فرمانده ناجا: فعالیت افراد مشهور و موثر در فضای مجازی باید ساماندهی شود/ تشکیل قرارگاه برای عفاف و حجاب

فرمانده کل انتظامی کشور درخصوص فعالیت در فضای مجازی، اظهار کرد: فعالیت کاربران و افراد مشهور که تاثیرگذار در شئونات رفتاری می‌باشند، بایستی ساماندهی و قانونمند شود و در چارچوب قوانین و مقررات و شرع مبین اسلام فعالیت کنند.

 

اشتری تاکید کرد: در اجرای ماموریت ها با تدبیر ، تجهیز، به روزرسانی، برنامه ریزی و پیش بینی باید از بروز خسارت ها و صدمات جانی ومالی پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: قرارگاه فرهنگی اجتماعی حول دو موضوع عفاف و حجاب و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برخورد و مقابله با کسانی که تظاهر به روزه خواری می کنند فعالیت می کند.

فرمانده انتظامی کشور گفت: براساس قانون (۶۳۸ مجازات اسلامی) و شرع روزه خواری در ملاء عام و تظاهر به آن از مصادیق فعل حرام بوده و جرم محسوب می شود؛ لذا پلیس با کسانی که مرتکب جرم شوند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

سردار اشتری ادامه داد: همان طور که در اطلاعیه پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیز آمده، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، چایخانه ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها و به طور کل اصناف مرتبط با پذیرایی عمومی و مطبخ ها مجاز به فعالیت از سحر تا افطار نبوده و در صورت مشاهده برابر قانون برخورد و واحد مربوطه پلمب و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد؛ مراکز اقامتی پذیرایی و بین راهی ، پایانه های مسافربری، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و بیمارستان ها برای خدمات رسانی با رعایت موازین شرعی و حفظ شئونات اسلامی در صورت اخذ مجوز، می توانند فعالیت کنند.

پلمب ۳۴۱۹واحد صنفی متخلف در ماه رمضان


فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: طی بازرسی هایی که از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی در سراسر کشور به عمل آمده به تعدادی از واحدهای صنفی متخلف ماه مبارک رمضان اخطاریه داده و تعدادی نیز پلمب شدند.

سردار اشتری در این زمینه به آمارهای موجود اشاره کرد و گفت: تعداد بازدید از اصناف و مراکز پذیرایی (رستوران ها و ... ) در سراسر کشور ۱۶۹ هزار و ۴۹۹ مورد، تذکر برای اصناف مرتبط با پذیرایی ۷۶ هزار و ۳۶۲ مورد، اخذ تعهد از مراکز متخلف از شئونات ماه مبارک رمضان ۲۰ هزار و ۵۹۱ مورد، صدور اخطاریه ۱۲ هزار و ۱۳۵ مورد، تشکیل پرونده برای مراکز پذیرایی متخلف و معرفی به مراجع قضائی ۲۹۲ فقره، توقیف وسایل نقلیه تظاهر به روزه خواری ۱۷۶ دستگاه و ۳۴۱۹ مورد پلمب واحدهای صنفی متخلف از شئونات ماه مبارک رمضان گزارش شده است.

ایجاد قرارگاه فرهنگی اجتماعی و ضرورت ایفای سهم دستگاه های متولی


وی در خصوص بحث عفاف و حجاب ابراز داشت: ۳۲ دستگاه متولی این امر هستند و پلیس نیز یکی از این دستگاه ها به شمار می رود که به طور مستمر در این زمینه فعال بوده و می طلبد نهاد هایی که در این باره دارای وظایفی هستند بیش از پیش به یاری مجموعه انتظامی آمده و سهم خود را در ایفای این امر مقدس ادا کنند.

سردار اشتری با بیان اینکه در رابطه با موضوع عفاف و حجاب تنها مجموعه انتظامی متولی این امر نیست، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و تشکیل قرارگاه فرهنگی اجتماعی و همه دستگاه بایستی وظایف خود را انجام دهند و اقدامات ایجابی و سلبی برابر ضوابط قانونی و مقررات به جد پیگیری می شود.

وی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر گفت: این امر باید با همکاری تمامی اقشار جامعه صورت پذیرد چرا که این موضوع یک هنجار اجتماعی است و تقویت آن باعث افزایش امنیت در جامعه می شود، در این رابطه پلیس نیز از تمامی آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت و پشتیبانی می کند و به تمام رده های انتظامی، کلانتری و پاسگاه ها اعلام شده که از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت و پشتیبانی کنند.

سردار اشتری افزود: پلیس خدمتگزار مردم و با تمام توان پای کار بوده و در این راه با وجود موانع به وظیفه خود عمل می کند، اما باید در این راه از همه ظرفیت های موجود مانند استانداری ها، ائمه جمعه و جماعات، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج ، نیروهای مردمی سازمان دهی شده و شورای فرهنگ عمومی و ... استفاده بهینه شود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با اشاره به اجرای طرح ناظر یک و ۲، گفت: در طرح ناظر یک به موضوع کشف حجاب در خودرو و در طرح ناظر ۲ به نظارت بر فعالیت اماکن عمومی و فروشگاه ها پرداخته شده که به تمامی فروشگاه ها و مراکز خرید اعلام شده که شئونات اسلامی را باید رعایت نمایند.

لزوم ساماندهی فعالیت افراد مشهور تاثیرگذار در فضای مجازی

وی در خصوص فعالیت در فضای مجازی اظهار کرد: فعالیت کاربران و افراد مشهور که تاثیرگذار در شئونات رفتاری می باشند بایستی ساماندهی و قانونمند شود و در چارچوب قوانین و مقررات و شرع مبین اسلام فعالیت کنند و پلیس فتا ناجا نیز بر این حوزه نظارت می کند.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۹۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت