پیام شفیعی کدکنی برای نویسنده‌ای که صد ساله شد

سرنا_محمدرضا شفیعی‌کدکنی، شاعر پرآوازه در پیامی صدمین سالگرد تولد احمد سمیعی‌گیلانی را تبریک گفت.

پیام شفیعی کدکنی برای نویسنده‌ای که صد ساله شد

متن این پیام که صفحه‌ای به نام محمدرضا شفیعی‌کدکنی، شاعر، پژوهشگر و استاد ادبیات آن را به اشتراک گذاشته، چنین است: "در این ایام، استاد فرزانهٔ ما، احمد سمیعی گیلانی یکصدساله شد. قرن ما از حضور فعالِ او روشنایی‌های بسیاری یافت. اگر بیست سال دوران دبستان و دبیرستان او را از این صد سال کم کنیم هشتاد سال از این صد سال شب و روز در راه بهروزی اجتماعی مردمِ ایران و در راه تعالی فرهنگِ ملی ما سپری شده است.

این‌چنین سعادتی نصیب کمتر کسی از مردم روزگارِ ما بوده است. برای او، در قرن دوم زندگی‌اش، دیرسال‌ها سلامت و نشاطِ کارِ علمی آرزو دارم و یقین دارم که او، با همان دقت و نشاطِ قرنِ نخستینِ عمرش، سال‌ها و سال‌ها به فرهنگِ ایران‌زمین و زبان فارسی خدمت‌های بزرگ دیگری خواهد کرد.

دیر زیاد آن بزرگوار خداوند

محمدرضا شفیعی کدکنی

بهمن ماه ۱۳۹۹"

احمد سمیعی‌گیلانی در ۱۱ بهمن‌ماه ۱۲۹۹ در سنگلج متولد شد. این مترجم، نویسنده، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و ویرستار در اواخر دهه ۱۳۴۰ به‌عنوان ویراستار در موسسه انتشارات فرانکلین آن زمان مشغول به فعالیت شد و همزمان دوره کارشناسی‌ارشد زبان‌شناسی را در دانشگاه تهران گذراند. از آثار او در حوزه ترجمه می‌توان به "دلدار و دلباخته"، "خیال‌پروری‌های تفرجگر انزواجو"، "چیزها"، "چومسکی"، "ساخت‌های نحوی"، "سالامبو" و در حوزه تالیف به "نگارش و ویرایش"، "شیوه‌نامه دانشنامه جهان اسلام"، "آیین نگارش"، "ادبیات ساسانی" و ... اشاره کرد.

منبع: ایران آرت

کد مطلب: ۱۹۴۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت