جایزه جشنواره «گلاویژ» عراق به شهرام ناظری و مظهر خالقی رسید

شهرام ناظری و مظهر خالقی در سالگرد نقره‌ای جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» جایزه گرفتند.

جایزه جشنواره «گلاویژ» عراق به شهرام ناظری و مظهر خالقی رسید

مراسم ویژه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» با شعار «شهود و آزاد، آذین ‌گلاویژند» با حضور بیش از ۵۰ ادیب، شاعر، مترجم و منتقد ایرانی و همچنین بیش از ۲۰۰ شخصیت برجسته ادبی، شاعر، مترجم، منتقد و هنرمند از کشورهای مراکش، مصر، فرانسه، الجزائر، آمریکای لاتین، اردن، فلسطین، سوریه، لبنان و اردن برگزار شد.

 

ملا بختیار نویسنده برجسته اقلیم کردستان و دبیر این رویداد معتبر فرهنگی و هنری، حمه‌ی حمه سعید وزیر روشنبیری (فرهنگ و هنر) حکومت اقلیم کردستان، معاون وزیر فرهنگ و هنر حکومت عراق فدرال، هه‌وال ابوبکر استاندار سلیمانیه، دکتر ئیبتسام اسماعیل قادر مؤسسه روشنفکری «گلاویژ»، شمار کثیری از مردم شهر سلیمانیه و دیگر شهرهای اقلیم کردستان عراق از دیگر حاضران این رویداد در تالار هنر در شهر سلیمانیه پایتخت فرهنگی و هنری اقلیم کردستان عراق بودند.

 

استاد شهرام ناظری شوالیه آواز ایران و استاد مظهر خالقی خواننده سرشناس کُرد، به پاسداشت شکوه، توانایی و تلاش‌های خستگی ناپذیز در عرصه فرهنگ و هنر؛ جایزه سالگرد نقره‌ای این جشنواره را دریافت کردند. 

 

در ادامه این مراسم، شهرام ناظری اسطوره موسیقی ایران، به همراه فرید الهامی با ساز تنبور و صابر نظرگاهی با ساز دیوان، مقام «ساروخانی» (از مقامات باستانی تنبور) را با شعری از سید «یعقوب ماهیدشتی» اجرا کردند.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۵۹۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت