کتاب«تا همیشه آفتاب» با جشن‌های نیمه شعبان از راه رسید

کتاب «تا همیشه آفتاب»؛ برش‌های کوتاه از زندگی و زمانه امام زمان علیه‌السلام به قلم فرشته سعیدی از سوی انتشارات شهیدکاظمی منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

کتاب«تا همیشه آفتاب» با جشن‌های نیمه شعبان از راه رسید

کتاب «تا همیشه آفتاب»؛ برش‌های کوتاه از زندگی و زمانه امام زمان علیه‌السلام به قلم فرشته سعیدی از سوی انتشارات شهیدکاظمی منتشر و روانه بازار کتاب شده است. آخرین امام شیعیان در پانزدهم ماه شعبان ۲۵۵ ق، علیرغم مراقبت‌های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام حسن عسکری علیه‌السلام چشم به جهان گشودند. تولد مخفیانه آن حضرت بی‌شباهت به تولد حضرت موسی علیه‌السلام و حضرت ابراهیم خلیل علیه‌السلام نیست. همان‌گونه که این دو پیامبر بزرگ الهی تحت شدیدترین تدابیر امنیتی فرعونیان و نمرودیان به اراده خداوند و به سلامت در کنار کاخ فرعون و نمرود متولّد شدند، حضرت مهدی(عج) نیز در حالی که جاسوسان و مأموران خلیفه عباسی تمام وقایع خانه امام یازدهم علیه‌السلام را زیرنظر داشتند، در کمال امنیت و بدون آن که دشمنان بویی ببرند، در سحرگاه روز جمعه نیمه شعبان قدم به جهان هستی گذاشتند. کتاب «تا همیشه آفتاب »؛ برش‌های کوتاهی‌ست از زندگی و زمانه امام زمان علیه‌السلام، به‌قلم فرشته سعیدی که در ایام میلاد آن امام همام به رشته تحریر درآمده است. نویسنده در این کتاب سعی کرده با تکیه‌بر احادیث و روایات و زبانی ساده و روان در قالب یکصد برش کوتاه، زندگی امام عصر علیه‌السلام را روایت کند. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: جوانی به آن سن و سال، همه سؤال‌های علامه را جواب داد. پرسیده و نپرسیده، همه مشکلاتش را حل کرد. دل علامه لرزید: "نکند..."

تازیانه از دستش افتاد: "می‌شود امام زمان را دید؟ "

جوان خم شد. تازیانه را برداشت و در دست علامه گذاشت.

خندید: "چه‌طور نمی‌شود وقتی دست او توی دست توست؟ "

کتاب«تا همیشه آفتاب » چهاردهمین جلد از مجموعه چهارده جلدی «چهارده خورشید و یک آفتاب» است که در ۹۵ صفحه منتشر شده است. از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به«وسعت آفتاب»؛ برش‌هایی کوتاه از زندگی و زمانه امام محمدتقی(ع) به‌قلم اکرم کریم‌زاده؛ «آفتاب بر نی»؛ روایت داستانی از زندگانی امام‌حسین(ع) به‌قلم زینب عطایی، «آفتاب در محراب»؛ روایت داستانی از زندگانی امام‌علی(ع) و «آفتاب دانش»؛ روایت داستانی از زندگانی امام محمد باقر(ع) به‌قلم بهزاد دانشگر؛ «مادر آفتاب»؛ روایتی داستانی از زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س) به‌قلم مهرالسادات معرک‌نژاد و «به شرط آفتاب»؛ روایتی از زندگی و زمانه امام‌رضا(ع) به‌قلم لیلا شمس اشاره کرد که در قالب مجموعه «چهارده خورشید و یک آفتاب» از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و منتشر شده است.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: ۳۶۶۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت