ترجمه تاریخچه کاملی از ادبیات کودک قرن ۱۷ تا امروز

«ادبیات کودک» نوشته ام. او. گرنبی با ‌ترجمه‌ آرش خوش‌صفا منتشر شده است.

ترجمه تاریخچه کاملی از ادبیات کودک قرن ۱۷ تا امروز

 این کتاب تاریخچه کاملی از ادبیات کودک دو خطه بریتانیا و آمریکای شمالی از قرن ۱۷ تا به امروز را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

«ادبیات کودک» به‌ بررسی گسترش و پیشرفت ژانرهای اصلی ادبیات کودک از جمله فابل، داستان خیالی، داستان ماجرایی، حکایات پندآموز، داستان‌های خانوادگی، داستان‌های مدرسه‌ای، شعر کودک و نیز کتاب‌های مصور می‌پردازد. گرنبی جنس و چگونگی فرگشت ادبیات کودک در طی ۳۰۰ سال گذشته را در این اثر نشان می‌دهد و این پرسش را مطرح می‌کند که چرا بسیاری از کتاب‌های حتی امروزی کودک در چهارچوب ژانرهای یاد شده جای گرفته‌اند.

این کتاب، ضمن ترکیب واکاوی جزیی برخی متون کلیدی مشخص و نیز بررسی گسترده صدها کتاب مصور و نامصور کودک، هم بر عناوین فراموش‌ شده در این حوزه تمرکز کرده و هم عناوین مشهور امروزی و کلاسیک‌های جدیدی را از نظر گذرانده که هم مورد علاقه و توجه بزرگ‌سالان بوده‌اند و هم کودکان و هم برای منتقدان ادبی و تاریخ‌نگاران فرهنگی شگفت‌انگیز و مهم قلمداد شده‌اند.

کتاب «ادبیات ‬کودک»نوشته‌ متیو اورویل گرنبی با ‌ترجمه‌ آرش خوش‌صفا در شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۴۹۰۰۰‬ تومان توسط ‬نشر‬ حکمت‬ کلمه منتشر شده است.

ترجمه تاریخچه کاملی از ادبیات کودک قرن ۱۷ تا امروز

 
 
منبع: هنر آنلاين
کد مطلب: ۳۵۹۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت