مراحل ثبت نام کتاب درسی در سامانه irtextbook

خرید کتاب درسی پیش از شروع سال تحصیلی مهم ترین اقدام دانش آموزاست. تو این نوشته میخوایم نحوه ثبت نام برای دریافت کتاب درسی رو بهتون آموزش بدیم تا بتونید به راحتی کتاباتون رو سفارش بدید و از ثبت نام جا نمونید.

مراحل ثبت نام کتاب درسی در سامانه irtextbook

ثبت نام کتاب درسی

برای ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان، والدین و معلم ها باید تو زمان تعیین شده توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی اقدام و مراحل ثبت نام رو به دقت طی کنن تا زمان دریافت کتاب های درسی بتونن از مدارس کتاب هاشون رو تحویل بگیرن.

سامانه irtextbook

 ثبت نام کتاب های درسی تو سایت irtextbook انجام میشه و به دو شکل انفرادی و عمومی قابل انجامه. اگه بخوایم خیلی کلی مراحل ثبت نام کتاب های درسی رو بگیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ورود به سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی به آدرس irtextbook.ir و یا irtextbook.com
  • ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه
  • تکمیل فرم ثبت نام با توجه به اطلاعات دانش آموزی
  • پرداخت هرینه خرید کتاب های درسی

اما اگه میخواید خیلی جزئی تر این مراحل رو به شکل انفرادی یا گروهی بررسی کنید و جزئیات کامل تری رو در مورد ثبت نام کتاب های درسی بدونید حتما مقاله آموزش نحوه ثبت نام کتاب درسی رو بخونید.

ثبت نام کتاب درسی به صورت انفرادی

خهححهخح

دانش آموزان و والدینی که میخوان برای سال تحصیلی جدید کتاب های درسی تهیه کنن میتونن تو زمان مشخص شده که سازمان پژوهش و برنامه ریزی تعیین کرده اقدام به ثبت نام کنن تا بتونن کتاب های خودشون رو از مدرسه ای که اونجا ثبت نام کردن دریافت کنن.

مرحله اول

ثبت نام انفرادی کتاب های درسی ورود به سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی به نشانیirtextbook.com  یا irtextbook.ir  هستش. بعد از اینکه وارد سامانه شدید سمت چپ روی گزینه ورود دانش آموزان باید کلیک کنید تا ادامه مراحل ثبت نام رو انجام بدید.

مرحله دوم

سپس بعد از ورود به صفحه جدید دانش آموز یا والدین باید داخل کادر هایی که تو سمت راست سامانه در نظر گرفته شده «کد ملی» و «شماره سریال شناسنامه» دانش آموز رو وارد کنن و بعد دکمه «ورود» رو بزنن تا صفحه جدید باز بشه.

مرحله سوم

بعد از اینکه گزینه ورود رو زدین وارد صفحه جدیدی میشید از منو سمت راست و یا از وسط صفحه گزینه «ثبت سفارش» قابل مشاهدس و به دلخواه می تونید یکی رو باید انتخاب و کلیک کنید.

مرحله چهارم

بعد از وارد شدن به مرحله بعد دانش آموز با توجه به پایه و یا رشته ای که تحصیل میکنه باید بسته آموزشی متناسبش رو انتخاب و بعد از مشاهده قیمت بسته مورد نظر جهت پرداخت مبلغ تعیین شده بعد از انتخاب «درگاه بانکی»، روی عبارت «ثبت سفارش و پرداخت» کلیک و وارد درگاه بانکی بشه.

مرحله پنجم

اما آخرین مرحله بعد از انتخاب درگاه بانکی مورد نظر وارد شدن به درگاه پرداخت اینترنتی جهت پرداخت مبلغ تعیین شدس. تو این مرحله میتونید با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خودتون و کلیک روی عبارت پرداخت، مبلغ مورد نظر را واریز کنید و خرید تون رو نهایی کنید.

اهمیت سال چاپ کتاب درسی در کنکور

همانطور که می دانید اگه قرار است در کنکور 1403 شرکت کنید باید کتاب درسی زیست دهم چاپ 1400 را مطالعه کنید. دلیل این مسئله آن است که کنکوری های 1403 در سال تحصیلی 1401-1400 مشغول گذراندن پایه دهم بوده اند. در صورتی که پشت کنکوری هستید و کتاب چاپ 1400 را در دسترس ندارید می توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید.

 

ثبت نام درسی به صورت گروهی

مکنمکنمک

اما مرحله دوم خرید کتاب درسی به صورت گروهی هست که توسط مدارس انجام میشه و دانش آموزا و والدین توش نقشی ندارن و تنها هزینه کتاب ها رو به مدارس پرداخت میکنن. برای ثبت سفارش کتاب درسی به صورت گروهی باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول ثبت نام گروهی کتاب درسی

اول از همه مدارسی که قصد ثبت نام گروهی رو دارن باید به بخش ثبت نام کتاب های درسی سامانه سناد وارد بشن، و از منوی سمت راست گزینه «فروش و توزیع مواد آموزشی» رو انتخاب کنن و بعد از اون روی گزینه «ورود به سامانه فروش» کلیک کنید.

ثبت شماره تماس

بعد از انجام موارد بالا گزینه «ثبت شماره موبایل دانش آموزان» روی منوی سمت راست سایت کلیک کنید.

انتخاب پایه تحصیلی برای ثبت نام کتاب درسی

تو صفحه ی جدیدی که براتون باز شده اول از همه پایه تحصیلی و رشته مورد نظرتون رو انتخاب کنید. یادتون باشه که باید حتما تیک گزینه ندارد رو از بخش وضعیت سفارش انتخاب کنید تا صرفا لیست دانش آموزایی که برای اونا سفارشی ثبت نشده، بهتون نمایش داده بشه. در نهایت برای ورود به مرحله بعد، روی کلمه «جستجو» کلیک کنید.

ثبت شماره تماس دانش آموزان در سامانه کتاب درسی

بعد از کلیک روی دکمه جستجو اسامی دانش آموزایی که کتاب تهیه نکردن نمایش داده می شه و باید شماره موبایل هرکدوم رو به صورت جداگانه ثبت کنید.

این شماره تلفن به این خاطر ثبت میشه که بعد از تموم شدن مراحل ثبت سفارش از طرف مدرسه، پیامکی برای اولیای دانش آموزا ارسال بشه. بنابراین لازم تو این بخش روی گزینه به روز رسانی که مقابل اسم هر دانش آموز تعبیه شده کلیک کنید و بعد از اون گزینه «ثبت سفارش گروهی» رو از منوی سمت راست انتخاب کنید.

انتخاب مقطع و رشته

تو مرحله بعد لازمه که دوباره مقطع تحصیلی و رشته خودتون رو انتخاب و روی گزینه جستجو کلیک کنید.

حالا تو این مرحله میتونید اطلاعات دانش آموزا رو که به نمایش در اومده ببینید. و تیک گزینه بلی رو که در مقابل اسم هر دانش آموز، به منظور ثبت سفارش برای اون دانش آموز در نظر گرفته شده بزنید. در ضمن اگه قصد سفارس برای دانش آموزی رو ندارید تیک رو به روی اسمش رو بردارید.

انتخاب مذهب و زبان هنگام ثبت نام کتاب درسی

تو این مرحله نیاز که مذهبتون رو انتخاب و انگلیسی رو به عنوان زبان تعیین کنید و بعد از اینکه شماره تلفن همراه مدیر مدرسه تون رو دارد کردید تو کادر مربوطه به خودش، گزینه ثبت سفارش رو بزنید.

سپس اطلاعاتی که تو مرحله قبل وارد کردید رو به همراه قیمت کل سفارش  مشاهده می کنید.  و برای پرداخت مبلغ باید درگاه بانکی مورد نظرتون رو انتخاب کنید و بعد از انتخاب درگاه گزینه ثبت و ادامه پرداخت رو بزنید.

پرداخت هزینه کتاب های درسی

بعد از اینکه به درگاه پرداخت اینترنتی وارد شدید، اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب تون رو تو بخش های مربوطه وارد کنید و کلید پرداخت رو بزنید. و در نهایت روی گزینه تکمیل فرآیند خرید کلیک کنید.

اگه پرداخت شما با موفقیت انجام بشه صفحه ای رو مشاهده میکنید که توی اون شماره سفارش گروهی، تاریخ سفارش و شماره پیگیری ذکر شده.

نکته مهم

یادتون باشه که برای ثبت نام گروهی تنها مدارس میتونن اقدام کنن و وظیفه والدین اینه که هزینه کتاب ها رو به مدرسه پرداخت کنن. از طرفی هیچ مدرسه ای حق نداره بیشتر از مقداری که پشت کتاب ها درج شده از دانش آموز و والدین پول دریافت کنه. و اگه این اتفاق بیوفته والدین میتونن از مدرسه ای که تخلف رو انجام داده شکایت بکنن.

کد مطلب: ۳۶۱۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت