عجیب‌ترین جزایر جهان/ از جایگاه خزانه مرموز تا نقطه‌ای که مرگتان در آن حتمی است!

سرنا_در این گزارش با ده جزیره ناشناخته دنیا آشنا شوید.

عجیب‌ترین جزایر جهان/ از جایگاه خزانه مرموز تا نقطه‌ای که مرگتان در آن حتمی است!

به گزارش سرنا به نقل از لیست ورس، در اینجا لیستی از جزایری را خواهید دید که به گونه‌ای، غیر معمول و یا برجسته هستند. طبقه بندی آن‌ها از شماره یک تا شماره ده نیز دلیل خاصی ندارد. هر کدام از این جزایر به شیوه خود منحصر به فرد هستند و نمی‌توان آن‌ها را رتبه بندی کرد.

جزایر این لیست برای آنکه بیش از جزایر دیگر ناشناخته هستند انتخاب شده اند و به همین دلیل است که جزیره ایتسر در لیست قرار نگرفته است؛ چرا که عده زیادی درمورد آن شنیده اند.

نیهاو «Ni'ihau»

۹ جزیره غیر معمول در جهان یکی از جزایر هشت‌گانه ایالت هاوایی آمریکا در اقیانوس آرام است که بر خلاف هفت جزیره دیگر، ورود هرکسی به آن ممنوع است و در واقع این جزیره یک ملک شخصی است. «الیزابت سینکلر» این جزیره را در سال ۱۸۶۴ خریداری کرده بود. از آنجایی که کسی حق ورود به آن را ندارد، به این مکان جزیره ممنوعه گفته می‌شود. البته در سال‌های اخیر توریست‌هایی به صورت محدود از این مکان بازدید کرده اند. در سال ۲۰۰۹ گزارش داده شد که این جزیره ۱۳۰ نفر جمعت دارد.

جزیره آتو «Attu Island»

۹ جزیره غیر معمول در جهان این جزیره در بین جزایر زنجیره‌ای آلیوتی در آلاسکا قرار دارد. این مکان که غربی‌ترین جزیره، دربین جزیار آلیوتی است، در واقع در نیم کره شرقی زمین واقع شده است. جمعیت این جزیره برای مدتی ۲۰ نفر بود و از سال ۲۰۱۰ تا کنون جمعیت این مکان به صفر رسیده است.

جزیره مونوریکی «Monuriki Island»

عجیب‌ترین جزایر جهان/ از جایگاه خزانه مرموز تا نقطه‌ای که مرگتان در آن حتمی است!

مونوریکی، جزیره‌ای کوچک و غیر مسکونی است که در جمهوری جزایر فیجی قرار دارد. این جزیره از جنبه و دلیل خاصی برای ذکر شدن در این لیست ندارد، اما زمانی مورد توجه ما قرار می‌گیرد که می‌فهمیم که فیلم سینمایی «دورافتاده» تام هنکس در سال ۲۰۰۰ در این جزیره فیلمبرداری شده است. این فیلم در مورد مردی بود که بعد از یک سانحه هوایی برای ۴ سال در یک جزیره گرفتار می‌شود. در فیلم این جزیره کاملا دور افتاده به تصویر کشیده می‌شود، اما در واقعیت در نزدیکی این مکان، چند جزیره دیگر وجود دارند که مسکونی هستند. جزیره مونوریکی به دلیل آنکه لوکشین فیلم «دور افتاده» بوده مورد توجه توریست‌ها قرار گرفته است.

جزیره ناواسا «Navassa Island»

۹ جزیره غیر معمول در جهان جزیره ناواسا که خالی از سکنه است در دریای کارائیب قرار دارد. صخره‌های پر فراز و نشیب دور تا دور این جزیره را احاطه کرده اند و به همین دلیل رفتن به این مکان با قایق غیرممکن است. برای ورودر به مکان باید از دولت ایالت متجده اجازه گرفت که به ندرت به آن موافقت می‌شود.

اسپیتس‌برگن «Spitsbergen»

۹ جزیره غیر معمول در جهان بزرگ‌ترین جزیره در مجمع‌الجزایر سوالبارد است و جزو کشور نروژ محسوب می‌شود. اسپیتس‌برگن تنها جزیره در این مجمع الجزایر است که ساکنان دائمی دارد. در این جزیره خزانه جهانی بذر سوالبارد نیز قرار دارد که بر اهمیت آن افزوده است. در این خزانه انواع مختلفی از دانه گیاهان ذخیره شده که از هر گونه فاجعه در مقیاس‌های عظیم محافظت شوند.

جزیره مرجانی پالمیرا «Palmyra Atoll»

۹ جزیره غیر معمول در جهان جزیره پالمیرا در واقع مجموعه‌ای از جزایر کوچک است و بین هاوایی و ساموا در اقیانوس آرام قرار دارد. بزرگترین جزیره این منطقه به نام جزیره کوپر، خصوصی است و توسط یک سازمان محیط زیستی اداره می‌شود. باقی این جزیره متعلق به دولت آمریکاست و اداره آن به «خدمات حیات وحش» سپرده شده است. در سال ۱۹۷۴ در این منطقه دو قتل صورت گرفت.

جزیره هاولند «Howland Island»

۹ جزیره غیر معمول در جهان این جزیره نیز در اقیانوس آرام قرار دارد و فقط ۵۵۰ مایل با اکوادور فاصله دارد. مثل دیگر جزایر کوچک در اقیانوس آرام ایالات متحد مدعی مالکیت این منطقه است. بعد از بمباران و حمله به پرل هاربر در جنگ جهانی دوم این جزیره نیز توسط ژاپنی‌ها بمب باران شد. هاولند بیشتر به‌ دلیل ناپدید شدن آملیا ایرهارت خلبان زن آمریکایی در نزدیکی این جزیره شناخته شده‌است.

جزیره بووه «Bouvet Island»

۹ جزیره غیر معمول در جهان بووه دورافتاده‌ترین نقطه و جزیره در جهان است و زیر مدار قطب جنوب است. این منطقه هیچگاه مسکونی نبوده به نظر می‌رسد در آینده نیز هیچگاه مسکونی نباشد. بیشتر این جزیره به وسیله یخ پوشانده شده و اطراف آن نیز صخره‌های عظیمی قرار دارند که رفتن به آنجا با قایق را سخت می‌کند.

جزیره سنتینل شمالی «North Sentinel Island»

۹ جزیره غیر معمول در جهان سنتینل، جزیره‌ای به وسعت ۷۲ کیلومتر مربع از جزایر آندامان و نیکوبار در خلیج بنگال می‌باشد. این جزیره به طور کامل توسط جنگل‌ها پوشانده شده و عجیبی این جزیره از ان جهت است که مردمانی در آن حضور دارند که از هر گونه ارتباط با مردمان دیگر دوری می‌کنند. چندین بار گروه‌های اکتشافی که قصد رفتن به این مکان را داشته اند توسط بومی‌ها با نیزه و تیر قرار مورد حمله قرار می‌گرفتند. در ژانویه ۲۰۰۶ دو ماهیگیر که قایق آن‌ها به جزیره نزدیک شده بود توسط سنتینلی‌ها کشته شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد مطلب: ۱۸۹۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت