معرفی تنگه واشی

اگر اهل تهران هستید و دوست دارید روز‌های تعطیل خود را در ییلاقی زیبا نزدیک شهر بگذرانید، بهتر است تنگه واشی را بشناسید. تور‌های بسیاری روز‌های آخر هفته به این‌منطقه سفر می‌کنند. در این‌مقاله می‌خواهیم شما را با تنگه واشی و زیبایی‌های آن آشنا کنیم.

معرفی تنگه واشی

تنگه واشی از ییلاق‌های نزدیک تهران است که برای تعطیلات کوتاه مانند روز‌های آخر هفته فرصتی بی‌نظیر را برای شما فراهم می‌کند. کافی است یک روز را به تفریح در این‌منطقه زیبا و خوش‌آب‌وهوا اختصاص دهید تا مسافر همیشگی آن شوید. تنگه واشی نزدیک فیروزکوه قرار دارد و برای اهالی تهران و مسافرانی که به این‌منطقه سفر می‌کنند، جاذبه‌های زیادی را به نمایش می‌گذارد. البته مسیر تنگه واشی کمی دشوار است و همه افراد به‌سادگی امکان رفت‌و‌آمد به آن را ندارند. 

بهتر است این‌مساله را نیز در‌نظر داشته باشید و به همراهان خود نیز درباره آن بگویید. اگر درباره  جا‌های دیدنی رشت  یا دیگر نقاط ایران تحقیق می‌کنید، حتما این‌مقاله را درباره تنگه زیبای واشی مطالعه کنید. مطلب را با توضیح کوتاهی درباره تنگه آغاز می‌کنیم همه چیز را درباره آن بیان خواهیم کرد.

معرفی تنگه واشی

ایران جاهای دیدنی فراوانی دارد که در نقاط مختلف آن قرار گرفته‌اند. اگر اهل طبیعت و سفر باشید، حتما درباره  جا‌های دیدنی اردبیل  و دیگر نقاط ایران اطلاعاتی را دارید. یکی از نقاط زیبای ایران که مسافران زیادی از مرکز کشور و شهر تهران برای روز‌های آخر هفته به آن سفر می‌کنند، تنگه واشی است. 

تنگه زیبای واشی و آبشار انتهای آن جان می‌دهد برای یک روز زیبا در دل طبیعت و این‌که همه دغدغه‌های روز‌مره را فراموش کنیم. دروازه ورود به تنگه جذاب واشی روستایی به نام جلیزجند است. این‌روستا در فاصله ده‌کیلو‌متری جاده‌ای فرعی در کیلومتر دو جاده فیروزکوه است. مسیر ماشین‌رو را که بگذرانید به رودخانه‌ای خواهید رسید که در طول تنگه واشی جاری است. این‌رودخانه آب خنکی دارد و از آبشار ساواشی سرچشمه می‌گیرد. مسیر‌های مختلفی بسته به مبدا حرکت شما برای تماشای تنگه زیبای واشی وجود دارد.

تنگه واشی از مکان های تفریحی ایران,معرفی تنگه واشی, تنگه زیبای واشی

تنگه واشی کجاست

مسیر حرکت از روستای جلیزجند تا تنگه در برخی قسمت‌ها باریک می‌شود و باید برای حرکت در مسیر آمادگی لازم را داشته باشید. برای رسیدن به آبشار حدود یک ساعت و نیم باید پیاده‌روی کنید. اگر جاهای دیدنی اردبیل یا دیگر شهر‌ها را جستجو می‌کنید، بد نیست موقعیت تنگه واشی را نیز روی نقشه ببینید. تنگه واشی از تهران حدود 157 کیلومتر فاصله دارد. برای طی این‌مسیر حدود دو ساعت و ربع باید رانندگی کرد.

فصل مناسب برای سفر به تنگه واشی

هنگام سفر به نقاط دیدنی و جاذبه‌های طبیعی مانند جا‌های دیدنی رشت یا تنگه دیدنی واشی بهتر است قبل از سفر درباره آن تحقیق کنیم. یکی از موارد مهم برای برنامه‌ریزی سفر تعیین بهترین زمان است. زمان سفر به موارد زیادی بستگی دارد. آب‌و‌هوای مقصد و خواسته‌های شما از سفر از مهم‌ترین موارد هستند. تنگه واشی در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و بیشتر روز‌های سال باید انتظار هوایی خنک یا سرد از آن داشته باشیم. 

فصل‌های گرم سال از بهترین زمان‌ها برای سفر به تنگه واشی هستند. اما نگران نباشید. تنگه واشی می‌تواند فرصتی بی‌نظیر برای سفری یک‌روزه در پنج‌شنبه یا جمعه باشد. تور‌های زیادی هستند که از شهر‌های مختلف سفری یک‌روزه به تنگه واشی دارند. اگر می‌خواهید لیستی از این‌تور‌ها را ببینید، حتما سری به سایت علی بابا بزنید. علی بابا یکی از بهترین سایت‌های برای خرید و بررسی انواع تور‌های داخلی و خارجی است.

جاذبه‌های دیدنی و تاریخی تنگه واشی

تنگه واشی زیبایی‌های طبیعی زیادی دارد. اگر درباره زیبایی‌های مختلف ایران مثلا جا‌های دیدنی رشت تحقیق می‌کنید، بهتر است درباره این‌منطقه نیز اطلاعات کافی داشته باشید. روستای جلیزجند که در قسمت‌های قبل نیز به نام آن اشاره کردیم یکی از روستا‌های دیدنی منطقه است. اگر به روستا می‌روید حتما دوغ معرکه پنج گیاه آن را امتحان کنید. برای دیدن زیبایی‌های تنگه واشی بهتر است دل به آب بزنید و بیشتر پیش بروید. 

 
فصل مناسب برای سفر به تنگه واشی, تورهای یک روزه به تنگه واشی, تورهای مسافرتی سایت علی بابا

تنگه زیبای واشی

با پیشروی بیشتر به نقاط بکر‌تر و زیباتری از منطقه می‌رسید. دشت فوق‌العاده زیبای ساواشی بهترین موقعیت برای اتراق شما است که رسیدن به آن ارزش سختی‌های مسیر را دارد. شاید چنین دشت زیبایی را بتوان با بسیاری از زیبایی‌های جا‌های دیدنی اردبیل یا دیگر نقاط زیبای ایران به‌راحتی مقایسه کرد. تنگه سا، آبشار ساواشی و نقش‌برجسته تنگه واشی از جاذبه‌ها و دیدنی‌ها سفر شما هستند که نباید آن‌ها را از دست بدهید.

سخن آخر

یکی از دیدنی‌های زیبا و جذاب نزدیک تهران، تنگه واشی است. تنگه واشی و دشت ساواشی از دیدنی‌ها و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری هستند که می‌توانند هفته شما را به بهترین شکل به پایان برسانند. مطمئن باشید سختی‌های مسیر این‌سفر در مقابل زیبایی‌هایی که خواهید دید، زیاد نیستند. افرادی که تنگه واشی را دیده‌اند دوست دارند برای روز‌های دیگری هم به آن سفر کرده و از زیبایی‌های آن لذت ببرند. اگر به این‌منطقه سفر نکرده‌اید همین جمعه سفری داشته باشید تا از تجربه آن به دیگران بگویید. حتما قبل از سفر لوازم لازم و ضروری را تهیه کنید.

منبع: بیتوته
کد مطلب: ۳۶۴۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت