استفاده از قهوه برای زیبایی پوست

قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در جهان است که افراد زیادی به نوشیدن روزانه آن مداومت دارد. کارشناسان فواید متعددی را برای قهوه ذکر کرده اند و یکی از آن ها اثرگذاری مطلوب آن بر پوست است.

استفاده از قهوه برای زیبایی پوست

به همین دلیل از عصاره قهوه در برخی از محصولات بهداشتی و مراقبتی پوستی استفاده می شود. اگر تا به حال به نوشیدن قهوه فکر نکرده اید قطعا به آن از مطالعه این مقاله و آشنایی با خواص قهوه در حفظ سلامت پوست، تصمیم به استفاده از این معجون زیبایی خواهید گرفت. ما در این نوشتار به مزایای قهوه و تاثیر آن بر زیبایی خواهیم پرداخت. بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

قهوه و جلوگیری از پیری پوست

از مهم ترین ویژگی های قهوه وجود سرشار آنتی اکسیدان در ذرات این ماده شگفت انگیز است. آنتی اکسیدان مهم ترین ماده برای حفظ سلامت پوست و بازگشت جوانی به آن محسوب می شود. پوست انسان روزانه با عوامل محیطی مختلفی در تماس بوده و آلودگی های زیادی را به خود جذاب می کند. علاوه بر آن استفاده نادرست از انواع شوینده برای پوست سبب بروز آسیب دیدگی در لایه های پوستی خواهد شد. به همین دلیل باید به دنبال راهی برای جبران این صدمات و آسیب دیدگی ها بود.

وجود آنتی اکسیدان در قهوه سبب افزایش ایمنی سلول ها می شود. رادیکال های آزاد از جمله آسیب زا ترین عوامل به پوست هستند که سلول ها را ضعیف کرده و منجر به مرگ و نابودی آن ها خواهند شد. اما وجود آنتی اکسیدان صدمات این عوامل مضر را خنثی کرده و به حفظ سلامت سلول کمک می کند. در متابولیسم سلولی واکنش های اکسیداسیون زیادی اتفاق می افتد. اما این واکنش های برای سلول های پوست، صدماتی را به دنبال دارند. وجود مقادیر بالای آنتی اکسیدان سبب کاهش این واکنش های اکسیداسیون در سلول های می شود.

به این ترتیب بسیاری از سلول ها از مرگ و نابودی حتمی نجات می یابند و در برابر هر گونه عامل تخریب گر ایمن می شوند. نور خورشید و گرمای زیاد در تماس با پوست سبب تحت تاثیر قرار گرفتن سلول های سطحی می شود. این اتفاق به مرور باعث شل شدن ناحیه از پوست صورت و ایجاد چین و چروک می گردد. اما نوشیدن قهوه سبب افزایش انعطاف پذیری پوست شده و آن را سفت می کند. به این ترتیب با نوشیدن قهوه روند پیری به تعویق افتاده و جوانی پوست شما حفظ خواهد شد.

کاهش سیاهی دور چشم

یکی از مشکلاتی که بسیاری از بانوان و حتی آقایان با آن رو به رو هستند سیاهی زیر چشم است. این مورد به دلایل مختلفی رخ می دهد و عوامل محیطی و ژنتیکی در آن دخیل هستند. قهوه به گشاد شدن رگ ها و عروق خونی کمک می کند و سبب تسهیل حرکت خون و مواد مغذی در رگ ها می شود. به این ترتیب مواد مورد نیاز سلول ها با سرعت بیشتر در اختیارشان قرار گرفته و به مرور سیاهی چشم کاهش می یابد. البته کارشناسان زیبایی توصیه دارند از ماسک هایی که دارای پودر قهوه هستند برای کاهش سیاهی چشم استفاده شود.

روشن کننده پوست

قهوه باعث روشن شدن رنگ پوست خواهد شد. همانطور که گفتیم این ماده معجون زیبایی و جوانی است و در دانه های قهوه ای آن خواص زیادی جای گرفته است. قهوه طراوت و شادابی پوست را افزایش می دهد و با در اختیار قرار دادن مواد مغذی به سلول ها، سبب بهبود فعالیت آن ها می شود. به همین دلیل بستر مساعدی برای افزایش سلول های سالم و فعال فراهم می شود. عواملی مانند اشعه مضر خورشید و یا عدم رسیدگی به پوست سبب بروز لکه هایی در سطح آن می شود. این لکه های سبب نازیبا به نظر رسیدن پوست خواهند شد و باید اقدامات لازم برای رفع آن انجام گیرد.

قهوه در از بین بردن این لکه های ایجاد شده تاثیر زیادی دارد. علاوه بر آن ذرات قهوه خواص ضد التهابی داشته و آسیب دیدگی های ایجاد شده در لایه های پوستی را التیام می بخشد. استفاده از مواد شوینده و آرایشی نامناسب احتمال تورم را روی پوست به همراه خواهد داشت. خوشبختانه قهوه در این زمینه نیز خواصی داشته و به کاهش تورم پوست کمک می کند.

مرطوب کننده پوست

خشکی پوست یکی از معضلات رایج است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. سلول های پوستی برای داشتن فعالیت بهتر نیازمند مقدار مناسبی از آب و چربی هستند. عواملی مانند شست و شوی زیاد، گرد و غبار و آب و هوای آلوده باعث از بین رفتن چربی و رطوبت سلول های می شود. به همین دلیل حجم سلول ها کاهش یافته و انعطاف خود را از دست می دهند و سطح پوست زمخت و سفت می شود. تورم، قرمزی و ایجاد خراش های کم عمق از علائم دیگر خشکی پوست است. برای از بین بردن این حالت لازم است از مواد تامین کننده رطوبت استفاده شود.

ذرات قهوه در خود  مولکول های آب را ذخیره دارند و پس از نفوذ در لایه های پوستی، این مولکول ها را در اختیار سلول ها قرار می دهند. به این ترتیب آب از دست رفته به سلول می گردد و مجددا حجیم می شوند. کارشناسان زیبایی توصیه دارند برای تامین رطوبت پوست از ترکیب قهوه و عسل به صورت ماسک استفاده شود. عسل خواص ضد التهابی داشته و برای ترکیب آن با قهوه اثر مثبتی بر روی پوست ایجاد خواهد کرد.

فغغعفغ

لایه برداری پوست

یکی از روش های مراقبتی که برای پوست انجام می شود لایه برداری است. سبوم یا چربی طبیعی پوست با آلودگی و گرد و غبار ترکیب می شود و لایه ای را روی پوست ایجاد می کند. آلودگی های وارد منافذ پوستی شده و تنفس سلولی را با مشکل مواجه می کنند. عدم لایه برداری پوست باعث بروز جوش و آکنه شده و لکه های زیادی را برای پوست ایجاد می کند. یکی از بهترین مواد برای لایه برداری، ماسک قهوه است. مقداری از پودر قهوه را با ماست و جوی دوسر ترکیب کرده و خمیر ایجاد شده را روی پوست پخش کنید. پس از شست و شو شفافیت و درخشش پوست را احساس خواهید کرد.

منبع: https://www.lakoojan.com/

 

کد مطلب: ۳۶۶۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت