تماشای بهترین های سینمای هند در نماشات

در این مطلب قصد داریم شما رو با صنعت سینمای هند یا همان بالیوود بیشتر آشنا کنیم و فیلم های تماشایی این سینما را در رسانه تصویری نماشات به شما معرفی کنیم .

تماشای بهترین های سینمای هند در نماشات

ابتدا کمی سراغ تاریخچه سینمای هند برویم و بگوییم چه شد این سینما در تمام جهان حتی مهد هالیوود ، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شد و سپس به معرفی سرویس وی او دی namaashot میپردازیم و توضیح میدهیم چرا در این سرویس شما به راحتی میتوانید فیلم های مطرح و روز سینمای هند و دیگر نقاط دنیا را تماشا کنید . پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید .

 

تاریخچه سینمای محبوب هند

لبالابلا

سینمای هند عبارت است از فیلم‌هایی که در سراسر شبه ‌قاره هند تولید می‌شود که شامل فرهنگ سینمایی مناطق آندرا پرادش ، آسام ، بیهار ، گجرات ، هاریانا ، جامو و کشمیر ، جارکند ، کارناتاکا ، مهاراشترا ، کرالا ، مانیپور ، ادیشا، پنجاب ، راجستان ، تامیل نادو ، اوتار پرادش و بنگال غربی می‌شود . فیلم‌های هندی در مدت زمان کوتاهی توانستند سرتاسر آسیای جنوبی، خاورمیانه بزرگ، آسیای جنوب شرقی و شوروی سابق را تحت سیطره خودشان درآوردند . سرعت محبوبیت سینمای هند در خود هندوستان به حدی رسید که سالانه به طور متوسط رقم اعجاب آور 1000 فیلم را به مرجله تولید میرساند . رشد و محبوبیت این سینما به واسطه مهاجرین به سرعت در کشورهایی چون انگلستان و ایالات متحده آمریکا به چشم آمد . سینمای هند برعکس سینمای دیگر کشورهای جهان به صورت بازیگر محور بوده و حرف اول و آخر یک فیلم خوب را حضور بازیگران مطرح در آن میزنند . شاید محبوب ترین این بازیگر ها کسی جز آمیتاب باچان پدر سینمای هند نباشد . جایزه داداصاحب پالکی پرطرفدارترین و معتبرترین جایزه سینمای هند است که به افتخار نام او از سال ۱۹۶۹ توسط دولت هند و برای یک عمر فعالیت هنری، اهدا می‌شود .

در قرن بیستم ، سینمای هند در کنار هالیوود و سینمای چین به جایگاهی جهانی دست پیدا کرد و در پایان سال ۲۰۱۰ گزارش داده شد که از نظر تولید سالیانه ، سینمای هند در رتبه اول قرار دارد و پس از آن سینمای نیجریه ، هالیوود و سینمای چین در رتبه‌های بعدی قرار دارند . اولین فیلم بلند در هند توسط داداصاحب پالکی ساخته شد . داداصاحب ، پیشگام صنعت فیلم‌سازی هند ، محقق زبان‌های هندی و فرهنگ هند و کسی بود که عناصر حماسی سانسکریت را گردآوری کرد تا فیلم صامت خود راجا هاریشچاندرا ساخته شده در سال ۱۹۱۳ را در مرآتی بسازد . نقش زنان را در فیلم بازیگران مرد بازی کردند . این فیلم نمونه و پایه‌ای تاریخی در صنعت فیلم‌سازی هند به حساب می‌آید . تنها یک نسخه از فیلم تولید شده و در بمبئی و در سوم می ۱۹۱۳ به نمایش درآمد . این فیلم موفقیتی تجاری بود و راه را برای ساختن چنین فیلم ‌هایی هموار کرد .

فیلم های هندی عموما دارای یک سری مشخصه های محتوایی و تصویری می باشند . از جمله مشخصه های محتوایی میتوان به درونپردازی ، دارا و ندار بودن ، دوستانی تا پای جان ، قهر و آشتی و اندوه‌های نوستالژیک غلیظ اشاره کرد . در کنار این موضوعات سینمای هند یک سری المان های مشخص تصویری هم دارد که میتوان به وجود تصاویر رنگارنگ ، آوازهای دل نشین ، اکشن بسیار بالا ، نماهای بسته متعدد از قهرمان یا ضد قهرمان فیلم ، موسیقی پویا و زمان بالای روایت داستان در فیلم اشاره کرد . در بین این همه تولید سالیانه فیلم در هند ، درون مایه موضوعات یا به هم شباهت دارند و یا از ایده های فیلم های دیگر کشور ها مخصوصا هالیوود الهام گرفته شده اند ، در نتیجه میتوان به راحتی گفت که همه فیلم های تولید شده در سینمای بالیوود ارزش برسی را ندارند .

 

مزایای استفاده از سرویس نماشات

حهخحهخحخ

همانطور که در بالا به تولیدات بسیار زیاد سینمای هند اشاره کردیم ، نتیجه میگیریم که پیدا کردن یک فیلم جدید و خوب در بین این همه فیلم تولید شده کار خیلی ساده ای نیست . گاه خواندن نقد فیلم ها خودش اینقدر زمانبر است که عملا زمانی را که برای دیدن یک فیلم خوب در کنار عزیزانمان کنار گذاشته بودیم را صرف خواندن نقد ها میکنیم و اطمینانی نداریم که باز بتوانیم فیلم خوبی را پیدا کنیم . اینجاست که یک آزشیو غنی از بهترین فیلم های هندی در یک رسانه بسیار به ما در یافتن فیلم کمک میکند . رسانه Vod نماشات یکی از قوی ترین آرشیو های فیلم ها در هر سبک و ژانری را دارد . یکی از اصلی ترین دسته بندی ها در نماشات ، بی شک دسته فیلم های هندی است که با وسواس و تحقیق بسیار زیاد ، بهترین و به روزترین فیلم های سینمای هند را انتخاب کرده و پس از پالایش آن برای مخاطبین به نمایش در میاورد . شما صرفا با ورود به دسته فیلم های هندی میتوانید بدود هیچ نگرانی فیلم مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در کنار خانواده و یا دوستان به تماشای آن بنشینید . در حقیقت namaashot قبل از انتشار فیلم ها خود به عنوان یک فیلتر قوی بهترین های هر ژانر را انتخاب میکند .

یکی دیگر از مزایای تماشای فیلم در رسانه تصویری نماشات ، امکانات پیشرفته فنی آن است . وجود یک ویدئو پلیر قدرتمند این امکان را به مخاطب میدهد که بدون نگرانی از سرعت اینترنت بدون هیچگونه قطعی به تماشای فیلم مورد علاقه خود بنشیند . در واقع از همان لحظه اول کلیک بر روی دکمه نمایش فیلم ، این تکنولوژی سرعت اینترنت شما رو میسنجه و به همان نسبت فیلم را برای شما به نمایش در میاورد . همینطور اشغال نکردن فضای هارد دیسک کامپیوترتان از انبوه فیلم های دانلود شده یکی دیگر از مزایای سرویس Vod نماشات است . شما میتوانید به گنجینه ای از بهترین و به روزترین فیلم ها در هر ژانری دسترسی داشته باشید و بدون پرداختن حتی یک ریال به تماشای آنها بنشینید .

 

کد مطلب: ۳۶۱۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت