آغاز نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و مقاومت از ۱۵ مهر

«دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت» با حضور ۱۰۰ ناشر از ۲۸ استان کشور از ۱۵ مهرماه در همدان آغاز به کار می‌کند.

آغاز نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و مقاومت از ۱۵ مهر

نشست خبری «دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت» چهارشنبه (دوازدهم مهرماه ۱۴۰۲) با حضور علی رمضانی، مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران، سردار عبدالرضا آزادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج و اصحاب رسانه در سرای کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، علی رمضانی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب دفاع مقدس و مقاومت به ترویج فرهنگ این حوزه در جامعه کمک می‌کند، گفت: این موضوع از مضامینی است که در دهه‌های گذشته آغازی درخشان و استمرار پرشتابی توسط ناشران داشته است.

او ادامه داد: آنچه موید حرکت پرشتاب و جریان قوی تولید آثار دفاع مقدس است توجه ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با تقریظ‌های مستمری است که بر آثار این حوزه دارند. بخش عمده آثار تقریظ شده از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مربوط به موضوعات دفاع مقدس و همچنین نقش زنان، همسران و مادران شهدا در دفاع مقدس است؛ موضوعی که مستمرا توصیه شده تا زمانی که این افراد در دسترس هستند خاطرات آنها را ثبت، ضبط و منتشر کنید. این آثار بعد از توجه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مورد استقبال و توجه مردم نیز قرار می‌گیرند. مستند این حرف آمارهایی است که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و سامانه خرید از کتابفروشی ثبت شده است. مردم در این بسترها مستقیما نقش‌آفرینی و انتخاب می‌کنند. شبهه‌ای مطرح است که این آثار عمدتا مورد حمایت سازمان‌ها و ارگان‌ها هستند اما آمار خرید مردم و ارسال کتاب‌ها به آدرس‌های شخصی خودشان مثال نقضی برای رفع این شبهه است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران همچنین مطرح کرد: در آثار پرفروش نمایشگاه‌های مجازی کتاب که دقیق‌ترین آمار از نظر ذائقه‌سنجی است آثار دفاع مقدس در رتبه بالایی قرار دارد. حداقل ۱۰ تا ۱۵ عنوان کتاب از ۵۰ کتاب اول، مربوط به حوزه دفاع مقدس است. نمایشگاه‌‎های تخصصی به ناشران و نویسندگان کمک می‌کند از دیگر آثار منتشرشده در کشور مطلع شوند.

رمضانی به زمان برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۲ در استان همدان در مساحتی به متراژ بیش از ۴هزار متر مربع برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ از کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه دیدن کنند. افتتاحیه این نمایشگاه پانزدهم مهرماه ۱۴۰۲ در استان همدان برگزار می‌شود. ناشران از ۲۸ شهریور ماه تا هفتم مهر ماه سال جاری فرصت داشتند در این نمایشگاه ثبت‌نام کنند و قریب به ۱۰۰ ناشر از ۲۸ استان کشور در این نمایشگاه کتاب‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. این آمار نشان می‌دهد تولید و نشر آثار مرتبط با موضوع دفاع مقدس در همه استان‌ها پراکنده است. 

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۷۰۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت