15 گام اساسی ساخت وب‌سایت و کسب درآمد از آن

یکی از راه‌های درآمدزایی از اینترنت از طریق ساخت سایت و فروش محصول و خدمات است. حالا محصول شما می‌تواند فیزیکی یا مجازی باشد. صاحبان فروشگاه و مغازه یا مشاغل خانگی برای کسب درآمد اینترنتی به فکر ساخت وب سایت می‌افتند.

15 گام اساسی ساخت وب‌سایت و کسب درآمد از آن

روشی که نیازی به اجاره مغازه و هزینه‌های اضافی ندارد. تازه مشتریان شما از سراسر کشور خواهند بود. محدودیت زمانی و مکانی هم برای فروش و کسب درآمد ندارید. در ادامه ۱۵ قدم مهم برای ساخت وب سایت تا کسب درآمد را برای شما بازگو می‌کنیم.

روش کسب درآمد از وب سایت

یکی از راه‌های ساخت فروشگاه اینترنتی  که راحت و قابل دسترسی است، استفاده از سایت ساز است. برای ساخت سایت با سایت ساز نیازی به دانش فنی و زمان زیاد ندارید. این پلتفرم به گونه‌ای ساخته شده که هرکسی با هر میزان دانشی که دارد بتواند خودش در زمان کمتر از 1 روزه سایت راه اندازی کنید.

در ابتدا در مورد روش ساخت سایت صحبت می‌کنیم و در آخر نحوه شروع درآمدزایی را برایتان توضیح می‌دهیم.

1- در سایت ساز ثبت نام کنید

یکی از سایت سازهای ایرانی معروف، سایت ساز پرتال است. برای ساخت سایت با پرتال باید ابتدا ثبت نام کنید. دکمه شروع راه اندازی سایت را بزنید و با وارد کردن شماره همراه، نام و رمز عبور روند ثبت نام را تکمیل کنید.

بلافاصله بعد از ثبت نام، سایت شما در پرتال ساخته می‌شود. ۷ روز ابتدایی ثبت نام می‌توانید به صورت رایگان از سایت ساز استفاده کنید.

2- ویدئوهای آموزشی را ببینید

در پنل مدیریت سایتتان چند ویدئوی آموزشی کوتاه در مورد کار کردن با تنظیمات وب سایت قرار داده شده است. با مشاهده ویدئوهای آموزشی هر بخش متوجه تنظیمات و کارکرد هر منو خواهید شد.

3- قالب سایت را انتخاب کنید

یکی از قدم‌ها برای ساخت سایت انتخاب قالب یا ویترین سایت شما است. از منوی قالب‌ها می‌توانید بیش از ۴۰ نوع قالب در پرتال را مشاهده کنید و یکی را برای سایت خودتان انتخاب کنید. هر زمان دلتان بخواهد می‌توانید این قالب را تغییر دهید.

4- تنظیمات فنی سایت را انجام دهید

در منوی پنل مدیریت در بخش تنظیمات باید یک سری تغییرات ایجاد کنید. مثلاً نام وب سایت، نحوه نمایش نام در موتورهای جستجو، متا دیسکریپشن سایت و... را باید تغییر دهید. می‌توانید در بخش تنظیمات فروشگاه هم نرخ مالیات، هزینه حمل و نقل و... را به صورت دستی وارد کنید.

این تنظیمات در زمان پرداخت اینترنتی روی فاکتور محاسبه می‌شود.

5- ظاهر قالب را تغییر دهید

بعد از تنظیمات فنی باید به سراغ تغییرات ظاهری وب سایت بروید. قالب سایت شما به صورت پیش فرض و با متن لورم ایپسوم نمایش داده می‌شود. شما باید تصاویر، اسلایدر و متن‌های پیش فرض صفحات را تغییر دهید.

هرجایی از قالب هم که نیاز به تغییرات داشت می‌توانید از پشتیبانان سایت کمک بگیرید.

6- محصولات سایت را وارد کنید

بعد از ساخت وب سایت باید از محصولات عکاسی کنید و آن‌ها را در سایت قرار دهید. برای محصول یا خدمات سایت یک صفحه جداگانه ایجاد کنید و اطلاعات مربوط به آن را قرار دهید. مثلاً یک صفحه محصول شامل عکس، ویدئو، توضیحات، ویژگی‌ها و قیمت است.

7- دسته بندی ایجاد کنید

شما باید بر اساس نوع محصولات یا خدماتی که دارید صفحات سایت را دسته بندی کنید. مثلاً یک تلفن همراه سامسونگ A54 به ترتیب در دسته وسایل الکترونیکی، دسته تلفن همراه و دسته برند تلفن همراه قرار می‌گیرد. دیگر صفحات سایت شما هم باید به همین سبک در دسته بندی قرار بگیرند.

15 گام اساسی ساخت وب_سایت و کسب درآمد از آن - تصویر 2

8- اشتراک تهیه کنید

تا اینجای مسیر سایت خودتان را به صورت رایگان ساختید. برای اینکه سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود و یک آدرس اینترنتی داشته باشید باید اشتراک سایت ساز را خریداری کنید. اشتراک سایت ساز پرتال یک‌ساله است و خدماتی مثل پشتیبانی رایگان 24 ساعته، دامنه رایگان، هاست نامحدود و... دارد.

9- در وبلاگ تولید محتوا کنید

بعد از خرید اشتراک این فرصت را دارید که خیلی زود در نتایج جستجو دیده شوید. به همین خاطر نوبت به تولید محتوا در وبلاگ و انتشار مقالات کاربردی و مفید می‌رسد. بسته به نوع کسب و کاری که دارید یک تقویم محتوایی بچینید و موضوعات مرتبط با کسب و کارتان را در آن قرار دهید.

شانس شما برای کسب رتبه در مقالات وبلاگ بالاتر می‌رود و از این طریق می‌توانید بازدیدکننده طبیعی از گوگل داشته باشید.

10- سایت را بهینه سازی کنید

برای اینکه بتوانید از طریق کسب رتبه در بخش فروشگاه بازدیدکننده داشته باشید و فروشتان آغاز شود، باید سایت را بهینه سازی کنید. بهینه سازی و سئو سایت به مجموعه فعالیت‌های داخلی و خارجی گفته می‌شود که در جهت کسب رتبه در گوگل انجام می‌شود.

مثلاً تصاویر سایت شما باید حجم کمی داشته باشد یا هاست سایت شما پر سرعت باشد. در این صورت بلافاصله پس از ورود کاربر سایت شما لود می‌شود.

11- سایت را به ترب و ایمالز متصل کنید

ترب و ایمالز دو موتور جستجوگر کالا هستند. روزانه میلیون‌ها کاربر برای خرید محصول مورد نظرشان به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند. شما می‌توانید با اتصال سایت به این موتورهای جستجوگر، محصولاتتان را در معرض دید میلیون‌ها مشتری قرار دهید.

هر کسی که از قیمت و کیفیت محصول شما رضایت داشته باشد روی لینک سایت کلیک می‌کند و خریدش را از سایت شما نهایی می‌کند.

12- در گوگل تبلیغات کنید

برای اینکه بتوانید درآمد خودتان را افزایش دهید باید تبلیغات کنید. با تبلیغات رسمی گوگل سایت شما در کلمات کلیدی مختلف رتبه یک نتایج جستجو قرار می‌گیرد. با این کار بازدیدکنندگان و مشتریان سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

13- در اینستاگرام فعالیت کنید

با فعالیت در اینستاگرام، تولید محتوا و تبلیغات در این پلتفرم می‌توانید دایره مشتریان خودتان را افزایش دهید. یک پیج کاری بسازید و تصاویر و ویدئو محصولات خودتان را در آن قرار دهید. مشتریانی که از محصولات شما خوششان بیاید برای ثبت سفارش به سایت مراجعه می‌کنند.

14- تبلیغات پیامکی و ایمیلی داشته باشید

یک نمونه از تبلیغات هدفمند و بسیار خوب برای کسب و کارهای اینترنتی، تبلیغات پیامکی و ایمیلی است. می‌توانید با استفاده از سرویس پیامک انبوه مخاطبان را بر اساس سن، جنسیت و موقعیت جغرافیایی تفکیک کنید. مثلاً پیامک تبلیغاتی شما فقط برای بانوان شهر شیراز ارسال شود.

لینک سایت خودتان را در پیامک یا ایمیل قرار دهید و مشتریان جدیدی پیدا کنید.

15- سایت را به آنالیتیکس و سرچ کنسول متصل کنید

با اتصال وب سایت به ابزار گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول می‌توانید نتایج تعداد بازدیدهای سایت را مشاهده کنید. همچنین، می‌توانید مشکلات سایت را پیدا کنید و با رفع این مشکلات رتبه صفحات مختلف سایتتان را افزایش دهید.

در این مقاله پانزده قدم برای ساخت سایت تا کسب درآمد در آن را توضیح دادیم. 15 قدمی که باید با دقت و در نهایت آرامش انجام دهید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. کسب رتبه در گوگل و درآمدزایی نیاز به صبر و تلاش زیادی دارد. پس خودتان را برای یک چالش هیجان انگیز و سخت آماده کنید.

کد مطلب: ۳۷۴۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت