جیجی حدید سکوت خود را در مورد درگیری اخیر حماس و اسراییل شکست

جیجی حدید سکوت خود را در منازعه اخیر حماس و اسراییل شکست. این مدل ۲۸ ساله که پدرش محمد ۷۴ ساله، اصالتاً فلسطینی است، در اینستاگرام پستی منتشر و عشق و حمایت خود را به دوستان فلسطینی و یهودی‌اش ابراز کرد.

جیجی حدید سکوت خود را در مورد درگیری اخیر حماس و اسراییل شکست

جیجی حدید گفت که احساس «همدردی و اندوه عمیقی» نسبت به مردمش دارد که تحت «اشغال» زندگی می‌کنند.

 

جیجی حدید سکوت خود را در مورد حملات حماس به اسرائیل شکست

پس از اینکه حماس در روز شنبه سری حملاتی را علیه اسراییل آغاز کرد که منجر به کشته شدن بیش از ۱,۰۰۰ نفر شد، اسراییل نیز حملات تلافی‌جویانه‌ای را علیه حماس و غزه آغاز کرد و در شرایطی که غزه اکنون زیر سنگین ترین بمباران های اسراییل قرار دارد، بزرگترین درگیری در این منطقه طی چند دهه اخیر رخ داد.

 

جیجی حدید نوشت: «ذهن من مشغول همه کسانی است که این فاجعه غیرقابل توجیه را تجربه کرده‌اند و با هر کودک، زن و مرد بیگناهی است که جانشان در این درگیری گرفته شده است. من احساس همدردی عمیقی با مردم فلسطینی دارم که زیر سایه اشغال زندگی می‌کنند، این وظیفه‌ای است که هر روز آن را احساس می کنم. همچنین وظیفه خود می‌دانم که به دوستان یهودی‌ام یادآوری کنم که در حالی که برای مردم فلسطین آرزوی آزادی و صلح دارم، هرگز خواستار آسیب دیدن حتی یک یهودی هم نیستم. کشته شدن مردم بی‌گناه هیچ کمکی به جنبش آزادی فلسطین نمی‌کند و چرخه‌ای از خشونت و انتقام‌جویی را دامن می‌زند که هیچ‌کس از دو طرف، چه اسرائیلی و چه فلسطینی، سزاوار آن نیستند. اگر شما هم مثل من از این وضعیت رنج می‌برید، صرف نظر از قومیت و مذهب تان، می‌دانید که من از شما حمایت می کنم. احساسات انسانی ما پیچیده است، اما هر انسانی حق دارد با احترام و امنیت زندگی کند، بدون توجه به ملیت، نژاد یا مذهبش. می‌دانم حرف‌هایم هرگز دردها را التیام نمی‌بخشد، اما همیشه برای امنیت و صلح همه انسان‌های بی‌گناه دعا می‌کنم.»

هم جیجی و هم خواهرش بلا حدید ۲۷ ساله، در حمایت از مبارزه فلسطینی‌ها رک بوده اند و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات زیادی شرکت کرده‌اند. در مه ۲۰۲۱، بلا و جیجی با انتشار پستی در اینستاگرام مبنی بر اینکه اسرائیل یک کشور نیست، بلکه سرزمینی است که توسط مهاجمان اشغال شده است، خبرساز شدند. بلا مجموعه‌ای از کاریکاتورهایی را منتشر کرد که اسرائیل را «اشغالگر» خوانده و فلسطینی‌ها را «ستم‌دیده» توصیف می‌کرد. سپس جیجی آن پست را لایک کرد.

جیجی حدید سکوت خود را در مورد حملات حماس به اسرائیل شکست

محمد حدید، پدر این دو خواهر سوپر مدل، یک فلسطینی متولد ناصره در نوامبر ۱۹۴۸ است، چهار ماه پس از تسخیر شهرش توسط نیروهای اسرائیلی، این خانواده به سوریه و در نهایت به واشنگتن دی‌سی فرار کردند. او تابعیت اردنی و آمریکایی دارد. او و مدل سابق هلندی، یولاندا حدید، جیجی، بلا و پسرشان انور ۲۴ ساله را با هم دارند. او همچنین پدر دختران ۳۸ ساله الانا و ماریل ۴۳ ساله از همسر سابقش مری باتلر است.

جیجی حدید سکوت خود را در مورد حملات حماس به اسرائیل شکست

در سال ۲۰۱۸، جیجی در توییتر نوشت: «قبلاً هم گفته‌ام و دوباره می‌گویم. برای من، این موضوع درباره مذهب یا یک طرف علیه طرف دیگر نیست، در مورد طمع است.» او از هشتگ‌های «آزادی برای فلسطین»، «آزادی برای غزه» و «همزیستی» به همراه ایموجی صلح استفاده کرد.

جیجی حدید سکوت خود را در مورد حملات حماس به اسرائیل شکست

وقتی ترامپ اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، بلا نوشت: «این رفتار با مردم فلسطین ناعادلانه، یک‌طرفه است و نباید تحمل شود. من از فلسطین حمایت می‌کنم».

در مارس ۲۰۲۲، جیجی به خاطر مقایسه حمله روسیه به اوکراین با مناقشه اسرائیل و فلسطین در یک پست اینستاگرامی بار دیگر خبرساز شد. او در اینستاگرام اعلام کرد که درآمد خود از نمایش‌های مد پاییز را به «کسانی که در اوکراین و فلسطین در رنج هستند» اهدا خواهد کرد.

جیجی حدید نوشت: «چشم‌ها و دل‌های ما باید به روی همه بی‌عدالتی‌های انسانی باز باشد.» او نتیجه گرفت: «دست از اوکراین بردارید. دست از فلسطین بردارید. صلح. صلح. صلح.»

بلا که یکی از طرفداران سرسخت فلسطین است، هنوز در مورد حملات اخیر اظهارنظر عمومی نکرده است.

جیجی حدید سکوت خود را در مورد حملات حماس به اسرائیل شکست

در همین حین اما گل گدوت نیز به این درگیری ها واکنش نشان داد. او نوشت: «هر کس که می‌تواند و تمایل دارد کمک کند، زندگی این مردم دیروز برای همیشه تغییر کرد. آنها خیلی چیزها را از دست داده‌اند و به کمک نیاز دارند. کشتن فلسطینی‌های بیگناه وحشتناک است. کشتن اسرائیلی‌های بیگناه وحشتناک است. اگر شما هم احساس یکسانی ندارید، فکر می‌کنم باید از خودتان بپرسید چرا.»

گل گدوت، ملکه زیبایی اسرائیل در سال ۲۰۰۴، یکی از نخستین چهره‌های هالیوودی بود که از اسرائیل حمایت کرد.

جیجی حدید سکوت خود را در مورد حملات حماس به اسرائیل شکست

جیجی حدید سکوت خود را در مورد حملات حماس به اسرائیل شکست

میا خلیفه ۳۰ ساله پس از حمایت از حملات حماس، از سوی پلی‌بوی کنار گذاشته شد. این بازیگر سابق فیلم های پورن که اصالتاً لبنانی-آمریکایی است، نوشت: «لطفاً کسی به مبارزان آزادی‌خواه فلسطین بگوید تلفن‌هایشان را افقی نگه دارند و فیلم‌برداری کنند.»

او پیامی مبنی بر اینکه «ایالات متحده آمریکا نیز یک دولت تروریستی است» را بازنشر کرد و کایلی جنر را به خاطر انتشار و سپس حذف پیام حمایت از اسرائیل، مورد انتقاد قرار داد.

جیجی حدید سکوت خود را در مورد حملات حماس به اسرائیل شکست

خلیفه نوشت: «اگر روزنامه‌نگاری واقعی وجود داشته باشد، نفر بعدی که با کایلی جنر مصاحبه می‌کند، از او درباره تنش‌های ژئوپولیتیک خاورمیانه نظرخواهی خواهد کرد تا بتواند حداقل یک جمله منسجم از او بشنود، چرا که او می‌خواهد موضعی جدی در برابر ۴۰۰ میلیون دنبال‌کننده‌اش اتخاذ کند.»

او گفت: «فکر می‌کنم حمایت از فلسطین باعث از دست دادن فرصت‌های شغلی من شده، اما بیشتر از خودم عصبانی هستم که قبل از ورود به کسب و کار با صهیونیست‌ها، آن‌ها را بررسی نکردم. اشتباه من بود. من اهل لبنان هستم، دیوانه اید که انتظار دارید من طرفدار استعمار باشم».

خلیفه در بیروت متولد شده و در کودکی در سال ۲۰۰۱ طی درگیری لبنان و اسرائیل به آمریکا مهاجرت کرد. او همیشه از آنچه «حق فلسطینی‌ها برای پایان دادن به اشغال اسرائیل» می‌نامد، حمایت کرده و اغلب صهیونیست‌ها را محکوم نموده است.

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۷۱۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت