با سقوط بیت کوین آیا وقت خرید برای هولدرها رسیده است؟

بازار ارزهای دیجیتال همیشه به نوسان ها و رخداد‌های بسیار ناگهانی خود معروف بوده است. این نوسان ها گاهی چنان تغییر‌های را در دنیای ارز دیجیتال ایجاد می‌کنند که بسیاری از افراد را به سود بسیار زیاد و یا حتی به ضررهای مالی بسیار سنگین می‌رسانند. یکی از دغدغه‌های بسیار مهم برای سرمایه‌گذاران این است که بهترین زمان برای خرید ارز بیت کوین یا هر ارز دیگری چیست؟

با سقوط بیت کوین آیا وقت خرید برای هولدرها رسیده است؟

هنگامی که یک سرمایه‌گذار بتواند زمان درستی را برای خرید ارزت بیت کوین یا هر ارز دیگری انتخاب کند، در همان ابتدا سرمایه‌گذاری خود به سود زیادی می‌رسد. البته که زمان طلایی برای خرید هر ارز متفاوت است و باید باتوجه به نوسان‌های پیش‌بینی شده، ارز موردنظر را خریداری کرد. اما به نظر شما با سقوط بیت کوین زمان مناسب برای خرید توسط سرمایه‌گذاران یا هولدر ها فرا رسیده است؟؟

برای درک این موضوع پیش از هرچیز باید با مفاهیم اصلی مثل هولدر آشنا شویم. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری در یک دنیای پر از هیجان را دارید تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

مفهوم هولد

فرایند هولد یکی از رایج‌ترین اعمالی است که سرمایه‌گذاران یا فعالان عرصه ارزهای دیجیتال آن را انجام می دهند. این فرایند به معنا خرید و نگه‌داری یک ارز در طولانی مدت است. در این فرایند سرمایه‌گذار با امید دستیابی به سود، ارزی را خریداری کرده و آن را در کیف پول خود نگه می‌دارد. به این قفرایند و حفظ ارز خریداری شده فرایند هولد گفته می شود.

هولدر کیست؟

با توضیح مفهوم هولد کاملا مشخص شد که هولدر چه کسی است. هولدر همان شخصی است که ارز بیت کوین یا هرز ارز دیگیری را خریداری می‌کند. هولدر یا همان سرمایه‌گذار باتوجه به نرخ هر ارز و باتوجه به پیش‌بینی‌های انجام شده توسط فعالان عرصه ارزهای دیجیتال، ارز بیت کوین یا ارزهای دیگر را خریداری کرده و صبر می‌کنند که آنها را به سود برساند.

آنها با استفاده از راهکارهای ارائه شده و مشاوره‌های که قبل از خرید ارز انجام داده‌اند، از ضررهای کوچیک در زمان‌های اولیه در امان خواهند بود، همچنین در مدت طولانی و با افزایش میزان ارزش ارز بیت کوین به سود بسیار خوبی دست خواهند یافت.

تجربه، ویژگی طلایی هولدر ها

همانطور که گفته شد بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرنوسان‌ترین بازارهای اقتصادی بوده و امکان دارد خیلی از افرادی که به تازگی در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند نتوانند ضررهای کوچک یا نوسان‌های مختلف این بازار را تحمل کنند. اما اینجام تفاوت این افراد با هولدر ها چیست؟

هولدر ها اصولا کسانی هستند که سرمایه خود را به راحتی نمی‌فروشند، به معنا ساده‌تر زمانی که نوسانی در بازار رخخ می دهد یا قیمت بیت کوین یا هر ارز دیگری کمی کاهش یابد، به فکر فروش ارز خود نیستند. آنها باتوجه به سرمایه‌گذاری بلند مدت خود، صبوری را انتخاب کرده و ترجیح می‌دهند که تمام نوسان‌های این بازار را تحمل کنند. آنها بر سود طولانی مدت سرمایه گذاری کرده‌اند و ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به سرعت از دست ندهند.

 بیت کوین

استراتژی هولد

(استراتژی هولد) عبارتی که شاید برای تازه‌کاران بازار ارزهای دیجیتال مبهم باشد، اما برای سرمایه‌گذاران باتجربه‌ای که مدت‌هاست در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، عبارت آشنایی باشد. این استراتژی برپایه حفظ سرمایه و افزایش ارزش آن در طولانی مدت بنا شده است.

براساس این استراتژی، سرمایه‌گذاران تمام رمز ارزهای خریداری شده را در کیف پول خود و برای مدت زمان طولانی ذخیره می‌کنند. تفاوت بسیار عمده‌ای که این افراد با دیگران دارند عدم حساسیت نسبت به روند نزولی یا صعودی بازار ارزهای دیجیتال است. درواقع آنها زمان اضافی برای بررسی مداوم بازار ارزهای دیجیتال را ندارند، به همین سبب با ذخیرره رمز ارزهای خود در کیف پولشان، به افزایش سرمایه خود کمک می‌کنند.

هولد، ارزشمند یا ضرررسان؟

برخی از افرادی که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند تصور می‌کنند استراتژی‌های دیگر اقتصادی بسیار سودمند‌تر است و فرایند هولد چندان سودی به همراه ندارد! شاید در ابتدا تصور شود که این تفکر درست بوده، اما کسانی که تجربه چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال دارند بر این باورند که این استراتژی کمترین آسیب را به سرمایه‌گذاران یا هولدر ها وارد می‌کند.

درواقع اینکه فرایند هولد سودمند باشد یا ضرررسان، امری است که کاملا به خود فرد و ارزی که خریداری می‌کند ربط دارد. اگر فرد نتواند در زمان درست ارز مورد نظر را خریداری و ذخیره کند، به سود زیادی هم نمی‌رسد و تصور می‌کند که فرایند هولد بیهوده بوده است. اما یک مشاوره دقیق و اصولی بهترین راهکاری است که می‌تواند افراد را از بهترین زمان برای خریداری مطلع کند.

خرید بیت کوین

خرید ارزهای دیجیتال و چگونگی خرید آنها موضوعی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران نوپا درگیر آن بوده و ممکن است راه درست برای خریداری آن را ندانند. بهترین راهکاری که می‌تواند افراد را به یک خرید مطمئن برساند صرافی‌های معتبر است. یک صرافی معتبر(مانند صرافی تبدیل) با ارائه مشاورانی در زمینه خرید بیت کوین یا هر ارز دیگری در زمان مناسب، بهترین پیشنهاد را ب شما ارائه می‌دهد.

یکی از بهترین مزیت‌های یک صرافی معتبر، قابلیت استفاده از سایت است. با استفاده از سایتی که مخصوص صرافی باشد افراد می‌توانند خرید یا فروش ارزهای خود را به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام دهند. سرمایه گذاران می‌توانند با یک جست‌و‌جو ساده یا مراجعه حضوری به صرافی‌ ها، بهترین سایت خرید ارز دیجیتال را یافته و خرید یا فروش خود را انجام دهند.

بیت کوین

سقوط بیت کوین

بیت کوین در سال‌های اخیر روند نزولی و صعودی زیادی را طی کرده است. همچنین از سال 2008 تاکنون دچار ضررهای کوچک زیادی بوده است، اما اینکه کاهش ارزش این ارز به کمتر از انتظار هولدر ها برسد امری کاملا متفاوت است.

سطح انتظار هولدر ها معمولا قابل پیش‌بینی‌ترین حد قیمتی است که برای یک ارز در نظر می‌گیرند. هرگاه میزان ارزش یک ارز به مقدار زیادی کاهش پیدا کند و صعود دوباره آن قابل پیش بینی نباشد یا پیش از آن سابقه کاهش آنچنانی نداشته باشد، می‌توان گفت آن ارز دچار سقوط شده است.

زمان مناسب خرید برای هولدر ها

تشخیص اینکه بهترین زمان برای خرید ارز بیت کوین یا ارزهای دیگر دقیقا چه زمانی‌ست امری نیست که بتوان در مورد آن به طور صددرصد سخن گفت. برخی از هولدر ها تصور می‌کنند با سقوط ارز دیجیتال بیت کوین و کاهش زیاد ارزش آن، زمان مناسب برای خرید پیش آمده است، اما نمی‌توان از این امر اطمینان حاصل کرد، زیرا زمان مشخصی از مدت زمان نزول ارز در دسترس نیست.

بهترین راه تشخیص زمان مناسب برای خرید هولدر ها توجه به نوسان‌های رخ داده و انجام یک مشاوره درست است. یک هولدر می‌تواند با استفاده از تجربه‌های که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارد خرید مناسبی را انجام دهد. اگر هم فردی تجربه مناسب برای این فرایند را ندارد با مراجعه به یک صرافی معتبر و انجام مشاوره‌های مناسب، بهترین زمان خرید را خواهد دانست.

کد مطلب: ۳۶۰۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت