علی رهبری بی‌اعتنا به تحریم‌ها به کمک ارکستر روسیه آمد/ تداوم همکاری موسیقیدان ایرانی با بزرگ‌ترین ارکستر روسیه

به دلیل استقبال از اجرای اخیر، علی رهبری رهبر بین‌المللی ایرانی جمعه ۲۳ تیر دوباره در سالن اپرای مارینسکی روسیه روی صحنه خواهد رفت تا این بار برنامه‌ای از آثار چایکوفسکی آهنگساز مشهور روس را اجرا کند.

علی رهبری بی‌اعتنا به تحریم‌ها به کمک ارکستر روسیه آمد/ تداوم همکاری موسیقیدان ایرانی با بزرگ‌ترین ارکستر روسیه

بنابر اعلام رسمی قبلی در رسانه‌های جمعی، روز جمعه ۱۷ تیرماه علی رهبری به دعوت والری گرگیف رهبر مشهور روسی در سنت پترزبورگ و در مجموعه اپرای مارینسکی به روی صحنه رفت.

 

وی در این کنسرت دو اثر شاخص از مشهورترین آهنگسازان روسیه یعنی شهرزاد کورساکف و سمفونی شماره ۵ شوستکوویچ را رهبری کرد. 

 

این کنسرت که شبکه سراسری تلویزیون روسیه نیز انرا ضبط و پخش سراسری کرد آنچنان مورد توجه مخاطبین روسی، شخص آقای گرگیف و نوازندگان ارکستر قرار گرفت که از رهبری رسما تقاضا شد تا پرواز خود به سوی وین را لغو نموده تا مجددا در روز جمعه ۲۳ تیرماه برنامه دیگری را رهبری کند. مسئولین ارکستر برای برگزاری کنسرت مجدد علی رهبری، کلیه برنامه ریزی‌های قبلی خود از جمله کنسرت‌ها را لغو کرده یا تغییر دادند. 

 

این اقدام در دنیای موسیقی کلاسیک به ویژه مجموعه اُپرای مارینسکی که روزانه چندین اُپرا و کنسرت‌های مختلف را اجرا می‌کند اقدامی کاملا غیر عادی است زیرا انجام هر یک از این برنامه‌ها از سال‌ها پیش مورد برنامه‌ریزی قرار گرفته به همین دلیل، این تغییر برنامه در نوع خود منحصر به فرد و بی‌سابقه است.

 

به این ترتیب علی رهبری، این رهبر بین‌المللی ایرانی در روز جمعه ۲۳ تیر دوباره در سالن اُپرای مارینسکی روسیه به روی صحنه خواهد رفت تا این بار برنامه‌ای از آثار چایکوفسکی آهنگساز مشهور روس را اجرا کند. 

 

رهبری در این باره می‌گوید که این برای من یک رویا بود که روزی در همان شهری که چایکوفسکی به مدرسه موسیقی رفته و آثارش را آنجا اجرا کرده و در همان جا از دنیا رفته است بتواند موسیقی او را رهبری کند.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۱۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت