الویس پریسلی مسیحی معتقد بود/سلطان راک مدام به دنبال راهنمایی از خدا بود

برادر ناتنی الویس پریسلی معروف به سلطان سبک موسیقی راک اند رول فاش کرد که این خواننده سرشناس دینداری معتقد بوده و همیشه قبل از هر اجرا دعا می‌خوانده است.

الویس پریسلی مسیحی معتقد بود/سلطان راک مدام به دنبال راهنمایی از خدا بود

برادر ناتنی الویس پریسلی معروف به سلطان سبک موسیقی راک اند رول فاش کرد که این خواننده سرشناس دینداری معتقد بوده و همیشه قبل از هر اجرا دعا می‌خوانده است.

او گفت: الویس حتی در اوج شهرتش از خدا خواست تا سر صحنه‌ کنسرت موسیقی به او آرامش عطا فرماید.

برادر ناتنی‌اش یادآوری می‌کند که در حالی که الویس پریسلی یکی از بی‌نظیرترین و عاشق‌ترین و پرتعدادترین طرفداران را در جهان داشت اما این هیچ‌گاه باعث نشد او از یاد خدا غافل شود و  قبل از رفتن روی صحنه دعا می‌کرد، کتاب مقدس را می‌خواند و در هر کاری که انجام می‌داد به دنبال راهنمایی از خدا بود.

بیلی استنلی که برای این خواننده نیز کار می‌کرد، به آبزرور گفت: «وقتی دیدیم او سرش را خم کرد، آنگاه متوجه شدم که دارد نماز می‌خواند. «احتمالاً حدود ۱۵ ثانیه طول کشید. یک بار از او پرسیدم: «چرا نماز می‌خوانی؟» گفت: «این یک جورهایی من را آرام می‌کند، اما از خدا می‌خواهم که به برکت این کنسرت کمک کند.» همیشه هر راز و نیازی که داشت تنها با خدا درمیان می‌گذاشت.

اگرچه عشق پریسلی به موسیقی اسبک «گاسپل»(موسیقی مذهبی) به خوبی شناخته شده است، استنلی معتقد است که عمق ایمان مسیحی او درک نشده است. او گفت: الویس پریسلی برای همه چیز به خدا توکل می‌کرد. او با ایمان به خدا قدرت خود را به دست آورد. الویس از آنچه خداوند به او داده بود بسیار شکرگذار بود. او هر روز خدا را شکر می‌کرد و دائماً از طریق دعا و خواندن کتاب مقدس از او راهنمایی می‌جست.»

اِلویس آرون پرسلی ( ۸ ژانویه ۱۹۳۵ – ۱۶ اوت ۱۹۷۷) که با نام الویس نیز شناخته می‌شود، خواننده و بازیگر آمریکایی بود. از او با عنوان «سلطان راک اند رول» یاد کرده‌اند و به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین نمادهای فرهنگی قرن بیستم شناخته می‌شود. 

اولین تک‌آهنگ پرسلی تحت نظر آرسی‌ای ویکتور، «هتل دل‌شکستگان» در ژانویهٔ ۱۹۵۶ منتشر شد و به صدر جدول فروش ایالات متحده رسید. آرسی‌ای ظرف یک سال ده میلیون نسخه از تک‌آهنگ پرسلی را فروخت. در پی حضور موفق در تلویزیون و ضبط آثار پرفروش، او به چهرهٔ پیشروی موسیقی رو به ترقی و محبوب راک اند رول تبدیل شد. سبک اجرای پرسلی و پیشرفت صدای به حاشیه رانده‌شدهٔ آفریقایی-آمریکایی‌ها باعث شد که به‌طور گسترده‌ای او را تهدیدی برای سلامت اخلاقی جوانان سفیدپوست آمریکایی بدانند.

نخستین تجربهٔ بازیگری پرسلی در سینما مربوط به موزیکال به‌ملاطفت دوستم بدار (۱۹۵۶) بود. او در سال ۱۹۶۸، پس از وقفه‌ای هفت ساله از اجراهای زنده، در کام‌بک تلویزیونی تحسین‌شدهٔ الویس به صحنه بازگشت که منجر به برگزاری اقامت کنسرتی طولانی‌مدت لاس وگاس و مجموعه‌ای از تورهای بسیار سودآور شد. پرسلی در سال ۱۹۷۳ کنسرتی را برگزار کرد که اولین کنسرت از هنرمند تک‌خوان بود که در سراسر جهان پخش شد. سال‌ها سوءمصرف داروهای تجویزی و عادات غذایی ناسالم سلامت او را به‌شدت به خطر انداخت و پرسلی به‌طور ناگهانی در سال ۱۹۷۷ در املاک گریس‌لند خود در ۴۲ سالگی درگذشت.

پرسلی با فروش بیش از ۵۰۰ میلیون از آثارش از سوی رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان پرفروش‌ترین موسیقی‌دان تک‌خوان در تاریخ شناخته می‌شود. او از لحاظ تجاری در بسیاری از ژانرها، از جمله پاپ، کانتری، ریتم اند بلوز، معاصر بزرگسالان و گاسپل موفق بود. پرسلی سه جایزهٔ گرمی برنده شد و در ۳۶ سالگی جایزهٔ یک عمر دستاورد هنری گرمی را کسب کرد. نام او در چندین تالار مشاهیر موسیقی وارد شده‌ است. او در زمینهٔ فروش موسیقی چندین رکورد به‌نام خودش دارد؛ از جمله دریافت‌کنندهٔ بیشترین گواهی طلا و پلاتینی از طرف انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا و بیشترین حضور در جدول بیلبورد ۲۰۰.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۱۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت