چین مراسم اسکار را پخش نمی‌کند | گمانه زنی‌ها درباره دلیل این تصمیم چین | نگرانی صنعت سرگرمی آمریکا

مراسم اسکار برای دومین سال متوالی در چین از طریق شبکه‌های تلویزیونی پخش نمی‌شود.

چین مراسم اسکار را پخش نمی‌کند | گمانه زنی‌ها درباره دلیل این تصمیم چین | نگرانی صنعت سرگرمی آمریکا

 تصمیم چین برای پخش نکردن مراسم اسکار در این کشور و چشم پوشی از این مراسم پر زرق و برق نشانه دیگری از مشکلات فزاینده‌ای است که صنعت سرگرمی در آمریکا برای ارایه محصولات خود در بزرگ‌ترین بازار سینمای جهان با آن روبه‌روست. 

مراسم اسکار که یکشنبه شب (بامداد دوشنبه به وقت ایران) در لس‌آنجلس برگزار و به صورت مستقیم پخش می‌شود در سال‌های پیش توسط کانال فیلم آنلاین شبکه تلویزیونی دولتی چین به صورت زنده در چین نیز پخش می‌شد و یک نسخه کوتاه شده آن نیز بعداً برای افرادی که مراسم را مستقیم تماشا نکرده بودند روی آنتن می‌رفت. 

سال پیش چین برای نخستین بار از پخش مراسم اسکار خودداری کرد و هرچند توضیحی رسمی برای این امر ارایه نشد اما تحلیل‌گران آن را پاسخی تنبیهی برای نامزدی فیلم «تقرفه نینداز» فیلمی درباره تظاهرات دموکراسی خواهانه هنگ‌کنگ خواندند. 

در عین حال نامزدی کلوئه ژانو کارگردان چینی در بخش بهترین کارگردان اسکار و صحبت‌های انتقادی وی در مورد سرزمینش که مدت‌ها پیش بیان شده بود، خشم بسیاری را در چین برانگیخت. وقتی ژانو برای «سرزمین آوارگان» برنده اسکار شد این سخنان وی از اینترنت پاک شد. 

در هر حال پخش‌کنندگان مراسم اسکار در چین امسال برنامه‌ای برای پخش این مراسم ندارند و در هنگ‌کنگ نیز هیچ خبری درباره پخش ین برنامه داده نشده است. 

گفته شده نامزدی فیلم مستند «صعود» ساخته جسیکا کینگدون با تمرکز بر دسیسه‌های اقتصادی در چین در بخش بهترین مستند و نیز احتمال موضع‌گیری درباره بحران اوکراین از سوی حاضران در مراسم می‌تواند از دلایل این امر باشد.

 
منبع: مهر
کد مطلب: ۳۵۸۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت