وزیر فرهنگ و ارشاد:

مانع فعالیت هیچکس نمی‌شویم مگر از قانون خارج شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از فعالیت هیچکس تا زمانیکه از قانون خارج نشود، جلوگیری نخواهیم کرد؛ حمایت ما از جریان‌هایی است که در راستای تقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

مانع فعالیت هیچکس نمی‌شویم مگر از قانون خارج شود

محمدمهدی اسماعیلی عصر جمعه ۸ اردیبهشت در دیدار با فعالان و تشکل‌های فرهنگی و هنری ‌ فارس در حرم شاهچراغ(ع) بیان کرد: خود را مستحق هرگونه انتقاد و پیشنهاد سازنده می‌دانیم و ابایی از پذیرش اشکالات و اشتباهات نداریم.

او عنوان کرد: در یک دهه گذشته به ویژه دو دهه منتهی به پایان قرن در همه بخش‌های فرهنگی به تدریج حوزه حکمرانی فرهنگ تضعیف شد و بخش عمده‌ای از وظایف و مسئولیت های حمایتی و نظارتی از دست حکمرانی فرهنگی خارج شد.

اسماعیلی اضافه کرد: در سال ۸۴ حجم اقتصاد کتاب در کشور بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان بود و بودجه در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه کتاب ۸۰ میلیارد تومان بود. همچنین در سال ۱۴۰۰ اقتصاد کتاب ۸۵۰۰ میلیارد تومان و بودجه نظارتی ارشاد ۳۰ میلیارد بود.

او ادامه داد: در حوزه نمایشی در یک دهه اخیر با تدابیر دولت قبل به تدریج  در جریان یک فضای جدید تولیدات نمایشی قرار گرفته که کمترین همراهی را با سیاست های نظام داشت. این در حالیست که در حوزه رسانه ها با ایجاد شبکه های جدید مجازی و الکترونیکی فضای کار برای رسانه های مکتوب و سنتی به شدت کاهش داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در دولت مردمی گام اول باز گرداندن مرجعیت به حکمرانی فرهنگ در اداره کشور است.

اسماعیلی با اشاره به فعالیت بیست ماهه خود در این وزارتخانه افزود: با خوشبختی اعلام می کنیم که بخش مهم و بیش از توقع ما برنامه ها به پیشرفت رسیده است. این در حالیست که دولت علی رغم تمام مشکلاتی که در حوزه های اقتصادی، مدیریتی و تنظیم بازار وجود داشت اما دولت در حوزه فرهنگ و هنر به جد وارد کار شد.

اسماعیلی همچنین عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ با هماهنگی ایجاد شده بخش زیادی از مطالبات دهه های گذشته در حوزه ارتقای وضعیت بودجه‌ای حوزه فرهنگ و هنر و رسانه رفع شد .

او در ادامه با بیان اینکه در قانون برنامه ۱۴۰۱ در تبصره ۹ بندی تحت عنوان مجاز بودن ورود سرمایه گذار مطرح شد ، گفت: در سال جاری این موضوع را به تکلیف یک درصدی شرکت و بانک ها تغیییر داده و چندین برابر بودجه ای که از اختیار دستگاه های دولتی است این بودجه وجود دارد و آیین نامه آن در حال تصویب است و تمام این ظرفیت را به جهت حمایت، هدایت و نظارت و هزینه کرد در حوزه مؤسسات و انجمن های علمی و هنری  به کار گرفته ایم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطر نشان کرد: این اقدام تاریخی در حال وقوع است و این گام برای اغلب استان ها در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان به صورت مستقیم به استان فارس در ابتدای دولت سیزدهم به  مؤسسات فرهنگی تخصیص داده شد. اما این نکته را باید در نظر داشت که ما به دنبال پول‌پاشی نیستیم و بلکه ‌ارتقاء کمی و کیفی شاخص‌های فرهنگی کشور را دنبال می‌کنیم‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد در این جلسه در پرسش یکی از فعالین فرهنگی در خصوص عدم ساخت فیلم با عنوان بانوان شهیده عنوان کرد: این قصوری است که در همه دوره های مدیریتی شاهد آن بودیم اما این آمادگی را جهت اجرا و انجام هر کاری در حوزه نمایش داریم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه سیاست دولت در مسائل فرهنگی اشاره و عنوان کرد: سیاست دولت در قبال مسائل فرهنگی کاملا روشن است و قانون‌گرایی را در حوزه فرهنگ و هنر به جد دنبال خواهیم کرد و ما به دنبال ایجاد تعامل و همگرایی با همه اقشار فرهنگی و هنری هستیم.

‌او همچنین با تأکید بر اینکه با حمایت های ما معطوف به جریان هایی که در راستای تقویت ارزش های انقلاب اسلامی است، افزود: ما از فعالیت هیچکس جلوگیری نخواهیم کرد تا زمانیکه از قانون خارج نشده باشد و حمایت ما از جریان هایی است که در راستای تقویت ارزش های انقلاب اسلامی باشد.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۷۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت