بازگشایی بناهای تاریخی اصفهان

سرنا_ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: با توجه به سیر نزولی کرونا، تمامی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تحت نظارت این اداره‌کل بازگشایی شد.

بازگشایی بناهای تاریخی اصفهان

فریدون اللهیاری اعلام کرد: همزمان با شیوع موج سوم بیماری کرونا در منطقه فلات مرکزی ایران، بیش از ۵۰۰ بنای تاریخی و جاذبه گردشگری تحت نظارت این اداره‌کل براساس مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا از ابتدای آذرماه سال جاری تعطیل شد.

او ادامه داد: با توجه به سیر نزولی کرونا و تبدیل وضعیت استان اصفهان از قرمز به نارنجی و سپس زرد، براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا، تمامی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تحت نظارت این اداره‌کل بازگشایی شد.

اللهیاری با اشاره به‌نحوه بازدید از این مجموعه‌ها خاطر نشان کرد: براساس دستورالعمل‌های بهداشتی صادره از ستاد مبارزه با بیماری کرونا و همچنبن مصوبات صادره از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ضمن استقرار دستگاه‌های ضدعفونی در ورودی بناهای تاریخی شاخص، بازدید از بناهای دارای فضای سرپوشیده، با رعایت حضور محدود گردشگران در این بناها انجام شده و بناهای دارای فضای باز نیز با محدودیت‌های کمتر میزبان گردشگران و دوستداران میراث‌فرهنگی استان خواهند بود.

استان اصفهان دارای بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی شناخته شده است که از این تعداد بیش از ۱۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی و بیش از ۷ اثر نیز در فهرست میراث بشری به ثبت جهانی رسیده است.

منبع: روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان

کد مطلب: ۱۸۷۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت