حضور وزیر ارشاد در آیین بزرگداشت جلال‌الدین محمدیان

آیین بزرگداشت جلال‌الدین محمدیان که قرار است، ۲۵ تیرماه در تالار رودکی برگزار شود با حضور وزیر ارشاد و جمعی از مسئولان همراه خواهد بود.

حضور وزیر ارشاد در آیین بزرگداشت جلال‌الدین محمدیان

محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، عبدالرضا مصری (نایب رییس مجلس شورای اسلامی)، سیدنظام‌الدین موسوی و اعضای هیات‌رئیسه مجلس، و استاندار کرمانشاه در آیین تکریم و بزرگداشت سیدجلال‌الدین محمدیان (خواننده تصنیف مردان خدا) حضور خواهند داشت.

همچنین، محمود سالاری (معاون امور هنری وزارت ارشاد)، محمد الهیاری (مدیرکل دفتر موسیقی)، امیرعباس ستایشگر (مدیرعامل انجمن موسیقی ایران)، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) و اعضای هیات مدیره و شورای عالی خانه موسیقی از این هنرمند قدیمی تجلیل خواهند کرد.

داریوش پیرنیاکان، مهرداد پازوکی و مهیار فیروزبخت از جمله هنرمندانی هستند که در مراسم حضور خواهند یافت.

این مراسم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهایی همچون بنیاد رودکی، دفتر موسیقی، انجمن موسیقی ایران، موسسه پیشکسوتان هنر و خانه موسیقی برپا می‌شود.

سیدجلال‌الدین محمدیان متولد 1337 کرمانشاه است و از جوانی به تشویق استاد سیدامیرالله کاته‌کبودی با گروه تنبورنوازان به همکاری پرداخت. او در سال ۱۳۵۱ فعالیت رسمی و هنری خود را در مرکز فرهنگ و هنر کرمانشاه شروع کرد و در سال ۱۳۵۵ به تهران آمد و برای این که بهتر بتواند گوشه‌ها و ردیف‌های موسیقی اصیل ایران را فرا گیرد به عنوان شاگرد نزد استاد محمدرضا شجریان پذیرفته شد و در نهایت  در مکتب صبا افتخار شاگردی وی نصیبش شد. 

محمدیان 3 سال بعد در خدمت استاد اصغر بهاری با ردیف‌های آواز آشنا شد و سه سال دیگر در کلاس محمدرضا شجریان که در رادیو تدریس می‌کرد، حضور یافت و بطور خصوصی در منزل شادروان محمود کریمی به منظور تکمیل دانش موسیقی به فراگیری پرداخت. او سرانجام در سال ۱۳۵۶ با گروه تنبورنوازان همکاری خود را آغاز کرد.

محمدیان در سال ۱۳۵۸ همکاری خود را با مرکز حفظ و اشاعه موسیقی آغاز و قطعه «هوای وطن» را با گروه تنبور «شمس» اجرا کرد. در سال ۱۳۵۸ با گروه تنبورنوازان کنسرتی در تالار وحدت به مدت پنج روز اجرا کرد که آهنگ «باز هوای وطنم آرزوست» از او مورد توجه قرار گرفت.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۹۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت