8 بازیکن فوتبال که در فیلم سینمایی بازی کرده اند

ورزش مملو از شخصیت های بزرگ است، برخی از آنها به اندازه کافی خوش شانس بوده اند که پس از مدت ها پشت سر گذاشتن مهارت ورزشی خود، حرفه‌ی بازیگری را شروع کنند.

8 بازیکن فوتبال که در فیلم سینمایی بازی کرده اند

چهره های محبوب در دنیای ورزش توانسته اند این انتقال را از دنیای فوتبال به دنیای سینما انجام دهند. با ما در معرفی فوتبالیست هایی که در فیلم بازی کرده اند همراه باشید. همچنین شما میتوانید نقد و بررسی فیلم های سینمایی را طریق وبسایت movie21 دنبال کنید.

دیوید بکهام

uiyiuiyui

دیوید بکهام ستاره سابق منچستریونایتد و رئال مادرید با صنعت سینما غریبه نیست. او در حال حاضر حضورهای متعددی در سینما در کارنامه‌ی هنری خود داشته است، از نقش های کوتاه به عنوان خودش تا نقش های واقعی در دیگر آثار.

با این حال، برخی از حضورهای او در سینما به بدنامی شناخته می شوند، به‌ویژه زمانی که در فیلم «شاه آرتور» گای ریچی حضور یافت، همان «آرتور: افسانه شمشیرِ» معروف. این ستاره افسانه‌ای فوتبال یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های روی کره زمین است، اما حضور او در این فیلم کمی اعصاب‌ها را به هم ریخت. با این حال، دیوید بکهام از فوتبالیست هایی است که در فیلم سینمایی بازی کرده اند.

اریک کانتونا

ouioio

اریک کانتونا ستاره سابق فوتبال فرانسه در دهه 90 به یک نام آشنا تبدیل شد. او به لطف حضور طولانی مدتش در منچستریونایتد بازیکنی نمادین بود و اغلب به عنوان یکی از بهترین بازیکنان این تیم در تمام دوران مورد ستایش قرار می گیرد.

زمانی که کانتونا بازنشسته شد، حرفه‌ی پس از بازی خود را در عرصه بازیگری متمرکز کرد. اولین نقش اصلی او در الیزابت تحت رهبری شکر کاپور بود. کانتونا نقش سفیر فرانسه پل دو فوکس را بازی کرد. او در فیلم های متعدد دیگری هم در فرانسه و هم در سطح بین المللی ظاهر شده است. او نیز یکی از فوتبالیست هایی است که در فیلم بازی کرده اند.

آلی مک‌کویست

rrwerwer

مهاجم سابق اسکاتلندی، که حالا یک مفسر بسیار مورد احترام فوتبال است،  آلی مک‌کویست، گزینه ای بعید برای ایفای نقش در کنار بازیگر افسانه ای رابرت دووال در فیلم A Shot at Glory در سال 2000 به نظر می رسید.

مک‌کویست نقش جکی مک کویلان، بازیکن تخیلی سابق سلتیک را بازی کرد که همراه با مدیر باشگاه، گوردون مک‌لئود (با بازی دووال)، تلاش می‌کنند تا به تیم خیالی Kilnockie FC کمک کنند تا به اولین فینال جام اسکاتلند برسد. بازی آخر در مقابل تیم واقعی لیگ برتر اسکاتلند، رنجرز انجام شد.

آلان سیمونسن

yui_n

دیدن بازیکنی که به زمین افتاده، گویی که به او شلیک شده است، اصلاً منظره جدیدی در یک بازی فوتبال نیست، اما آلان سیمونسن، بازیکن سابق فوتبال دانمارکی، تنها بازیکنی است که این کار را عمدا روی پرده‌ی سینما انجام می دهد. آلان سیمونسن در فیلم تیرانداز، نقش جالبی را ایفا کرد و این سبب شد تا او نیز یکی از فوتبالیست هایی باشد که در فیلم بازی کرده است.

وینی جونز

oipoighhghg

در حالی که بسیاری از بازیکنان سابق فوتبال از یک حرفه پرسود و با ارزش پس از بازنشستگی لذت می برند، بسیاری از آنها اغلب در برخی از شکل ها یا فرم ها پای خود را در این صنعت محکم نگه می دارند. با این حال، برخی، مانند هافبک سابق ویمبلدون و مرد سرسخت، وینی جونز، به اندازه کافی خوش شانس هستند که انتقالی کامل به دنیای سینما و بازیگری انجام دهند.

جونز اولین حضور غیرمنتظره خود را در فیلم سینمایی « Lock, Stock & Two Smoking Barrels» به کارگردانی گای ریچی در سال 1998 انجام داد و در نقش کریس بزرگ بازی کرد. از آن زمان، او در بسیاری از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.

زین‌الدین زیدان

erwrrwer

برخی از کمئوها می توانند برای بیننده کمی آزاردهنده باشند و برخی می توانند کاملاً عجیب باشند. زین‌الدین زیدان که بیشتر به خاطر ضربه سر مشهورش در فینال جام جهانی 2006 معروف است، اولین بازی خود را در کمدی فانتزی فرانسوی، آستریکس در بازی های المپیک انجام داد.

هافبک تهاجمی سابق یوونتوس و رئال مادرید دوران فوتبالیِ فوق‌العاده‌ای داشت و مطمئناً با حضور در فیلم با گریم کلئوپاترا-اسکه و کلاه گیس، جنبه خوش‌اخلاقیِ خود را نشان داد. حداقل او می تواند مهارت های خوب دیگری از خود را در فیلم و سینما به نمایش بگذارد. حضور زین‌الدین زیدان در این فیلم سبب شد تا او نیز یکی از فوتبالیست هایی باشد که در فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته باشد.

نیمار

;_;l_;l_

در ادامه اثر اکشن xXx: Return of Xander Cage، نیمار ستاره فوتبال برزیل به اندازه کافی خوش شانس است که با ساموئل ال جکسون، همبازی اش، یک ایفای نقش واقعی را به ثمر برساند. او حتی می‌تواند از مهارت‌های فوتبالی‌اش استفاده کند.

این مورد، مانند بکهام، به مزاق مخاطبان خوش نیامد. البته با توجه به شخصیتی که نیمار در فیلم به عهده داشت، دور از انتظار هم نبود.

پله

yu7tyutyuy

نام پله ، که اغلب به عنوان بهترین بازیکن فوتبالی که تا به حال بوده، تحسین می شود، برای حضور در این لیست اشتباه نیست. سوپراستار برزیلی در دهه 70 چند نقش آفرینی داشت و البته در فیلم فرار به پیروزی در کنار بابی مور و سیلوستر استالونه‌ی انگلیسی ظاهر شد.

در سال 2001 او، هرچند کوتاه، در فیلم کمدیِ مایک باست ظاهر شد. حضور او ممکن است کوتاه باشد، اما او توانست یک دیالوگ بسیار خنده دار را در صحنه ای قابل توجه ارائه دهد.

در این مقاله به بررسی فوتبالیست هایی که به عرصه سینما و تلویزیون پا گذاشتند پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین میتوانید تمامی اخبار سریال های جهان را از طریق وبسایت مووی ۲۱ دنبال کنید.

کد مطلب: ۳۶۶۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت