به مکالمه با استفاده از یک مدل زبانی خاص است. او می‌گوید: «می‌خواهم از ملکه به خاطر فداکاری و خدماتی که به مردم می‌کند، تشکر کنم. او یک زن شجاع و کاملاً متعهد است.»

ربات آیدا پیش از اینکه توسط Engineered Arts ساخته و در سطح بین المللی برنامه ریزی شود، توسط "آیدان ملر"، متخصص هنر مدرن و معاصر، در آکسفورد ابداع شد. قابلیت‌های این ربات توسط دانشجویان دکترا و اساتید دانشگاه‌های آکسفورد و بیرمنگام توسعه یافته است."آیدان ملر" می‌گوید: «به تصویر کشیدن اولین پرتره پادشاه توسط یک ربات فرصتی برای تفکر در مورد تمام آنچه در طول زندگی ملکه تغییر کرده است، فراهم کرد.»

 

 

ربات

در زمان تاجگذاری ملکه در سال ۱۹۵۳، بیش از یک سال پس از به سلطنت رسیدن او اولین کامپیوتر‌های ترانزیستوری اختراع شدند. هفت دهه بعد پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای در فن‌آوری کامپیوتر در بریتانیا اتفاق افتاد، از جمله تولد هوش مصنوعی. " آدا لاولیس" می‌گوید:«آیدا برخلاف هنرمندان انسانی، احساسات را تجربه نمی‌کند. اما می‌توان آن را توسط یک سیستم یادگیری ماشینی برای تشخیص حالات عاطفی چهره افراد آموزش داد.» آیدا توسط تیمی از برنامه نویسان، متخصصان رباتیک، کارشناسان هنری و روانشناسان ایجاد شده است. این ربات در سال ۲۰۱۹ تکمیل شد و با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی به روز می‌شود.

ربات

منبع: فرارو
کد مطلب: ۳۶۰۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت