پنج سینماگر رسیدگی‌کننده به ماجرای سوء‌رفتارهای جنسی انتخاب شدند

نتیجه رای‌گیری زنان امضاکننده بیانیه‌ اعتراض به خشونت جنسی در سینما و تئاتر مشخص شد. هانیه توسلی، ترانه علیدوستی، سمیه میرشمسی، غزاله معتمد و مارال جیرانی پنج زن سینماگری هستند که تشکیل یک کمیته مستقل جهت بررسی سوء رفتارهای جنسی را پیگیری می‌کنند.

پنج سینماگر رسیدگی‌کننده به ماجرای سوء‌رفتارهای جنسی انتخاب شدند

 تعداد ۵۱۶ نفر از زنان دست‌ اندر کار سینما و تئاتر امضاکننده، در بازه زمانی دو روز در یک انتخابات مجازی شرکت کردند که در نهایت ۵ نفر یاد شده حائز اکثریت آرا شدند.

این پنج نفر بناست با کمک حقوقدانان و مشاوران  راهکارهای تشکیل یک کمیته مستقل را بررسی کنند و اگر نیاز به حضور رسانه‌ای یا اقدامات حقوقی و اداری بود مقدمات آن را انجام دهند تا مسیر برای مطالبات بیانیه هموار شود.

این مجمع برای پیگیری خواست بیانیه (رسیدگی به خشونت و آزار علیه سینماگران زن توسط کمیته مستقل) تشکیل شده است. 

اسامی نامزدهای این انتخابات عبارت بود از: نیکی کریمی، آیدا پناهنده، غزاله معتمد، غزاله سلطانی، ترانه علیدوستی، منصوره یزدان جو، هانیه توسلی، ریحانه طراوتی، مهین صدری، آزاده صمدی، سمیه میرشمسی، مارال جیرانی و ثمین مهاجرانی.

شش روز پیش شماری از سینماگران زن با انتشار بیانیه‌ای در اعتراض به آنچه که رواج خشونت و آزار جنسی در سینمای ایران خواندند، نوشتند: هرگونه خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی در محیط کار از نظر ما محکوم است و برای توقف آن خواستار عواقب قانونی جدی برای متخلفان هستیم.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۵۸۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت