کشف لاشه دو کشتی تاریخی در کلمبیا

افسران نیروی دریایی کلمبیا در حوالی لاشه کشتی معروف سن خوزه در دریای کارائیب، لاشه دو کشتی تاریخی دیگر را نیز کشف کردند.

کشف لاشه دو کشتی تاریخی در کلمبیا

کشتی اسپانیایی سن خوزه که به باور تاریخدانان حامل گنجینه‌ای به ارزش میلیاردها دلار است، در سال ۱۷۰۸ در نزدیکی شهر کارتاخنای کارائیب در کشور کلمبیا غرق شد. بازیابی احتمالی این کشتی برای دهه‌ها سوژه دعوای قضایی بوده است.

ایوان دوکه مارکز ، رئیس جمهوری کلمبیا، و مقامات نیروی دریاییدر یک بیانیه ویدیویی اعلام کردند یک ابزار کنترل از راه دور را به عمق ۹۰۰ متری آب‌های دریای کاراییب فرستاده‌اند که توانسته ویدئوهای جدیدی از بقایای کشتی سن خوزه ثبت کند.

این وسیله پیشرفته در جریان ماموریتی که داشت همچنین لاشه دو کشتی دیگر را در حوالی سن حوزه کشف کرد. یکی از این کشتی‌ها استعماری است و دیگری یک کشتی دو دکله (اسکونر) است که گمان می‌رود متعلق به دوران جنگ استقلال کلمبیا از اسپانیا یعنی حدود ۲۰۰ سال قبل باشد.

کشف لاشه دو کشتی تاریخی در کلمبیا

تصاویر جدیدی که از کشتی سن خوزه به دست آمده بهترین دید موجود را از گنجینه‌ای که روی عرشه این کشتی وجود داشت، از جمله شمش‌ها و سکه‌های طلا، توپ‌های جنگی متعلق به سال ۱۶۵۵ و یک سرویس غذاخوری دست نخورده چینی، ارائه می‌دهد.

باستان شناسان نیروی دریایی و دولت کلمبیا در تلاشند تا با استفاده از حکاکی‌های موجود قدمت بشقاب‌های این سرویس را تعیین کنند.

مارکز می‌گوید: هدف بازیابی کشتی سن خوزه، ایجاد سازوکارهای مالی پایدار برای استخراج‌های آتی از آن است. به این ترتیب از گنجینه و میراث سنت خوزه حفاظت خواهیم کرد.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۰۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت