برای لیزر مو باید چقدر باشد؟ بررسی 0 تا 100

داشتن پوستی صاف، شفاف و بدون مو در چند دهه گذشته امری دست نیافتنی به نظر می رسید. اما در دو دهه گذشته با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های لیزری مدرن، از بین بردن موهای زائد صورت و بدن به راحتی و کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

برای لیزر مو باید چقدر باشد؟ بررسی 0 تا 100

لیزر موهای زائد نه تنها موجب صاف و شفاف شدن پوست می شود، بلکه پس از چند بار لیزر مو شاهد از کاهش چشمگیر موهای زائد خواهید بود. از طرف دیگر لیزر موهای زائد صورت و بدن سختی روش های قدیمی را ندارد و این ویژگی های بارز سبب شده افزایش قابل توجه متقاضیان لیزر مو در مراکز زیبایی سراسر کشور به ویژه بهترین مرکز لیزر تهران باشیم. البته در این خصوص سؤالات و ابهاماتی متعددی وجود دارد و به دنبال پاسخ این سؤال هستند که برای لیزر مو باید چقدر باشد؟ با توجه به استقبال گسترده زیباجویان از لیزر مو و ابهامات موجود در این زمینه به تشریح و بررسی پاسخ این سؤال که ذهن بسیاری از زیباجویان را درگیر ساخته، می پردازیم.

برای لیزر مو باید چقدر باشد؟

به نقل از کلینیک لیزر آفرودیت: داشتن پوستی صاف و بدون مو تا چند دهه گذشته رؤیایی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه‌های لیزر دیگر این خواسته غیرممکن نیست. لیزر روشی برای حذف موهای زائد است. اندازه مو برای لیزر موهای زائد مهم است؛ چرا که امواج دستگاه لیزر فولیکول مو را می‌سوزانند و رشد مو را متوقف می‌کنند. اهمیت اندازه موهای زائد برای لیزر در این است که جذب نور ساطع شده از دستگاه لیزر توسط پیازچه مو صورت می‌گیرد؛ اگر مو بدون فولیکول یا بلند باشد لیزر تأثیری نخواهد داشت. تاثیر اندازه موهای زائد برای لیزر قبل از انجام آن برای جواب‌دهی بهتر به مراجعه‌کننده گوشزد می‌شود تا از چند هفته قبل، فولیکول موی زائد را با روش‌هایی مانند اپیلاسیون از بین نبرد.

به نقل از دکتر اقبالی: تکنولوژی لیزر برای از بین بردن موهای زائد از تشخیص پیگمان موها استفاده می کند و در این فرآیند نور لیزر به رشته های مویی تبدیل شده و آنها را تخریب می کند. برای لیزر موها باید بلند باشد؟ اندازه موها در اینجا نقش مهمی ایفا می کند. به طور کلی، موهای تیره و ضخیم بهتر به نور لیزر پاسخ می دهند. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا موها باید بلند باشند یا کوتاه؟ در دنیای امروز، روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد و ناخواسته وجود دارد، از جمله روش های تراشیدن، شمع کشی، اپیلاسیون و به ویژه لیزر موهای زائد. از بین این روش ها، تکنولوژی لیزر به عنوان یکی از موثرترین و دائمی ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد شناخته می شود.

برای درک بهتر اهمیت اندازه موها در فرآیند لیزر، باید توجه داشت که لیزر به صورت مؤثرتری بر روی موهای تیره و ضخیم اثر می گذارد. این به این دلیل است که موهای تیره بیشتر نور لیزر را جذب می کنند و به طور کلی بزرگتر و ضخیم تر هستند. با این وجود، طول موها نیز تأثیری در این فرآیند دارد. موهای طولانی تر ممکن است نور لیزر را به نسبت کمتری به رشته های مویی منتقل کنند و از تخریب کامل موها جلوگیری کنند. به عبارت دیگر، موها باید به اندازه ای باشند که نور لیزر به خوبی به آنها جذب شود اما طولانی نباشند تا از انتقال نور به بافت های اطراف مو جلوگیری کنند.

به نقل از دکتر رامین مدرسی: یکی از موضوعات مهمی که در زیبایی و البته بهداشت افراد وجود دارد حذف موهای زائد است. از آنجا که موها با سرعت زیادی رشد می‌کنند اشخاص نیز باید به صورت مداوم درگیر از بین بردن آنها به روش‌های متفاوتی باشند. خوشبختانه در سال‌های اخیر با روی کار آمدن دستگاه‌های لیزر این مشکل نیز تا حد بسیار زیادی برطرف شده است. حذف مو‌های زائد باید در طول چند جلسه و با نظر مستقیم پزشک انجام شود. در جلسه اول، با استفاده از دستگاه لازم، اشعه و پرتو کافی به فولیکول‌های مو تابانده خواهد شد. تابش اشعه به فولیکول‌های مو در جلسه‌ی اول لیزر مو‌های زائد، باعث توقف ادامه‌ رشد مو از آن ناحیه می‌گردد. هنگام لیزر موهای زائد تنها بخشی از موها فعال هستند و تحت تأثیر لیزر قرار می گیرند و باقی موها به صورت غیر فعال قرار دارند که این زمان بهترین زمان برای لیزر موهای زائد است.

اندازه مو برای لیزر

همیشه برای مراجعه ‌کنندگان سؤال است که اندازه مو برای لیزر موهای زائد چقدر باید باشد؟ آیا می ‌توانند قبل از لیزر اپیلاسیون انجام دهند؟ آیا در بین فواصل لیزر باید موی زائد را از بین ببرند یا خیر؟ برای پی‌ بردن به پاسخ این سؤال ‌ها ابتدا با فرایند لیزر برای حذف موهای زائد را باید دانست.

در لیزر موهای زائد پرتوهای نور ساطع می‌ شود، این امواج نور به گرما تبدیل شده و هر چیز تیره‌ رنگ را می ‌سوزاند. موج ‌ها از سطح پوست عبور کرده و فولیکول مو را هدف قرار می ‌دهند و آن را می ‌سوزانند. عبور امواج سطحی است و به اعضای داخلی نفوذ پیدا نمی‌کند. پیازچه تیره‌ رنگ مو باید وجود داشته باشد تا پرتوهای لیزر آن را بسوزاند؛ اگر هیچ ریشه‌ای نباشد عملکرد لیزر مختل می ‌شود و تأثیری در حذف موی زائد نخواهد داشت. موها اگر بلند باشند؛ چون تیرگی در سطح پوست گسترده می ‌شود امواج نمی ‌توانند فولیکول مو را تشخیص دهند.

تأثیر اندازه موهای زائد برای لیزر به حدی است که از چند هفته قبل نباید با روش‌ هایی مانند اپیلاسیون یا وکس پیازچه مو را از بین برد و در فواصل تا جلسه بعدی نیز این امر باید رعایت شود. همچنین مو نباید خیلی بلند باشد تا تمرکز بر روی فولیکول مو باشد. حداقل اندازه مناسب مو برای لیزر ۱ میلی‌ متر و حداکثر ۱ ‌سانتی ‌متر است. ریشه سیاه ‌رنگ مو باید وجود داشته باشد تا حرارت را جذب و سوزانده شود. لیزر به‌ صورت دائمی موی زائد را از بین نمی‌ برد؛ اما رشد را کند و موها را نازک و کم‌ حجم می ‌کند.

تأثیر اندازه موهای زائد برای لیزر

در لیزر موهای زائد اشعه نور به حرارت تبدیل شده و فولیکول موجود در زیر پوست را می ‌سوزاند و از رشد مو جلوگیری می ‌شود. در هر جلسه لیزر ریشه ‌های فعال فراوانی سوزانده می ‌شود. اندازه مو برای لیزر از نکات پر اهمیتی است که هر جلسه باید رعایت شود. در روش ‌هایی مانند: اپیلاسیون پیازچه مو کامل خارج می‌ شود و در زیر پوست هیچ محل تیره‌ رنگی برای جذب حرارت وجود نخواهد داشت؛ پس چه برای شروع لیزر و چه در فاصله‌ های بین جلسات نباید ریشه مو خارج شود. حال اگر مو زائد بلند باشد این انرژی حرارتی در سطح پوست متمرکز می‌ شود و پوست را می ‌سوزاند و به فولیکول مو برخورد نخواهد کرد.

بهترین روش برای حذف موی زائد شیو قبل از لیزر است که هم مو کوتاه می‌ شود و هم پیازچه مو از بین نخواهد رفت. تأثیر اندازه موهای زائد برای لیزر به حدی است که اگر رعایت نشود لیزر مؤثر واقع نخواهد شد. قبل از لیزر تأکید می ‌شود که از هیچ روش دیگری جز شیو استفاده نشود و رنگ ‌دانه ‌های مو حفظ شود؛ اگر اندازه مو برای لیزر بیش از حد بلند باشد قبل از جلسه کوتاه و اگر بیش از حد کوتاه باشد جلسه برای دو یا سه هفته به تعویق می ‌افتد.

کد مطلب: ۳۷۴۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت