چرا حامد زمانی خواننده موفقی نیست؟

محمد گلریز خواننده موسیقی انقلاب، از به زیر صفر رسیدن تولیدات خوب موسیقی انقلابی گلایه کرد.

چرا حامد زمانی خواننده موفقی نیست؟

محمد گلریز خواننده موسیقی انقلابی، درباره تفاوت موسیقی انقلاب با سایر ژانرهای موسیقی گفت: در سازهای مورد استفاده، موسیقی انقلاب با سایر ژانرها هیچ تفاوتی ندارد؛ اما محتوای ترانه‌ها با هم فرق دارد.  ترانه می‌تواند  محتوای موسیقی را تبدیل به موسیقی عرفانی یا پاپ  کند.  به موسیقی روز، موسیقی پاپ می‌گویند اما پاپ با ابزار موسیقی کلاسیک نواخته می‌شود؛ اما فرق موسیقی انقلاب با سایر گونه ها را در شعر و ریتم آن می‌دانیم. برخی موسیقی‌های انقلاب مربوط به شهدا، ایثارگران و جانبازان ملایم و آرام هستند. در واقع محتوای شعر، نوع موسیقی آن را تعیین می‌کند. البته برخی به آن موسیقی ارزشی نیز می‌گویند. به صورت کلی می‌توان موسیقی‌ با مضامین ایران و وطن را ارزشی دانست که به آن موسیقی انقلابی هم می‌گویند.

مظلومیت موسیقی ایرانی در برابر موسیقی کم محتوای لس آنجلسی

وی در ادامه افزود: موسیقی امروز ما نظیر پاپ و رپ متاسفانه از محتوای خوبی برخوردار نیست. موسیقی انقلابی یعنی درباره شخصیت‌های انقلاب و جنگ، اتفاقات مهم جنگ، حماسه‌های آفریده شده جنگ و انقلاب کار کنیم. متاسفانه برخی از مسئولان فرهنگی ما در دام غرب افتاده‌اند و از رویه انقلابی دور شده اند. مثلا خواننده جوان ما، حامد زمانی که به عنوان خواننده ارزشی مطرح شد، با موسیقی پاپ محتوای انقلابی می‌خواند که به نظرم چون ریتم پاپ را داشت، نتوانست موفق شود.

گلریز از تعداد کم تولیدات موسیقی ایرانی در مقایسه با آهنگ‌های پاپ لس آنجلسی انتقاد کرد و گفت: اگر بخواهیم این تعداد را با هم مقایسه کنیم، صد به پنج هم نیست. موسیقی ایرانی ما مظلوم واقع شده است و موسیقی انقلاب هم که جای خود را دارد. من دلیل این امر را وجود مافیا می‌دانم که علاوه بر داخل، از خارج از ایران هم حمایت می‌شود. متأسفانه الان در برنامه‌های تلویزیونی هم از موسیقی انقلابی استفاده نمی‌شود در صورتی که امام خمینی با ترسیم مفهوم جدیدی از انقلاب همه دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد. موسیقی انقلابی ما به زیر صفر رسیده است و جالب است بسیاری از مسئولان فرهنگی ما هنگام صحبت از انقلاب، ایران و حماسه صحبت می‌کنند اما در عمل کاری نمی‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد مطلب: ۳۵۴۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت