مصاحبه با کوروش حیدری:

جابجایی پارادایم رابطه هنر با دستگاه تبلیغات

پیش از هر چیزی لازم می دونم یک تعریف خلاصه و ساده از دستگاه تبلیغات سنتی داشته باشیم ، دقت کنید نمونه های اولیه تبلیغات از ظهور دستگاه چاپ به شکل عمومی تری درک شد و در تعامل با اون مردم توانستند درک بهتری از دانش بازاریابی و به صورت ویژه زیر مجموعه تبلیغات داشته باشند

جابجایی پارادایم رابطه هنر با دستگاه تبلیغات

به مرور که ابزار های بهتر با ضریب تاثیرگذاری بیشتری مثل رادیو و بعد از اون تلویزون های کابلی ، ماهواره ای و ...  اومد یک نکتع بسیار قابل تامل وجود داشت اون هم رابطه سرمایه داری و افراد قدرت مند در کنترل این رسانه ها و در نتیجه تبلیغات ، درسته در 50 سال گذشته با رواج بازارهای آزاد خیلی از منوپولی های قدرت این رسانه ها تحت تاثیر جریان های مالی و منافع این سازمان ها مجبور شد سرمایه های خرد وکمتر رو هم در این بازی شرکت بده ، اما همچنان رسانه های سنتی به شکل بخش اصلی دستگاه تبلیغات در کنار ثروت و قدرت بود ، این خیلی اهمیت داره چرا که هنرمندان بزرگ 50 سال گذشته برای دیده شدن مجبور بودن با کمپانی های تبلیغاتی یا تهیه کنندگان صنایع هنری قرارداد ببندند و همکاری کنند، که این موانع زیادی رو برای هنرمند به همراه داشت ، مثل اعمال سلیقه و یا عدم بدست اوردن اقبال همکاری با این افراد که در نتیجه باعث می شد یک هنرمند خوانننده یا فیلم ساز یا حتی نقاش نتونه به موقع و به اون شکلی که خودش دوست داره و فرم مرجعش هست دیده بشه ! حالا این پارادایم تقریبا حدود 10 سال که به شکل جدی در حال تغییر هست! در واقع در این جا به جایی پارادایم بخش مهمی از قدرت به سمت هنرمند بازگشته ، که در صورت دیده شدن این فرصت می تونه عصر طلایی برای ظهور و شکوفایی هنر در ابعاد مختلف باشه.

 

تولد یگانه هنرمند مستقل با فرصت های آنلاین

در این دهه گذشته به ویژه 5 سال گذشته ما شاهد این هستیم که یک خواننده صرفا با دیده شدن درست در شبکه های اجتماعی می تونه اقبال بیشتری از 10 ها بیلبورد و تبلیغات سنتی داشته باشه و این یک فرصت طلایی برای هنرمندان در همه عرصه ها ایجاد می کنه ، چرا که بیان هنر در فرم مد نظر هنرمند و در نزدیک ترین حالت به الهام اولیه بسیار ممکن شده ، همچنین یکی از مهم ترین دغدغه های هنرمندان مشکل ارتباط به تهیه کننده گان که در بخش بازارایی کار هستند و روحیه و تیپ فردی یک هنرمند بوده که بارهای باعث فرسایش و گاه باعث نابودی کامل و دلزدگی هنرمند می شه ! باید در نظر داشته باشیم که این فرصت بی نظیر در هیچ برهه تاریخی پیش از ما وجود نداشته ، البته قطعا این روزها هم به نسبت قوانین پلتفرم ها و قوانین هر کشوری محدودیت هایی وجود دارد اما اگر ما نسبت هنر را صرفا به بخش خاصی محدود نکنیم و بازه تاریخی و سهم تاثر مستقل هنرمند رو ببرسی کنیم قطعا امروز بهترین زمان برای تولد هنرمند مستقل است به شرط انکه بتواند از مانع رقابت و دیدن شدن بین میلیون ها رغیب پیروز عبور کند.

 

استقلال هنرمند زیر سایه پرسونال برندینگ

هرچند که با هر خط کش و معیاری ما زمان و عصر خودمون رو با پیش تر بررسی کنیم فرصت بی نظیر و یکتایی برای درخشیدن هنرمندان در بخش هی متفاوت پیدا خواهیم کرد، اما همین دسترسی عمومی و فرصت برابر برای همه دیده شدن رو با چالش روبرو کرده ، حالا که هرکسی بدون نیاز به منابع مالی یا وابستگی به قدرت یا نفوذ می تونه هنر خودش رو ابراز کنه چه کسی دیده می شود ؟ همه یا هیچکس ؟ چالش های زیادی در این مسیر وجود داره برای دیده شدن اما بدون شک غیرممکن نیست و از قبل هم بسیار امکان پذیر تر شده!

البته هزاران سوال دیگر وجود داره ، اینکه با توجه به شرایط اجتماعی و سطح دغدغه های افراد با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی همچنین ازدیاد شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسرهای بزرگ و کوچک بازهم برای شما جایی وجود داره؟ برای بهتر بررسی کردن این موضوع بهتر با چالش های اون بیشتر آشنا بشیم، توی این مقاله ما سعی کردیم بخشی از مصاحبه با کوروش حیدری مشاور پرسونال برندینگ آنلاین که می تونست به شما کمک کنه به شکل خلاصه مطرح کنیم.

 

محدودیت زمان توجه در شبکه های اجتماعی

با توجه به اینکه این روز های میلیون ها وبسایت در موتورهای جستجو و میلیون ها صفحه در شبکه های اجتماعی برای دیده شدن در حال رقابت هستند ، ضریب تمرکز و توجه مخاطبین روز به روز رو به کاهش است ، البته این attention time span یا همان زمان موثر توجه مخاطب بسته به پلتفرم های باهم متفاوت هستند ، به طور مثال بشترین زمان توجه در میان کاربران متعلق به کاربران موتور جستجوی گوگل و یوتیوب هست در حالی که کمترین زمان متعلق به اینستاگرام و تیک تاک است ، در واقع اگر شما برای ارتباط با مخاطبین خودتون تیک تاک رو هدف قرار دادید کمتر از 3 ثانیه باری جلب نظر مخاطب فرصت دارید ، از طرفی مخاطب هم به دلیل الگوریتم های همین پلتفرم های تمایل دارد با انگشت خود بعدی را بزند تا در چرخه دوپامین لذت کوچکی احساس کند ! پس خستگی و بی حوضلی مخاطب و فرصت کمی که شما دارید اولین مانع به شما می آید ، البته باید دقت کنید با تناسب به رشته هنری که شما در آن فعالیت دارید می توانید پلتفرم و مسیر ارتباطی با مخاطب خودتون رو پیدا کنید که البته نیاز به مشاوره با کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ رو داره.

 

پارادوکس همه یا هیچکس کوروش حیدری

چند دقیقه بیایید به گذشته خودمون برگردیم زمانی که تلویزیون فقط 5 کانال داشت، خیلی وقتا هم چند کانال دیگه برنامه ای نداشتند ! به مرور زمان کنداکتور تلویزیون ها پر شد و کم کم شبکه ها هم بیشتر شدند ، کسی که مخاطب پرو پا قرص فلان شبکه تلویزیونی بود حالا دیگه طرفدار فلان برنامه شده بود! این ماجرا تاجایی پیش رفت که دیگر افراد و برنامه ها اهمیت داشتند و شبکه های تلویزونی ! حالا امروز هر فرد هر وبسایت هر صفحه در شبکه های مجازی خودش یک برنامه سازه نیمه وقت یا تمام وقت هستش!بدون اینکه متوجه باشیم میزان زمان درگیری ما با رسانه های سنتی از میانگین چند دقیقه در روز ، به چند ساعت و با سرعت باورنکردی شاهد رشد چند صد درسی آن بودیم! این یعنی شاید در مرز خستگی ذهنی ، مخاطب از حمله 24 ساعت شبانه روزی رسانه های سنتی و انلاین در امان نیست و فرصت های جدید رو بسیار سخت قبول می کند.

 

ابزارهای مورد نیاز پرسونال برندینگ هنرمندان

به شکل بسیار خلاصه شما به جز مهارت و تجربه در هنر خود نیازمند:

·مشاوره تخصصی پرسونال برندینگ آنلاین با کوروش حیدری

·برنامه استراتژیک دیجیتال مارکتینگ

·ابزارهای تولید محتوا

·دانش فنی عمومی بازاریابی

·شناخت کافی پلتفرم های آنلاین

·ابزارهای ادیت ویدیو و عکس هستید

 که در واقع به یک ترکیب بی نظری برای دیده شدن منتج می شود:

 هنرهای ترکیبی راه حل دیده شدن و اصل جذابیت در رسانه های آنلاین

 

 جمع بندی پرسونال برندینگ با کوروش حیدری

2

هرچند لزوما شما با داشتن چند مورد هم از موارد بالا می توانید شروع کنید و موفق شوید ، اما ضریب بالای موفقیت و سرعت در دیده شدن در گرو رعایت موارد بالا و البته کمی شانس خواهد بود ، خوشبختانه با ظهور انقلاب چهارم صنعتی در دنیا یا همان هوش منصوعی شما بسیار کم هزینه تر و سریع تر می توانید از ابزارهای آنلاین برای توسعه ضریب دیده شدن خودتون همچنین نمایش بی واسطه هنر داشته باشید، اما بروز بودن تلاش کردن و تست مداوم ابزار های جدید کلید موفیت شماست.

کد مطلب: ۳۷۰۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت