نمایش جلوه‌های غنی تاریخ ایران زمین در لبنان

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با هدف بسط گسترش و تعمیق مناسبات و مبادلات فرهنگی و هنری کشورها و همچنین معرفی و اشاعه جلوه های غنی تاریخ ایران زمین برگزار می شود.

نمایش جلوه‌های غنی تاریخ ایران زمین در لبنان

 هیأت فرهنگی و هنری از جمهوری اسلامی ایران، امروز پنجشنبه به منظور برگزاری هفته فرهنگی ج.ا.ایران در لبنان وارد بیروت شد.

 

نمایش جلوه‌های غنی تاریخ ایران زمین در لبنان

 محمد علی کیانی مدیر کل همکاری های فرهنگی،هنری و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سرپرست گروه فرهنگی و هنری در این باره گفت: در این رویداد فرهنگی و هنری، هیاتی متشکل از ارکستر سمفونیک تهران و هنرمندانی در دیگر رشته های هنری حضور خواهند داشت و دکتر محمد مهدی تسخیری معاون بین الملل دانشگاه ادیان برای شرکت در نشست گفت و گوی ادیان و اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در نشست ادبی این هیأت را همراهی خواهند کرد.

 محمد علی کیانی گفت: افتتاح رسمی این برنامه با عنوان روزهای فرهنگی فجر در بیروت و با حضور وزرای فرهنگ دو کشور در سالن رسالات بیروت در تاریخ ۸ اسفند خواهد بود.

کیانی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ج.ا.ایران در این سفر قرار است با تنی چند از مسئولان عالی رتبه فرهنگی و رسانه ای لبنان، فرهیختگان، دانشگاهیان و فعالان عرصه فرهنگ  و ایرانیان  مقبم دیدار و با مقامات آن کشور پیرامون گسترش مناسبات فرهنگی دو کشور و اجرایی کردن مفاد توافقنامه فرهنگی ایران و لبنان  بحث و تبادل نظر کند. 

مدیر کل همکاری های فرهنگی،هنری و امور ایرانیان خارج از کشور افزود: گروه ارکستر سمفونیک  ایران نیز با ۵۰ نوازنده و هم خوان و به رهبری بردیا کیارس قرار است طی روزهای و دوشنبه و سه شنبه هفته جاری ، دو برنامه  در تالارهای بزرگ رسالات و یونسکو  برگزار کند.  برگزاری میزگردهایی با موضوع گفتگوی ادیان و نشست ادبی و نمایش فیلم‌های ایرانی  با حضور شخصیت های ایرانی و لبنانی از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی است.

کیانی گفت: برگزاری میزگردهایی با موضوع گفتگوی ادیان و نشست ادبی و نمایش فیلم‌های ایرانی  با حضور شخصیت های ایرانی و لبنانی از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی است.

 کیانی گفت: جامعه لبنان جامعه مدرن، تحصیلکرده است. تعداد قابل توجهی از ایرانیان مقیم در لبنان حضور دارند و این خود نشان از ارتباط بسیار موثر فرهنگی دو کشور است تاریخچه روابط فرهنگی بین دو کشور قدمتی طولانی دارد و  روابط فرهنگی بین دو کشور از نظر ساختاری و محتوایی از سطح بسیار خوبی برخوردار است.

امضای موافقتنامه فرهنگی بین دو کشور در بیست و پنج مهرماه ١٣٣٥منعقد و کماکان معتبر است  و موضوع اجرائی کردن مفاد تفاهم نامه  از اولویت های فرهنگی دو کشور است که در این روزهای  فرهنگی با مسئولین این کشور پیگیری خواهد شد.

مدیر کل همکاری‌های فرهنگی و هنری گفت: برگزاری هفته های فرهنگی بالاترین سطح روابط فرهنگی بسیار خوب دو کشور است که در عالی ترین سطح و  مقام فرهنگی به میزبانی کشور درخواست کننده  حضور  و برگزار خواهد شد. 

هفته فرهنگی شامل عرضه مجموعه ای از فعالیت های متنوع و گسترده فرهنگی، هنری و علمی است. که با حضور جمعی از هنرمندان و شخصیت های برگزیده فرهنگی و علمی  و هنری کشور به صورت سازمان یافته و در مدت معین با هدف بسط گسترش و تعمیق مناسبات و مبادلات فرهنگی و هنری معرفی و اشاعه جلوه های غنی فرهنگی و هنری تاریخی، ایرانی و اسلامی در سایر کشور ها از سوی اداره کل همکاری های فرهنگی و هنری و امور ایرانیان  خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ و برگزار می شود.

در این هفته های فرهنگی، نشست ها و گفتگوی ادیان و گفتگوهای فرهنگی و هنری ، گفتگوهای علمی و دانشگاهی در کنار گفتگو در حوزه ارتباطات فرهنگی بین المللی زنان و گفتگوی های ادبی و شعری با همتایان و هم صنف های خودشان برگزار می شود.

برگزاری کارگاه های آموزشی فرهنگی و هنری و دوره های دانش افزایی  و توانمند سازی زنان  و مشاغل خانگی هنری از دیگر برنامه های این سفر است.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۵۷۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت