فرو ریختن آوار در محل فیلمبرداری سلمان فارسی/ ۴ مصدوم و ۲ فوتی/ اسامی فوت شدگان/ویدئو

بخشدار بسطام گفت: ۲ نفر بر اثر فروریختن آوار در محل فیلمبرداری سریال سلمان فارسی در روستای خیج شاهرود جان باختند و چهار نفر مصدوم شدند.

فرو ریختن آوار در محل فیلمبرداری سلمان فارسی/ ۴ مصدوم و ۲ فوتی/ اسامی فوت شدگان/ویدئو

حسن گرزین افزود: این حادثه در ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه در روستای خیج شاهرود و در محل فیلمبرداری سریال سلمان فارسی به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه عوامل اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی بی‌درنگ پس از وقوع حادثه در محل حضور یافتند، ابراز کرد: مصدومان حادثه با بالگرد اورژانس شاهرود به بیمارستان امام حسین(ع) این شهر انتقال یافتند.

گرزین با اشاره به اینکه این واقعه بر اثر فرو ریختن پل اتفاق افتاد، اظهار کرد: مصدومان از هنروران و بدلکاران سریال هستند.

بخشدار بسطام با بیان اینکه داوود میرباقری کارگردان این سریال در محل حضور دارد، افزود: آواربرداری از محل این حادثه ادامه دارد.

سریال «سلمان فارسی» محصول مرکز سیما فیلم سازمان صداوسیما به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری است که فیلمبرداری فصل ایران ساسانی آن در شهرک سینمایی ایران(غزالی) و استان سمنان ادامه دارد.

این سریال در سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسام به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می پردازد. با پایان فیلمبرداری فصل بیزانس، حدود پنج ماه است که فیلمبرداری فصل ایران ساسانی آن آغاز شده است.

تاکنون بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران، چند بازیگر خارجی از ارمنستان، یونان، مراکش و تونس و حدود ۱۵۰۰ بازیگر تئاتر و بومی جلوی دوربین این سریال رفته اند. سریال سلمان فارسی در ۶۰ قسمت و از سال ۱۴۰۵ پخش خواهد شد.

فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری ادامه دارد. ساخت این سریال که به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می پردازد، از نیمه تابستان امسال به بخش ایران باستان رسید. ساخت این سریال که به سفارش سیما فیلم و توسط زلال فیلم ساخته می شود.

میرباقری اصالتا اهل شاهرود در شرق استان سمنان است.

اسامی فوت شدگان حادثه محل فیلمبرداری سریال سلمان فارسی

فوت شدگان به نام‌های «سیدعلی نعیمی» از شاهرود و «حمید ظهیری» از تهران هستند.

مصدومان «علی عجم» ۴۰ ساله از شاهرود، «محمدعلی گرگانی» ۳۰ ساله و «علیرضا یوسف‌زاده» ۴۵ ساله هستند.

سقوط پل معلق به دلیل تعداد زیاد هنروران

مدیر روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» درباره جزییات حادثه در محل فیلمبرداری در روستای خیج شاهرود که ۲ کشته و چهار نفر مصدوم برجا گذاشت را توضیح داد.

احسان ناظم‌بکایی درباره جزییات حادثه سریال «سلمان فارسی» که در محل فیلمبرداری در روستای خیج شاهرود رخ داد، اظهارداشت: ۲ نفر براثر فروریختن آوار در محل فیلمبرداری سریال در روستای خیج جان باختند و چهار نفر مصدوم شدند.

وی گفت: این حادثه بر روی یک پل معلق چوبی و سنگی رخ داد که حدود یک متر با زمین فاصله داشت و متصل به دو ستون بود. تعداد زیادی هنرور برای تمرین روی این پل رفته بودند که متاسفانه پل نتوانست این فشار را تحمل کند.

مدیر روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» افزود: مصدومان با هلی‌کوپتر به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود منتقل شدند و تحت مداوا هستند.

ناظم‌بکایی بیان کرد: گروه مشغول تصویربرداری فصل ایران باستان بود که بخش‌های اصلی آن در شهرک غزالی فیلمبرداری شد، آنها برای ضبط نماهای بیرونی زمستانی به شمال شاهرود رفته بودند. دکورهای بزرگ در شهرک غزالی احداث شده است و دکوری که در روستای خیج در نظر گرفته شده بود، جزو سازه‌های محدود مناطق طبیعی بود. کار فیلمبرداری در شاهرود تا پایان سال ادامه دارد.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۷۳۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت